Polisljus imitation.
ja. Riktade mot reflektorerna ine i lyktan.Gebba wrote:ska ljusen va i samma lykta som dom vanliga lamporna sitter i?
det skall vara automatikTobbe_92 wrote:Du tar komisen och ber han trycka på 2st ljustutor som är kopplade till en röd och en blå lampa.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
- Mr Einstein
- Posts: 1935
- Joined: 2006-07-28 13:15:02
gör det du! Du kan säkert få iväg den i delar för en bra slant. bar motorn i de jävla bilarna kostar ju en förmögenhet då det är fabrikstrimmatMr Einstein wrote:Är det inte bara att sno en riktig polisbil då?
Får du ta gi en så köper jag mer än gärna en t5a med 300+ i!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
- mohammedbilderna
- Posts: 342
- Joined: 2006-03-09 22:34:57
Fabrikstrimmade, en riktig bondmyt!Stiiig wrote:gör det du! Du kan säkert få iväg den i delar för en bra slant. bar motorn i de jävla bilarna kostar ju en förmögenhet då det är fabrikstrimmat
Får du ta gi en så köper jag mer än gärna en t5a med 300+ i!
Bilarna är alltid fullt utrustade med största motorn. Något mer är inte lagligt.
De vanliga polisbilarna vet jag inte, men piketens bussar vet jag har, eller hade på 90talet, alldeles för stora motorer.mohammedbilderna wrote:Fabrikstrimmade, en riktig bondmyt!
Bilarna är alltid fullt utrustade med största motorn. Något mer är inte lagligt.
Amerikanska polisens bilar har vad man där kallar "pursuit engines", en motormodell som stoppas i utryckningsfordon och säkerhetsfordon, inte något som säljs till allmänheten.
Vad det gäller lagligt brukar utryckningsfordon komma undan sådant. Om jag minns rätt finns det gott om brandbilar som aldrig skulle få köras privat då de har felaktig viktfördelning eller för hög vikt för sin klass.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
kp men 960n i fråga är då trimmad då den är polisbil. svhiipad å större turbo..Ghlargh wrote:De vanliga polisbilarna vet jag inte, men piketens bussar vet jag har, eller hade på 90talet, alldeles för stora motorer.mohammedbilderna wrote:Fabrikstrimmade, en riktig bondmyt!
Bilarna är alltid fullt utrustade med största motorn. Något mer är inte lagligt.
Amerikanska polisens bilar har vad man där kallar "pursuit engines", en motormodell som stoppas i utryckningsfordon och säkerhetsfordon, inte något som säljs till allmänheten.
Vad det gäller lagligt brukar utryckningsfordon komma undan sådant. Om jag minns rätt finns det gott om brandbilar som aldrig skulle få köras privat då de har felaktig viktfördelning eller för hög vikt för sin klass.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
- mohammedbilderna
- Posts: 342
- Joined: 2006-03-09 22:34:57
jag kan lova dig det. Största turbon tilld en motorn komemr inte orginal med odm bilarna och inte chipp trim heller. det ordnas då de blir polisbilar.!mohammedbilderna wrote:Den är inte trimmad för att det är en fd. polisbil.Stiiig wrote:kp men 960n i fråga är då trimmad då den är polisbil. svhiipad å större turbo..
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
OP-chip eller vad de heter. de kanske klarar av att roterar spänningen till lamporna..
vet ej eaxkt hur du hade tänkt det men att t.ex få den ena att lysan när den andra inte lyser borde ju inte vara såstora probs.. bord väl gå att använda lite nkla dioder o.s.v..
vet ej eaxkt hur du hade tänkt det men att t.ex få den ena att lysan när den andra inte lyser borde ju inte vara såstora probs.. bord väl gå att använda lite nkla dioder o.s.v..
varför 100% när 60% duger mer än väl?
PIC är rejält mycket overkill i detta sammanhang, en oscillator, en 4bitars räknare med positiv reset, en 4 to 16 decoder samt 2 drivtransistorer skulle fixa detta perfekt. Om det räcker med ett blinkmönster på 10 steg eller mindre kan man klara sig på en avkodad dekadräknare istället för 4bitarsräknaren och 4 to 16 -avkodaren.Stuggi wrote:Borde gå med en PIC också... Tämligen simpelt...
Har byggt ett par såna kontrollers själv.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
jaha.. en sån...Ghlargh wrote:PIC är rejält mycket overkill i detta sammanhang, en oscillator, en 4bitars räknare med positiv reset, en 4 to 16 decoder samt 2 drivtransistorer skulle fixa detta perfekt. Om det räcker med ett blinkmönster på 10 steg eller mindre kan man klara sig på en avkodad dekadräknare istället för 4bitarsräknaren och 4 to 16 -avkodaren.Stuggi wrote:Borde gå med en PIC också... Tämligen simpelt...
Har byggt ett par såna kontrollers själv.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
- Bad_and_ugly
- Posts: 2295
- Joined: 2004-05-16 21:46:13
- Contact:
Är det en sådan jag råkar ha? Sedan DH 04.Ghlargh wrote:PIC är rejält mycket overkill i detta sammanhang, en oscillator, en 4bitars räknare med positiv reset, en 4 to 16 decoder samt 2 drivtransistorer skulle fixa detta perfekt. Om det räcker med ett blinkmönster på 10 steg eller mindre kan man klara sig på en avkodad dekadräknare istället för 4bitarsräknaren och 4 to 16 -avkodaren.Stuggi wrote:Borde gå med en PIC också... Tämligen simpelt...
Har byggt ett par såna kontrollers själv.
Kan inget om mycket
- Dynamitsven
- Posts: 1268
- Joined: 2004-02-17 9:34:48
- Location: Typ Halmstad / n ö Skåne
Har inte polisbilar små fyrkantiga (en röd och en blå) lampor i grillen? Sist jag blev ikappkörd av en utryckande polisbil så hade de minsann inga blinkande lysen.
En annan rolig grej som jag såg bl a på ambulanser då jag i förra veckan var på teneriffa, var att de, när de hade sirener och saftblandare på, blinkade växlingsvis korta pulser med helljuset. Mycket uppmärksammande.
Sedan vad detta tillför dt hela vet jag dock inte.
Var fick ni tag på Polis-960:n? Har letat efter en sådan i två år nu!
@mohammedbilderna: Det är hur lagligt som helst att trimma en bil, man får dock bara köra med den max en månad om den inte är regbesiktigad. Regbesiktningen är inga problem om trimmningen är ordentligt gjord.
En annan rolig grej som jag såg bl a på ambulanser då jag i förra veckan var på teneriffa, var att de, när de hade sirener och saftblandare på, blinkade växlingsvis korta pulser med helljuset. Mycket uppmärksammande.
Sedan vad detta tillför dt hela vet jag dock inte.
Var fick ni tag på Polis-960:n? Har letat efter en sådan i två år nu!
@mohammedbilderna: Det är hur lagligt som helst att trimma en bil, man får dock bara köra med den max en månad om den inte är regbesiktigad. Regbesiktningen är inga problem om trimmningen är ordentligt gjord.
DIM kalsonger As String
Civilbilarna har dolda röda och blå lampor, dessa monteras antingen i befintlig armatur (framlyktor) eller bakom grillen.
Vad det gället trimmning får man inte gå för långt, i första hand är det bromsarna som inte blir godkända, trimmar man ordentligt kan man få underkänt för att stommen inte anses klara de stora krafter som bildas.
Vad det gället trimmning får man inte gå för långt, i första hand är det bromsarna som inte blir godkända, trimmar man ordentligt kan man få underkänt för att stommen inte anses klara de stora krafter som bildas.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
jo men det skall mkt till innan man lyckas trimma en b230 så den inte hänger med ramen. Då du kan pressa i en v8 utan större bekymmer vid reg bes i en 740n.Ghlargh wrote:Civilbilarna har dolda röda och blå lampor, dessa monteras antingen i befintlig armatur (framlyktor) eller bakom grillen.
Vad det gället trimmning får man inte gå för långt, i första hand är det bromsarna som inte blir godkända, trimmar man ordentligt kan man få underkänt för att stommen inte anses klara de stora krafter som bildas.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
- Dynamitsven
- Posts: 1268
- Joined: 2004-02-17 9:34:48
- Location: Typ Halmstad / n ö Skåne
Om trimmingen är ordentligt gjord, brukar man ju också förstärka kaross osv. Bromsarna är nästan viktigare än mycket motorkraft, har man inga vettiga sådana, kan det bli svårt att utnyttja alla hästar. Lika viktigt med 100 till 0 som 0 till 100. Men gör man rätt, blir det inga problem med regbesiktningen. Kostar en del att trimma bilar, men oerhört kul när man väl är klar!Ghlargh wrote:Civilbilarna har dolda röda och blå lampor, dessa monteras antingen i befintlig armatur (framlyktor) eller bakom grillen.
Vad det gället trimmning får man inte gå för långt, i första hand är det bromsarna som inte blir godkända, trimmar man ordentligt kan man få underkänt för att stommen inte anses klara de stora krafter som bildas.
Edit; men som stiiig säger, volvo är bra i de aspekter att de är ordentligt byggda från början, värre med modernare (även nya volvo) bilar då de har en fårhållandevis klen ram.
DIM kalsonger As String
nu har du helt rätt! Men om man tänker efter så sitter det brormsar som hålelr för det mesta på en gammal 740. Ventilerade skivor runt om.. det hänger då med ett bra tag. å ang ramen så har jag sett folk som fyller insidan av ramen med en slags fyllning. För att den inte skall vika sig. Går ju även att göra bonde metoden och spruta in betong i denDynamitsven wrote:Om trimmingen är ordentligt gjord, brukar man ju också förstärka kaross osv. Bromsarna är nästan viktigare än mycket motorkraft, har man inga vettiga sådana, kan det bli svårt att utnyttja alla hästar. Lika viktigt med 100 till 0 som 0 till 100. Men gör man rätt, blir det inga problem med regbesiktningen. Kostar en del att trimma bilar, men oerhört kul när man väl är klar!Ghlargh wrote:Civilbilarna har dolda röda och blå lampor, dessa monteras antingen i befintlig armatur (framlyktor) eller bakom grillen.
Vad det gället trimmning får man inte gå för långt, i första hand är det bromsarna som inte blir godkända, trimmar man ordentligt kan man få underkänt för att stommen inte anses klara de stora krafter som bildas.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019