någon som har bilder på cheiftec Dragon Maxitower

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
_stiffe_
Posts: 138
Joined: 2006-08-05 20:06:16

någon som har bilder på cheiftec Dragon Maxitower

Post by _stiffe_ »

var kan man få tag på bilder på ett cheiftec Dragon Maxitower på insidan ::) :)

kanske någon här har ett och kan visa lite bilder :D
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Har du kollat på Chieftecs hemsida? ::)

http://www.chieftec.com/products/products.htm
User avatar
_stiffe_
Posts: 138
Joined: 2006-08-05 20:06:16

Post by _stiffe_ »

nu har jag tittat (tack för länken:)) men lite synd att dom inte visar hela insidan :P
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Re: någon som har bilder på cheiftec Dragon Maxitower

Post by GuessWho »

_stiffe_ wrote:var kan man få tag på bilder på ett cheiftec Dragon Maxitower på insidan ::) :)

kanske någon här har ett och kan visa lite bilder :D
Projekt: Något-borz-borde-ha-gjort-från-början!

Jag skulle eventuellt kunna knäppa några bilder också. Men det är lite tjatigt att tömma chassit 'utan anledning' om du vill ha bilder på ett tomt chassi.

Chieftec Dragon är ett ganska välbyggt och relativt billigt chassi.
Största nackdelen är att chassit är ganska litet för att vara stort så att säga.
Alltså köper man ett fulltower chassi vill man antagligen ha ett ganska rymligt chassi. Visst på höjden är det inte så litet, men på bredden och längden är det i mitt tycke för litet om man är ute efter ett rymligt chassi.
Framförallt hade det inte skadat om de gjort chassit en tum längre eller två.
Har du ett litet grafikkort som inte är längre än AGP platsen är det inga problem. Men har du ett större grafikkort kan det bli problem att ta ut den nedre hårddiskburen utan att först ta ut grafikkortet. Jag kan inte heller använda den nedersta platsen i den nedre hårddiskburen. Eller jo det kan jag om jag inte vill ha någon strömkabel inkopplad till grafikkortet eller ingen kabel inkopplad till hårddisken. Det lämnar visserligen 5st hårddisk platser, plus att det finns 2st externa 3.5" platser plus 5.25" platserna. Så om man inte ska ha datorn som filserver med så mycket disk som möjligt är det inget större problem.
Men endå, hade chassit varit två tum längre hade man knappt sett det på utsidan, men det hade gjort stor skillnad invändigt.
User avatar
_stiffe_
Posts: 138
Joined: 2006-08-05 20:06:16

Post by _stiffe_ »

du behöver inte tömma datorn du kan ju ta bilder så kan jag ju se hur mycket plats där är kvar tilll massa skit som man kan proppa iden sen ;)
User avatar
Muts
Posts: 103
Joined: 2005-08-28 15:42:07

Post by Muts »

har viserligen miditower men är bara övre delen som skiljer vid 5.25platserna om jag inte har helt fel är dåligt med undre hd korgen kan inte använda den med min grafik kylare
http://web.comhem.se/~u46902269/Datorn.JPG
Chieftec Dragon,Asus A8N5X, X2 3800+ @X2 4600+ Asus 8800gt 512mb Corsair 2gb Value Select
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

_stiffe_ wrote:du behöver inte tömma datorn du kan ju ta bilder så kan jag ju se hur mycket plats där är kvar tilll massa skit som man kan proppa iden sen ;)
Okej.

Chieftec Dragon Full Tower

Får hoppas att det var till någon hjälp.
Men om du bara vill se chassit tomt så var borz bilder ganska bra. Sen fanns det lite bilder på Chieftecs hemsida. Sen är väl Dragon chassina runt en 4-5 år gamla tror jag, så det borde finnas en hel drös med bilder på nätet för den som letar.
Så om ingen av dessa bilder duger, så duger väl inte min bild heller och i så fall vet jag inte riktigt vad du vill se.
Post Reply