Intel Core-Duo (dual core hotfix) problem

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Intel Core-Duo (dual core hotfix) problem

Post by ShoGun »

Hej!

hammer + dual-core = inte sant

Nu är det så att jag försökt få igång Source SDK till min laptop.
När jag startar Hammer och gör en ny fil så dör programmet. Också upptäckt att vissa spel är väldigt sega att spela och så vidare.

Det här ska tydligen bero på att min dator kör Intel Core-Duo, och vissa program/spel är inte anpassade till detta system.

Jag gick in på steampowered knowledge base, och där fick jag samma svar. Att det är processorn som spökar. Det ska tydligen finnas en Hotfix från microsoft som ska åtgärda detta.

Vet någon vart jag kan få tag på den? Kan nämligen inte hitta denna hotfixa :-[ Finns det någon sida besides microsoft's där jag kan ladda ner den?

Tack på förhand!
shogun
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

Tack! Det där var dock inte rätt språk, har svenska på laptopen -.- Men jag hittade en svensk version, ska genast kolla om det funkar. Om detta funkar tycker jag någon borde göra en guide till detta, annars får jag ta och göra det :p

//

Det funkade inte för hammer iaf :p Det funkade för några spel och det flöt på bättre. Men jag lider inte, har ju hammer på min workstation värsta fall. Tack för hjälpen i allafall! :)
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
Post Reply