Google köper YouTube.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Google köper YouTube.

Post by Hipshot »

Jag visste att youtube stack i googles ögon.

http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_13824093.asp
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Re: Google köper YouTube.

Post by snigel »

Hipshot wrote:Jag visste att youtube stack i googles ögon.

http://www.n24.se/dynamiskt/it_telekom/did_13824093.asp
Frågan är, blir youtube sämre nu?
När ska vi lära oss att google är värre än microsoft som är värre än ibm?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

På vilket vis är Google värre än Microsoft snigel?
hej.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Fredrik Ågren wrote:På vilket vis är Google värre än Microsoft snigel?
'

Den frågan ställer jag mig med... SÅ ?
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Värre är de inte, men svaga tecken tyder på att de är på väg mot att försöka sig på världsherravälde. Ta bara en sån sak som att man behöver "Google Video Player" ifall man vill ladda ner film från Google Video till win. Jag brukar köra iPod/PSP-mp4:an istället, då slipper man tjafs.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Stora företag är dåliga, liksom.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Fredrik Ågren wrote:På vilket vis är Google värre än Microsoft snigel?
Var kanske lite dåligt formulerat av mig, frågan är väl när det händer rättare sagt. IBM var ju hemska förut tyckte man, sen blev det microsoft. Frågan är när det blir googles tur.

Personligen tycker jag google fungerar utmärkt med sina tjänster men jag har hört att det inte ska vara helt anonymt eller ha säker hantering av information alltid, hur trovärdigt detta är har jag ej undersökt djupare.

Dissident wrote:Stora företag är dåliga, liksom.
Något många tycker om kan inte vara bra ;)
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Google's Gmail är ju inte det bästa...
Som jag vet så sammarbetar Mozilla och Google på något sätt, ändå vill oftast inte Gmail fungera i Mozilla, men gärna i IE...
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Google är hagalna. YouTube kommer säkert bli sämre.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Marcus.Wallen wrote:Google's Gmail är ju inte det bästa...
Som jag vet så sammarbetar Mozilla och Google på något sätt, ändå vill oftast inte Gmail fungera i Mozilla, men gärna i IE...
Jag har då aldrig haft problem med gmail med mozilla.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

snigel wrote:Var kanske lite dåligt formulerat av mig, frågan är väl när det händer rättare sagt. IBM var ju hemska förut tyckte man, sen blev det microsoft. Frågan är när det blir googles tur.

Personligen tycker jag google fungerar utmärkt med sina tjänster men jag har hört att det inte ska vara helt anonymt eller ha säker hantering av information alltid, hur trovärdigt detta är har jag ej undersökt djupare.
Så vitt jag vet använder inte Google sig av smutsiga affärsmetoder som MS. Och det är väl bara att räkna med att de samlar statistik och sånt på det du söker på, det gör ju mer eller mindre alla sökmotorer.
hej.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Cervantes wrote:
Marcus.Wallen wrote:Google's Gmail är ju inte det bästa...
Som jag vet så sammarbetar Mozilla och Google på något sätt, ändå vill oftast inte Gmail fungera i Mozilla, men gärna i IE...
Jag har då aldrig haft problem med gmail med mozilla.
Har både problem på min hemdator, och på min skoldator... :-/ sökmotorer.[/quote]
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Aldrig haft problem med Gmail heller.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Nej, det verkar ju inte vara så många som har det, men nu kom jag också på att två kompisar inte heller kommer åt Gmail från Mozilla...

Udda problem... men så är det ju en Beta-version också...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det finns gott om exempel på multinationella företag som inte beter sig som MS.

De har alla sina fel, men det är få som orkar misshandla sina kunder psykiskt så inbitet som microsoft gör.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Vi är nog många som inte haft problem med gmail i firefox...
Men vad är det som har buggat sig för er andra ?
User avatar
jerko
Posts: 159
Joined: 2003-01-19 10:27:04

Post by jerko »

De flesta av Googles tjänster sparar information om användandet på ett relativt långtgående sätt. Detta gäller även G-mail och Google toolbar.

För privatperson kan det kanske tyckas harmlöst men det innbär trots allt en viss inskränkning i den personliga integriteten.

För ett företag kan det i värsta fall innebära ett säkerhetsproblem som inte bör underskattas. Efterssom G-mail har stor lagringskapacitet har det i bland använts för att flytta filer mellan arbetet och hemmet. Något som inte är helt lyckat kanske.

Personligen använder jag Googles sökmotor då den i princip är oslagbar.
-=Even homocidal maniacs need love=-
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

maciato wrote:Vi är nog många som inte haft problem med gmail i firefox...
Men vad är det som har buggat sig för er andra ?
Att inte ens inloggningssidan laddas...
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Jag tror det blir sämre. Jag bara tror så.
User avatar
Ancalagon
Posts: 550
Joined: 2002-03-08 14:16:41
Location: Stockholm

Post by Ancalagon »

kr1sse wrote:Värre är de inte, men svaga tecken tyder på att de är på väg mot att försöka sig på världsherravälde. Ta bara en sån sak som att man behöver "Google Video Player" ifall man vill ladda ner film från Google Video till win. Jag brukar köra iPod/PSP-mp4:an istället, då slipper man tjafs.
Firefox video downloader?
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

jerko wrote:För ett företag kan det i värsta fall innebära ett säkerhetsproblem som inte bör underskattas. Efterssom G-mail har stor lagringskapacitet har det i bland använts för att flytta filer mellan arbetet och hemmet. Något som inte är helt lyckat kanske.
Det där är ju inte Googles fel imho. Det är ju ett policyproblem på företaget i fråga, de anställda kan ju väldigt enkelt flytta ut filer från företaget på tusentals olika sätt.

Nej, jag är ingen Google fanboy och jag antar att vi kommer att muttra över Google i framtiden när de har köpt upp MS också, men änsålänge är de inte i närheten av ondhet jämfört med MS. Imho igen.
hej.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Longstock wrote:Jag tror det blir sämre. Jag bara tror så.
Själv tror jag att jorden kommer passera in i ett fält av kosmisk strålning som muterar oss bortom alla kända nivåer av intelligent liv och vi kommer använda våra nya telekinetiska superkrafter till att släcka stjärnor miljardtals ljusår bort och på så sätt skapa nya effektiva reklambudskap på natthimlen.
Jag bara tror så.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Big_Bird wrote:Själv tror jag att jorden kommer passera in i ett fält av kosmisk strålning som muterar oss bortom alla kända nivåer av intelligent liv och vi kommer använda våra nya telekinetiska superkrafter till att släcka stjärnor miljardtals ljusår bort och på så sätt skapa nya effektiva reklambudskap på natthimlen.
Jag bara tror så.
Shit, jag trodde jag var ensam om att tro så!
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Anteaeg wrote:
Big_Bird wrote:Själv tror jag att jorden kommer passera in i ett fält av kosmisk strålning som muterar oss bortom alla kända nivåer av intelligent liv och vi kommer använda våra nya telekinetiska superkrafter till att släcka stjärnor miljardtals ljusår bort och på så sätt skapa nya effektiva reklambudskap på natthimlen.
Jag bara tror så.
Shit, jag trodde jag var ensam om att tro så!
Vi kan bilda en religion.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Big_Bird wrote:
Anteaeg wrote:
Big_Bird wrote:Själv tror jag att jorden kommer passera in i ett fält av kosmisk strålning som muterar oss bortom alla kända nivåer av intelligent liv och vi kommer använda våra nya telekinetiska superkrafter till att släcka stjärnor miljardtals ljusår bort och på så sätt skapa nya effektiva reklambudskap på natthimlen.
Jag bara tror så.
Shit, jag trodde jag var ensam om att tro så!
Vi kan bilda en religion.
;D
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Post Reply