Joysticken

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
woicer
Posts: 8
Joined: 2006-05-15 18:23:24

Joysticken

Post by woicer »

Hej! Jag tror det var i julas då jag köpte en joystick, Logitech freedom 2.4 cordless joystick.
Problemet är att det är lite problem med det. Jag använder inte joysticken speciellt mycket, men när jag ska använda den är den bökig.
För det första måste du trycka på något, och vänta i ca 2 sekunder tills lampam blir grön, då fungerar den. Ibland glömmer man bort det, och om man sätter sig i ett flygplan har man redan hunnit crasha.
Detta är dock inget problem, utan det är väl för att spara batteri.
Det andra negativa är att jag måste starta ett program, där jag sedan måste ställa in spelet.
Jag måste alltså starta det här programet för joysticken, och igenom det starta spelet. Därför kan man inte lägga till saker under egenskaper, ni vet.

Det sista, som är konstigt förstår jag mig inte på. Jag trycker igång, sätter mig i ett flygplan. Detta inträffar om jag inte kört på ett tag, kanske någon timme. Den första minuten (ungefär) så svänger joysticken automatiskt åt vänster, alltså som om du vrider på joysticken till vänster.
Så det blir alltid sicksack-åkning på startbanan.

Men det konstiga är, att sen när du kört ett tag så går det över och planet går rakt igen. Varför blir det så här? Det fungerar ju efter ett tag.
Någon som vet vad felet kan vara? Det lär ju inte vara något kalibreringsfel eftersom den fungerar korrekt efter ett tag.
Dock är jag inte säker på att den alltid svänger åt vänster, har för mig att den svängt till höger någon gång, men minns inte riktigt.

/woicer
Post Reply