WRT54GL problem

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

WRT54GL problem

Post by Fenix »

Jag har problem med min Linksys WRT54GL router som jag fick hem från FON. Jag kommer åt den via webinterfacet och har ställt in korrekta inställningar, men den kan inte prata utåt. Kör jag samma inställningar i laptopen så fungerar det (direkt, utan router).

Den gamla dlink 604 routern har även den slutat prata utåt, trots att den fungerat innan med samma inställningar, och jag har inte ändrat något.

Har trippelkollat inställningarna och det skall fungera men gör inte det.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
ESandstig
Posts: 121
Joined: 2006-03-08 17:50:32

Post by ESandstig »

Du har troligen redan gjort det här men jag måste bara fråga har du kopplat till dina Linksys och D-Link routrar via telnet eller SSH och försökt pinga din internetleverantörs gateway och DNS servrar?
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

är lite osäker på hur jag gör det med linksysen eftersom den kör med FONs firmware, men med dlinken kan man pinga från webbinterfacet och den säger att den inte kan pinga utåt.

Nu av nån anledning så fungerar dlinken igen, utan någon speciell anledning.. samma inställningar, samma kablar :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Hömm, din FON-router har Telnet portar öppna via standard om du är ansluten med nätverkskabel fungerar det om du har aktiverat det i FON-mjukvaran. :) har en själv hemma också. :G
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
Post Reply