Världens vackraste reklamfilm!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Fanns ju en högupplöst version på 60s på den sida som länkades någonstans i tråden. Kräver Quicktime 7: http://www.bravia-advert.com/includes/v ... c_high.mov
Tråkiga är att min mammas Mac Mini klarar att spela dessa HD-klipp mycket bättre än min 3200+ :(
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Re: Världens vackraste reklamfilm!

Post by syntetisk »

ziimzallabiim wrote:Sonys nya film är ett måste att se, den här versionen är 2.5 min och är helt underbar, väldigt bra låtval, (jose gonzales - heartbeats, för den som missat det).
Håller verkligen med, underbar.

Jag tycker att den påminner lite om musikvideon till the knives heartbeats, det här med gatan som sluttar nedåt. Kan kanske vara det som påverkat låt valet!?! Eller viseversa.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

SKön reklamfilm.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Ibis wrote:Fanns ju en högupplöst version på 60s på den sida som länkades någonstans i tråden. Kräver Quicktime 7: http://www.bravia-advert.com/includes/v ... c_high.mov
Ser betydligt bättre ut :)
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Ok ,detta är ingen bump, det är bara så att någon skön snubbe har gjort en remake av denna film i BF2, och jag anser att det måste ses, för att inte starta en ny tråd om samma tema så letade jag upp den här gamla!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

ziimzallabiim wrote:Ok ,detta är ingen bump, det är bara så att någon skön snubbe har gjort en remake av denna film i BF2, och jag anser att det måste ses, för att inte starta en ny tråd om samma tema så letade jag upp den här gamla!
Klockrent :D
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

bravisimo
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Underbar parafras.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Den remaken var riktigt härlig den med. :)
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

me likey
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Haha, mästerligt.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

klockrent ;)
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

ziimzallabiim wrote:Sonys nya film är ett måste att se, den här versionen är 2.5 min och är helt underbar, väldigt bra låtval, (jose gonzales - heartbeats, för den som missat det). Den är tyvärr rätt så komprimerad men det får man nog ta! Ledsen att jag postar reklam, men dom som stöter sig med sony måste faktiskt inte klicka på länken, däremot tycker jag att jag som reklamare skulle begå tjänstefel om jag inte delade med mig den här till er!
Magnifik.
ziimzallabiim wrote:Ok ,detta är ingen bump, det är bara så att någon skön snubbe har gjort en remake av denna film i BF2, och jag anser att det måste ses, för att inte starta en ny tråd om samma tema så letade jag upp den här gamla!
Mästerverk i sin stil.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

kommer nån ihåg dom reklamerna som "nån" gjorde emot svartsprit..

typ en tjej som är på en fest å drick hb, sen så kommer typ sprutnålar ut ur hennes mun.. eller liknande...

kommer ni ihåg dom? det var några välgjorda reklamfilmer/budskaps filmer..

vet ej varför jag tog upp detta, men men..
varför 100% när 60% duger mer än väl?
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Ursäkta att jag drar upp den här gamla tråden igen, men det har ju kommit en ny Bravia-reklamfilm, som kan ses här:

http://www.bravia-advert.com/paint/thead/

OLD! säger ni väl nu, men det finns kanske nån som inte har sett den :)

Själv tycker jag att den förra filmen var skönare. Men man får väl säga att det är ett ganska ambitiöst projekt i alla fall...
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

fretol wrote:Ursäkta att jag drar upp den här gamla tråden igen, men det har ju kommit en ny Bravia-reklamfilm, som kan ses här:

http://www.bravia-advert.com/paint/thead/

OLD! säger ni väl nu, men det finns kanske nån som inte har sett den :)

Själv tycker jag att den förra filmen var skönare. Men man får väl säga att det är ett ganska ambitiöst projekt i alla fall...
Den var rätt nice. Påminner mig konstigt nog om slutet av v for vendetta

Lagom till 1 års dagen var det iaf =)
Dyslexi
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Att en clown kan sabba en hel reklamfilm. *Shudders*
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

De skulle haft mer närbilder på färg som fyller trappuppgångar och färre utomhusscener.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Den är djävulskt cool den nya.
Vet inte hur de gjorde den förra med bollarna, men den nya är iallafall inte datoranimerad.
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

OLD! Skämt åsido, när jag såg den här nya filmen blev jag oerhört besviken, jag tänkte tanken på att bumpa denna tråd men kände att filmen inte var värd det. Bollarna är så mycket bättre, på alla sätt. Nu blev jag sådär ledsen igen, som första gången jag såg den här skitfilmen.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

ziimzallabiim wrote:OLD! Skämt åsido, när jag såg den här nya filmen blev jag oerhört besviken, jag tänkte tanken på att bumpa denna tråd men kände att filmen inte var värd det. Bollarna är så mycket bättre, på alla sätt. Nu blev jag sådär ledsen igen, som första gången jag såg den här skitfilmen.
WORD!
Det finns en hel annan själ i den förra reklamfilmen mycket tack vare José Gonsalez fina melodi. Den nya är väl "tuff" men saknar själ och är inte i närheten av lika vacker som den första.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Precis, det är så mycket i heartbeats, ljuset, miljön och bollarnas "lek". Helt sjukt att en reklamfilm kan betyda så mycket för en, speciellt när man jobbar med reklam och ser hur många som helst dagligen. Men den är speciell för mig, jag brukar sätta på den när jag är nere och längta efter den dagen jag bor i Frisco.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Nej, den tycker inte jag var bra.

Jag tycker om Ica reklamerna, dem är bra!

Sen tycker jag om Kalles Kaviar reklamen, den när man får se ägget, sen kläcks de, och så kommer Kalle ut, den är så bra! :)

Sen tycker jag om bredbands reklamen med farsan som sitter med laptoppen så "krypterar" dem företags e-mailen med sjörövar språket.

Och den bredbandsreklamen när mamman säger nåt i stil med "få jag låna datorn, Ishmahala har live-sändning från Himalaya, hela yoga sverige kollar", sen svarar dotten "Ishmahala heter typ Benke och podsänder from Järfälla, du ska inte tro på allt du hör mamma". :D
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Maqe2 wrote:Vet inte hur de gjorde den förra med bollarna, men den nya är iallafall inte datoranimerad.
Inte datoranimerad. Dom släppte ner 250 000(?) stutsbollar ner för San Franciscos gator och filmade det hela.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Holy thread necro batman!
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply