PCI Simple Communications Controller

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

PCI Simple Communications Controller

Post by Invoker »

Sitter här med ett mycket irriterande problem på händerna. Har fått in en dator som har betett sig väldigt skumt på sista tiden, den tappar massa inställningar och är allmänt seg (gissar på användar-idioti). Hursomhelst, har formaterat den, kört in nytt windows och allt vad det innebär.

Nu så vill den inte ansluta till intarwebben pga PCI Simple Communications Controller drivern inte existerar. Jag har letat överallt efter någonting liknande men inte hittat. Har kört in nya drivisar till moderkortet (Gigabyte P4 Titan 533 GA8IE533) som jag fick ladda ner från min dator och föra över till den andra via CD (nätverket funkar inte riktigt ännu).

Jag har testat att rycka ut nätverkskortet och sätta in det igen men det gav ej något vidare resultat.

Edit: Bör nämnas att dom jag fick datorn ifrån har supit bort CD-skivorna som följde med till moderkortet.
Edit 2: Ethernet-drivers fungerar finfint. Asound 10/100 Ethernet-kort. Men Simple communications controller strular fortfarande. Inga drivisar kan hittas.

What to do?
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Vem f.n fann upp fanér?
Post Reply