Offline files

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
DavidFh
Posts: 13
Joined: 2007-01-09 21:17:57
Contact:

Offline files

Post by DavidFh »

Jag funderar på att börja använda funktionen "Offline files" i Windows XP. Det jag gillar med den är att så fort jag skapar ett nytt dokument så sparas det på nätverkssökväg och lokalt samtidigt samt att det synkar automatiskt efter att man varit ofline.

MEN! Jag jag har två invändningar.

* Först och främst vill jag inte att alla offlinefiler ska hamna i c:\windows\csc. Jag vill kunna lägga dom på annan enhet, typ d:\mina dokument eller liknande.

* Jag gillar inte iden med att filerna "kodas om" och blir oigenkännbara! Jag vill att de helt enkelt är renodlade kopior av de filer de faktiskt är.

Därför efterlyser jag nu antingen metoder för att få "offline files" i Win XP att fungera som jag nämnt ovan eller så vill jag hitta ett bra synkroniseringsprogram som har ovannämnda funktion. Dvs, kopierar nyskapta filer omedelbara (om man är online) samt låter en välja vart lokala filer ligger samt att de lokala filerna är "äkta kopior".

Några tips?
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

Nu är jag enbart bekant med implementationen på ett större företag där jag jobbat med klientsupport, främst Windows XP, men är det inte så att csc-foldern innehåller datat i krypterad form?
Om du väljer att göra din "My Documents" tillgänglig offline så synkas den ner till csc-foldern och krypteras.
Loggar du på med ditt användarnamn/pwd så ser du all data på rätt ställe.
Post Reply