Div. frågor inför stundande försäljning...

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Div. frågor inför stundande försäljning...

Post by Ibis »

Se mitt nya inlägg nedåt!






Vad tror ni kan vara det bästa tillvägagångssättet?

Tråden kanske passar bättre i "Hårdvara/hårdvarufelsökning", men eftersom det handlar om försäljning så får det bli här.

Processorer:
Tänkte mig... Prime95, den övre testen som testar mest CPU i 30 min.

Minnen:
Memtest86+, fullgånget test 1ggr.

Moderkort:
Tja, testas väl under tiden jag testar resterande komponenter, samt en Windowsinstallation på vardera. Kan det behövas mer?

Grafikkort:
3DMark2001 + 2003, fullgånget test utan artifarkter?

Div. CD/DVD-enheter:
Bränna en CD och testa hur de läser den, eller finns det bättre sätt?

HDD:
UBCD, testerna där, samt en överskrivning med nollor, lågnivåformatering eller vad det nu kallas :P

Strömförsörjning:
Humm, belasta resten av komponenterna och se hur det håller spänningarna?

Om ni vore köpare, skulle dessa tester duga? Har ni några tips, fram med dem! :P
Last edited by Ibis on 2007-01-23 1:03:43, edited 1 time in total.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

det låter vettigt fast kanske en aning overkill. Problem märks ju när man har komponenter i datorn. För att veta mer specifikt tar man ju till olika program.
Som köpare är det dock uppskattat :)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Fenix wrote:det låter vettigt fast kanske en aning overkill. Problem märks ju när man har komponenter i datorn. För att veta mer specifikt tar man ju till olika program.
Som köpare är det dock uppskattat :)
Hehe, kanske sant, men är väl lite för min egen skull också, få leka med sakerna en sista gång :) Samt att jag har ett visst perfektionistiskt drag :P Tack för svaret!
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Humm, vad tror ni om denna stilen på försäljningssida?
Priserna hittils, är de hyfsat vettiga? Tänkte mig dem exkl. frakt, men det kanske är lite väl dyrt? Även om nu frakten på de saker som jag fipplat in hittils inte blir så värst hög.

OBS! Ingen försäljning är igång än, inte förrän alla delar är upplagda.

http://www.andreas-skoglund.se/forsaljning/
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
Post Reply