Conroe Temperatur?

Avdelningen för dig som skall överklocka eller kyla din dator.
Post Reply
Kiefz
Posts: 5
Joined: 2006-09-17 17:37:30

Conroe Temperatur?

Post by Kiefz »

Blev lite fundersam på vart temperaturerna i conroe processorerna bör ligga?? Hur högt får dom stiga??

Jag hittade min med följande temperatur(er) efter att den bara stått på och vilat i ett par timmar ..jag tycker det här ser ut att vara rätt höga för en ej överklockad maskin? Eller?

http://img177.imageshack.us/my.php?image=temper7.jpg
RCC
Posts: 320
Joined: 2003-06-12 22:37:11

Post by RCC »

om nu dina tempgivare stämmer så tycker jag att 46 grader i chasiet är på tok för mycket. vart går garanti gränsen för en hårdisk? 50 grader har jag för mig. testa o kör lite utan chasie sidan blir det stor skilnad kan du nog investera i en extra fläkt
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

RCC wrote:. vart går garanti gränsen för en hårdisk? 50 grader har jag för mig.
garantin på en hårddisk går väl när temperaturen blir så hög så att den får fysiska skador eller smälter,allt under där är inte så svårt o reklamera ;)


har du inte överklockat o kör med orginalkylaren behöver du nog inte oroa dig ;)
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
Kiefz
Posts: 5
Joined: 2006-09-17 17:37:30

Post by Kiefz »

[quote="RCC"]om nu dina tempgivare stämmer så tycker jag att 46 grader i chasiet är på tok för mycket. vart går garanti gränsen för en hårdisk? 50 grader har jag för mig. testa o kör lite utan chasie sidan blir det stor skilnad kan du nog investera i en extra fläkt[/quote]

Hårddisken är nog den jag är minst rädd för, den sitter juh rätt till där vid insuget. Det är processorn som jag är lite orolig för. Jag har försökt kolla runt lite och nog verkar 58°C i kärnan en hel del för mycke när datorn bara är i vila. Jag har provat att använda intels "thermal analysis tool" och låter jag processorn jobba 100% så går tempen upp till +75°C på nån minut och det känns inte rätt :(
User avatar
ruva
Posts: 268
Joined: 2004-11-27 14:12:39

Post by ruva »

Min ligger konstant på 38-43 grader med Zalmankylare. Observra att moderkortet är inbyggd i ett skåp med hellt öppen sida mot väggen.

Moderkort <40 grader och Hårdiskarna ca: 30 grader.
Förr sa de alltid att det var bättre förr
Post Reply