Kinesiskt lexikon.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Kinesiskt lexikon.

Post by Cervantes »

Jag är ute efter ett sådant. Och det ska vara liknande detta.

http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.shtml


Helst kantonesiskt, men om det skulle finnas för både kantonesiska och mandarin så skulle det uppskattas det också.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Denna funkar hyffsat bra med Japanska. Man kan välja kinesiska men har ingen aning om hur den funkar. Kan ju vara värt ett test.
我思う、ゆえに我あり
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Läser du kinesiska tidningar eller?? Hehe, lustigt att det finns folk som frågar om översättning till mandarin och kantonesiska när det finns andra, exempelvis jag, som inte har en aning om vad det är för slags språk... :P :D
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

thimp wrote:Denna funkar hyffsat bra med Japanska. Man kan välja kinesiska men har ingen aning om hur den funkar. Kan ju vara värt ett test.
Den fungerade inte alls speciellt bra. Den kunde inte ens översätta Hello. Jag provade på Chinese simplified och Chinese traditional, fick svaret ??? på båda. Även på Japanska, men det fungerade på Spanska.
fruktfanatikern_bf wrote:Läser du kinesiska tidningar eller?? Hehe, lustigt att det finns folk som frågar om översättning till mandarin och kantonesiska när det finns andra, exempelvis jag, som inte har en aning om vad det är för slags språk... :P :D
Nej det gör jag inte. Jag är bara ute efter att översätta en viss fras, helt enkelt för att jävlas med en utav mina kinesiska polare. Det är inte djupare än så. ;)
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Cervantes wrote:
thimp wrote:Denna funkar hyffsat bra med Japanska. Man kan välja kinesiska men har ingen aning om hur den funkar. Kan ju vara värt ett test.
Den fungerade inte alls speciellt bra. Den kunde inte ens översätta Hello. Jag provade på Chinese simplified och Chinese traditional, fick svaret ??? på båda. Även på Japanska, men det fungerade på Spanska.
Tips. Installera stöd för de asiatiska språken.

Men du får ju ordet med Kinesiska tecken och inte romanji.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

thimp wrote:Tips. Installera stöd för de asiatiska språken.

Men du får ju ordet med Kinesiska tecken och inte romanji.
Okej, det jag är ute efter är översättningen i bokstäver och inte i tecken. Jag får söka vidare så gott det går.
Post Reply