Fredrik Reinfeldt - diskusion nerlagd!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Stiiig wrote:Ärligt talat skulle jag nog fan dra in honom på ett stälel där han verkligen ser hur SVENSKAR ser ut och hur SVENSKAr arbetar! Lr helt enkelt tappa kontroller å ge på han några klockor och åka dit som fan på det och sitta i nån håla i några år osv osv osv!
Förlåt om jag låter stuffy nu men hur länge tror du att det skulle hålla om ni gjorde er av med "slipsnissarna" och satte plåtslagare på UD istället?
Andrej wrote:Liberal politik ökar klassklyftan, nyhet? Knappast.
Bättre och lyckligare då om man tvingade hela regeringskansliet att bli CNC-tekniker.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
RuNe
Posts: 181
Joined: 2006-07-30 13:51:02

Re: Fredrik Reinfeldt

Post by RuNe »

Stiiig wrote:jaha! då var det fan dags att aggera lite här! Han går helt enkelt för långt! Hur fan menar han att detta skall funka? kan nån vänlig själ tala om för hur ända inåt helvete en person som han kan styra sverige !?!

Jag menar som så att om han fortsätter som han gör så kommmer han ju bli ihjäl slagen/skjuten! till och med jag har mordiska tankar om honom!
fortsätter han som han gör nu så är gapen mellan rika å fattiga i sverige mer synbara än någonsin tror ja! Folk som arbetar med "grovgöra" kommer ju bli fattiga. Och folk som sitter på kontor lr likande kommer upleva en högkojuktur. Och de som göra "grovgörat" kommer må allt sämre å sämre. Många kommer sjukskriva sig och sveriges kommer förändras. fattar inte slipsnissarna i regeringen det?

Ja kan någon vänlig själ berätta för mig vad fan som händer ???
i
jag vill bara tala om för dig att Reinfeldt inta kna bestemma så mycket som alla tror så det år ingen idé att wajna på honom
jag vill bara tala om för dig att Reinfeldt inta kan bestemma så mycket som alla tror så det år ingen idé att wajna på honom.
CPU: AMD x2 6400+
RAM:3Gb DDR 2
Grafik:GeForce 7600gt
HDD: samsung sp 250Gb+ samsung SP 400gb
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Fredrik Reinfeldt

Post by Stiiig »

RuNe wrote:
Stiiig wrote:jaha! då var det fan dags att aggera lite här! Han går helt enkelt för långt! Hur fan menar han att detta skall funka? kan nån vänlig själ tala om för hur ända inåt helvete en person som han kan styra sverige !?!

Jag menar som så att om han fortsätter som han gör så kommmer han ju bli ihjäl slagen/skjuten! till och med jag har mordiska tankar om honom!
fortsätter han som han gör nu så är gapen mellan rika å fattiga i sverige mer synbara än någonsin tror ja! Folk som arbetar med "grovgöra" kommer ju bli fattiga. Och folk som sitter på kontor lr likande kommer upleva en högkojuktur. Och de som göra "grovgörat" kommer må allt sämre å sämre. Många kommer sjukskriva sig och sveriges kommer förändras. fattar inte slipsnissarna i regeringen det?

Ja kan någon vänlig själ berätta för mig vad fan som händer ???
i
jag vill bara tala om för dig att Reinfeldt inta kna bestemma så mycket som alla tror så det år ingen idé att wajna på honom
jag vill bara tala om för dig att Reinfeldt inta kan bestemma så mycket som alla tror så det år ingen idé att wajna på honom.
Ja men vafan han kan välls toppa det isf om han vill!!!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Apropå att stå ut i fyra år till: Jämtin och Wallström vill inte bli partiledare för (S). Det betyder att det finns en chans att Mona Sahlin blir det. Det är fullt tänkbart att det leder till hundra års borgerligt styre.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Haha, jag tror det där gjorde den här dagen.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

staretsen wrote:
Andrej wrote:Liberal politik ökar klassklyftan, nyhet? Knappast.
Bättre och lyckligare då om man tvingade hela regeringskansliet att bli CNC-tekniker.
Det tar jag inte ställning till, jag konstaterade endast fakta.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

För att summera tråden:
Stiiig wrote:Ja kan någon vänlig själ berätta för mig vad fan som händer ???
Stiiig wrote:
fisk wrote:Har du någon saklig kritik, eller är det mest insiktslöst skitprat?
Både och!
Stiiig wrote:Kan någon vänlig själ tala om vad han håller på med lr skall vi sitta här å snacka om annat skit lr?
Ville du ha sagt något Stiiig, eller bara öka din post count? Våra titlar här baserar sig inte på antal inlägg, så fyll de gärna med något. Just nu består de av tre steg:

1) Stiiig: Hugg mot Reinfeldt med luftyxa
2) Motfråga från annan part: Varför då?
3) Stiiig: Därför?

Det blir en hopplös cirkel, ser du inte det, Stiiig?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Ett samhälle där städare tjänar lika mycket som Börs vd:ar är inte ett hållbart samhälle. SÅ är inte heller ett samhälle där ideologin är att alla ska ha det lika bra. Sådana samhällen fungerar inte i längden. Lön ska man få baserat på hur viktigt ens arbete är för ekonomin (internt eller externt), inte för hur fysiskt ansträngande det är.

Sedan så tjänar faktiskt inte snickare, rörmockare och målare (alla går väl in under "grovjobbare" ?) speciellt dåligt. I många fall tjänar de riktigt riktigt bra.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

AshTray wrote:Det har jag ju sagt hela tiden.
Fuck Reinfeldt, han kunde inte visa att han var lite rolig i Ett herrans liv ens...
Du jag skrattade rakt igenom, han är jätterolig. Dock var det ju en viss känsla av självironisk och tyst humor som du kanske inte är van vid?
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Han vill öka klyftan i levnadsstandard mellan de som jobbar och de som inte jobbar för att tvinga fler att arbeta. Grovarbetarna med anställning tillhör de stora vinnarna under nuvarande regering. Är det så svårt att förstå?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

nem wrote:Han vill öka klyftan i levnadsstandard mellan de som jobbar och de som inte jobbar för att tvinga fler att arbeta. Grovarbetarna med anställning tillhör de stora vinnarna under nuvarande regering. Är det så svårt att förstå?
Det kanske han vill MEN HAN ÄR FORTFARANDE EN SLIPSNISSE! Damn slipsnissar, thinkin' dey all smart n' stuff.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

lillis wrote:
AshTray wrote:Det har jag ju sagt hela tiden.
Fuck Reinfeldt, han kunde inte visa att han var lite rolig i Ett herrans liv ens...
Du jag skrattade rakt igenom, han är jätterolig. Dock var det ju en viss känsla av självironisk och tyst humor som du kanske inte är van vid?
Då har du lite annorluna humor än jag. Och jag är van vid den mesta humorn...
En ful farbror som knappt ler och bara verkar butter tycker inte jag är speciellt roligt..

Man kanske fnissade till ibland, men han var fan sämre än Göran, ja, sämra än alla i serien...

Reinfeldt kan inte vara rolig. Han kan bara var bäng...
Typ.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Fredrik är bra i sängen. Det vet jag.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Frege wrote:För att summera tråden:
Stiiig wrote:Ja kan någon vänlig själ berätta för mig vad fan som händer ???
Stiiig wrote:
fisk wrote:Har du någon saklig kritik, eller är det mest insiktslöst skitprat?
Både och!
Stiiig wrote:Kan någon vänlig själ tala om vad han håller på med lr skall vi sitta här å snacka om annat skit lr?
Ville du ha sagt något Stiiig, eller bara öka din post count? Våra titlar här baserar sig inte på antal inlägg, så fyll de gärna med något. Just nu består de av tre steg:

1) Stiiig: Hugg mot Reinfeldt med luftyxa
2) Motfråga från annan part: Varför då?
3) Stiiig: Därför?

Det blir en hopplös cirkel, ser du inte det, Stiiig?
Det är så famefan helt jävla otroligt att ni tror att jag jagar poscts på detta sätt. men så är det inte. Kan nånå ta å berätta vad fan som är bra med reinfelth egentligen? vad gör han som är sååå bra??? TELL ME!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Stiiig wrote:Det är så famefan helt jävla otroligt att ni tror att jag jagar poscts på detta sätt. men så är det inte. Kan nånå ta å berätta vad fan som är bra med reinfelth egentligen? vad gör han som är sååå bra??? TELL ME!
Läs nems post igen.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Stiiig, jag rekommenderar dig att skita i det hela och låta politiken sköta sitt, du verkar ha levt på sossarnas soffpotatis politik alltförlänge. Är du en av grovjobbarna som du påstår så förlorar du inget alls, det är bara soffpotatisar som han kommer tvinga till arbete, det är väl bra?
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Slapperiet på statens bekostnad måste bekämpas. Sen om några blir arga för att de känner sig träffade... det är ett pris jag iaf är villig att betala.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag tycker det är idiotisk att tvinga folk till arbete när det inte i närheten finns arbete till alla

sen att sätta stop för praktik och utbildningar som man har kunnat få igenom arbetsförmedlingen ger inte nå mer jobb och gör hela iden idiotisk

så det som händer är att folk med akassa soc får sämmre med pengar
det finns inga fler jobb än förut så nu är dom helt arbetslös
dom får inga praktiker där dom kan lära sig jobb och inga utbildnigar för framtida yrken

plus att en massa timvikarie jobb försvinner vilket är mångas enda chans till att få jobba överhuvud taget

What a wonderfull world ::)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

enix wrote:Stiiig, jag rekommenderar dig att skita i det hela och låta politiken sköta sitt, du verkar ha levt på sossarnas soffpotatis politik alltförlänge. Är du en av grovjobbarna som du påstår så förlorar du inget alls, det är bara soffpotatisar som han kommer tvinga till arbete, det är väl bra?
Nej men jag är en av dom som kommer fröbi arbetslös tills dess att han erbjude rmig låg avlönade skit jobb!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

lord_vasagos wrote:jag tycker det är idiotisk att tvinga folk till arbete när det inte i närheten finns arbete till alla

sen att sätta stop för praktik och utbildningar som man har kunnat få igenom arbetsförmedlingen ger inte nå mer jobb och gör hela iden idiotisk

så det som händer är att folk med akassa soc får sämmre med pengar
det finns inga fler jobb än förut så nu är dom helt arbetslös
dom får inga praktiker där dom kan lära sig jobb och inga utbildnigar för framtida yrken

plus att en massa timvikarie jobb försvinner vilket är mångas enda chans till att få jobba överhuvud taget

What a wonderfull world ::)
Du tror alltså på fullt allvar att ams-kurser ger god utdelning? Det handlar om förvaring och statistik, och inget annat.

Återigen, även om det verkar hopplöst, så kan du inte ha sett några förändringar än, eftersom det inte har skett något. Det du ser här och nu, denna dag, är s-politikens samhälle.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Stiiig wrote:Nej men jag är en av dom som kommer fröbi arbetslös tills dess att han erbjude rmig låg avlönade skit jobb!

Så du säger att du är för fin för att ta "skitjobb"?

edit: det är nog inte Fredrik som ger dig jobb heller. Förhoppningsvis är det ett företag.
Last edited by übermensch on 2006-12-12 11:22:03, edited 1 time in total.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Stiiig wrote:
enix wrote:Stiiig, jag rekommenderar dig att skita i det hela och låta politiken sköta sitt, du verkar ha levt på sossarnas soffpotatis politik alltförlänge. Är du en av grovjobbarna som du påstår så förlorar du inget alls, det är bara soffpotatisar som han kommer tvinga till arbete, det är väl bra?
Nej men jag är en av dom som kommer fröbi arbetslös tills dess att han erbjude rmig låg avlönade skit jobb!
Vem sa att livet är en dans på rosor?
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

übermensch wrote:Så du säger att du är för fin för att ta "skitjobb"?
I det här landet finns det väldigt många som är för fina för att ta ett skitjobb. Ofta är det akademiker som tycker att de ska få jobb inom det de utbildat sig till och väljer därför att stämpla istället. Visserligen är det lite tråkigt att akademikerna inte får det jobb de utbildat sig till, men samtidigt så rättfärdigar det inte deras val att stämpla.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

phonak wrote:Fredrik är bra i sängen. Det vet jag.
Wtf, dude ;D
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

phonak wrote:Fredrik är bra i sängen. Det vet jag.
because he is not only the boss in the office, if you know what I mean.
Parental Advisory - Explicit Content
Locked