Betyg

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
RustYChainS
Posts: 115
Joined: 2006-10-23 21:17:53

Betyg

Post by RustYChainS »

Vet att det var en sån här tråd för ett tag sen, men jag startar en ny... Eftersom många har slutat terminen de här dagarna tänkte jag att vi kan skryta lite med våra betyg... Spelar ingen roll vilken årskurs eller om det är grundskola/gymnasium/högskola/whatever...


Mina betyg(åk9):
Bild VG
Biologi G
Engelska VG
Fysik VG
Geografi G
Hem- och konsumentkunskap G
Historia VG
Idrott och hälsa G
Kemi G
Matematik MVG
Musik VG
Religion G
Samhällskunskap G
Slöjd VG
Svenska G
Teknik MVG
"By the 7 arms of Visnu, I swear it. I am not a Hindu. " Apu Nahasapeemapetilon
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

När jag gick ut 9:an.

Bild G
Biologi MVG
Engelska VG
Fysik VG
Geografi VG
Hem- och konsumentkunskap MVG
Historia MVG
Idrott och hälsa VG
Kemi VG
Matematik VG
Musik VG
Religion MVG
Samhällskunskap VG
Slöjd G
Svenska VG
Teknik VG
Spanska MVG

Efter tvåan på gymnasiet hade jag 15.0 i snitt.
DimpZ
Posts: 587
Joined: 2006-10-23 21:01:30

Post by DimpZ »

Hmm, fick inga betyg! :-[
Timpetö
Posts: 125
Joined: 2006-03-01 15:09:10
Location: Stockholm
Contact:

Post by Timpetö »

slutbetyg från 9:an

Bild: VG
Engelska: MVG
Hemkunskap: VG
Idrott: MVG
Matte: MVG
Franska: MVG
Musik: MVG
Biologi: MVG
Kemi: MVG
Fysik: MVG
Geografi: VG
Historia: MVG
Religion: MVG
Samhälle: MVG
Slöjd: VG
Svenska: VG
Teknik: VG
User avatar
RustYChainS
Posts: 115
Joined: 2006-10-23 21:17:53

Post by RustYChainS »

Timpetö wrote:slutbetyg från 9:an

[betyg]
:o :o :o
Trodde mina 210p var bra...
"By the 7 arms of Visnu, I swear it. I am not a Hindu. " Apu Nahasapeemapetilon
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Jag gick ut 9an med 280p, och nu går jag i 2an och ligger på IG i Matte Svenska Engelska Samhäll och Idrott ;D

Kan säga att det var med liten marginal jag klarade ettan.
Glossolalia coats my skin
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

9an 305p
Gymnasiet: 17,01 (slackar efter)
Universitet: har tagit mindre än hälften av de poäng jag ska ta..
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Fick ett VG i den sista pedagogikkursen på lärarhögskolan vilket gör att jag fått VG i samtliga pedagogikkurser (iaf i de där VG är möjligt). Har dock missat en 5p kurs i nordiska språk där jag nyligen lämnat in en omtenta, får se hur det går med den. Examensarbetet som jag skriver nu börjar väl arta sig mer och mer så jag får hoppas att det blir klart det med.

Kommer dock inte att ta examen i januari då jag ska läsa till mig gymnasiekompetens i svenska.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Gick ut 9an med 175p om jag minns rätt.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Mina betyg(åk8):
Svenska G | (Fattar inte varför, de uppgifter jag har lämnat in har varit på minst VG-nivå allihop. Om inte MVG alltså.)
Matematik VG
Engelska G | (Har varit lite oralt passiv.)
=
Geografi G
Historia G
Religion G
Samhällskunskap G
=
Biologi G
Kemi G
Fysik G
Teknik G
=
B-språk (franska) VG | (Det är bra att vara favoriteleven...)
Bild G | (Närapå att inte bli något alls där...)
Musik VG | (Musikläraren vet nog inte ens vem jag är, har varit lite ont om musiklektioner.)
Idrott och hälsa VG | (Verkar vara omöjligt att få MVG, ingen i klassen lyckades med det.)
Slöjd (textil) G | (Jag har arbetat lite som en robot. Om läraren säger till mig att till exempel sticka, då stickar jag ända tills jag får ett nytt kommando, oavsett om stickningen blir 32 mil eller inte. Det här stämmer då min stickade "mössa" mer liknar en säck...)
Slöjd (trä/metall) ---- | (Har inte haft ännu.)
Hem- och konsumentkunskap ---- | (Har inte heller haft än.)
User avatar
oliolu
Posts: 112
Joined: 2006-10-31 17:29:39

Post by oliolu »

jag fick vg i bild och resten g ,helt ok för mina första betyg :P
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

När jag gick ur nian

Bild VG
Biologi MVG
Engelska MVG
Fysik MVG
Geografi VG
Hem- och konsumentkunskap VG
Historia VG
Idrott och hälsa VG
Kemi MVG
Matematik MVG
Musik MVG
Religion VG
Samhällskunskap VG
Slöjd MVG
Svenska MVG
Teknik MVG
Tyska MVG

285p.

Märk att vi inte hade teknik/fysik/biologi/kemi separat utan samlat i "NO" som jag då fick MVG i.

Sedan gymnasiet började har jag dippat en del, sket i tyskan andra året och det enda ämne jag fortfarande är stensäker på är engelskan. Tror jag.

Betyg är bullshit hur som helst, hela skolsystemet borde reformeras, så att elverna lär sig nyttiga saker. Varje lärare borde t.ex. få fem padawans, som då får lära sig allt om det de vill bli.
meh
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Gick ut nian med 315, och får tre slutbetyg den här terminen i gymnasiet.

Levnadskunskap: Förhoppningsvis MVG
Datakunskap: MVG
Matematik A: Förhoppningsvis MVG
Last edited by mr_tobbe on 2006-12-21 22:56:46, edited 1 time in total.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Går i trean på gymnasiet och den här terminen avklarades följande kurser:

Digitalteknik: MVG
Telekommunikation: MVG

Blir väl mer intressant om ett halvår :P
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Joel wrote:Betyg är bullshit hur som helst, hela skolsystemet borde reformeras, så att elverna lär sig nyttiga saker. Varje lärare borde t.ex. få fem padawans, som då får lära sig allt om det de vill bli.
Ja, herregud. Jag går på en så kallad "elitskola" och jag förvånas verkligen över hur betygen har delats ut i alla fall. Det är rentav ganska tragiskt att se hur efterblivna dyslektiker som knappt kan läsa och skriva har fått 290 poäng för att deras betyg delades ut "efter potential" och att de även nu kan skrika "jag har ju dyslexi! hur kan ni förvänta er att jag ska kunna göra en så svår uppgift" på lektionerna, medan några av de mest begåvade människor jag känner inte kom in för att de inte kunde glida igenom Samskolan med något handikapp. Men det blir ännu värre när man får ta emot skit motiverat med "du har väl ingen dyslexidiagnos" som i fallet med min naturkunskapslärare. Ska man skratta eller gråta?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

staretsen wrote:Ska man skratta eller gråta?
Skippa båda och kräv istället ett snack med rektor, studievägledare eller en lärare som du känner väl förtrogen med så att problemen uppmärksammas. Jag är lite rädd över att jag i framtiden kommer att råka illa ut bara för att jag inte vill anamma sådana diskriminerande och idiotiska ageranden.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Men det värsta är att han i just det fallet ju har rätt: Min handstil är ibland nästan oläslig för andra än jag själv. Det tragiska är att det ses som ett värre problem än att X. inte kan läsa (jag menar det) för att han har en sjukdom att skylla det på. Men angående resten ska jag beroende på om jag får VG eller MVG till slut åtminstone prata med honom då det är uppenbart att han inte tycker om mig, vilket är ganska jobbigt då han är min klassföreståndare.

Edit: Sedan vill jag säga att alla de stora ljus som jag har haft under min skoltid har varit svensklärare, så du har om inte annat en stolt tradition att förvalta.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

staretsen wrote:Men det värsta är att han i just det fallet ju har rätt: Min handstil är ibland nästan oläslig för andra än jag själv. Det tragiska är att det ses som ett värre problem än att X. inte kan läsa (jag menar det) för att han har en sjukdom att skylla det på. Men angående resten ska jag beroende på om jag får VG eller MVG till slut åtminstone prata med honom då det är uppenbart att han inte tycker om mig, vilket är ganska jobbigt då han är min klassföreståndare.
Pardon my french, men va fan är det för miffo till lärare? Att sänka dig känslomässigt med en sådan spydig kommentar gör bara att (nu gör jag ett enkelt antagande) du inte vill ta tag i ditt "problem" utan vill istället bara ge igen. Vilket i sin tur förmodligen gör att ditt agerande leder till att han tycker ännu mindre om dig. Ja, inte fan är det bra men man får hoppas på att det blir bättre.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Vad som bör poängteras är att den är oläslig för en viss sorts lärare. Så länge som mina lärare i svenska och tyska kan läsa den obehindrat ser jag ingen anledning till att ändra på den.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

staretsen wrote:Vad som bör poängteras är att den är oläslig för en viss sorts lärare. Så länge som mina lärare i svenska och tyska kan läsa den obehindrat ser jag ingen anledning till att ändra på den.
Fint. Naturkunskapslärare är inte personer som jag kommer överens med heller faktiskt. Har inte träffat en enda som varit speciellt sympatisk, och då har jag ändå befunnit mig i "skolans värld" mer eller mindre konstant sedan 1988.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Om de är så "förstående" för elever med dyslexi, borde de låta dig skriva på dator. Det verkar som vissa lärare verkligen inte tycker om dig (vilket inte är någon som helst anledning till att bete sig såhär).

Du borde sätta åt dom.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

staretsen, berätta för honom att även du lider av en sjukdom. Sjukdomen kallas för orättvisan i svensk skolgång och att din klassföreståndare just nu är det mest märkbara symptomet när han sitter där som en cancersvulst som äter iväg på ditt hopp.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Gymnasiet år 1: fick inga betyg?
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

vi får bara betyg på sommaren.

men jag tror jag har g i ganska mycket nu.

det jag har ig i är ,svenska,engelska,underhåll,arbetssät o lärande, och idrott vet jag inte riktigt hur jag har det där :)

jag fick faktiskt vg i cnc förra året även att jag satt o slösurfade till 90% av lektionerna ;D
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

255 i nian

fick bara omdömen idag
Företags Ekonomi A: MVG
Matte A: VG+

En fin IG-varning i tyska A fick jag i början av terminen också. Den lär väl vara kvar, eftersom jag inte varit på några lektioner sen jag fick varningen...
Dyslexi
Post Reply