Datorkrach, hur komma åt hårddisken med annan dator?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
ErOx
Posts: 180
Joined: 2002-03-07 23:52:05

Datorkrach, hur komma åt hårddisken med annan dator?

Post by ErOx »

Tjena!
En kompis råkade ut för att hans gamla moderkort vill gå i pension, vilket då gjorde att han inhandlade en ny dator.

På C-disken från den gamla datorn har han en hel del bilder/filmer/dokument osv som han vill flytta över till den nya datorn.

Han flyttade då helt sonika över den gamla disken till den nya datorn, ändrade den till CS (istället för master som den var innan) och kommer åt disken i utforskaren på den nya datorn.

Kruxet e då att han hade lösenord och grejer för att logga in på den gamla datorn och kommer således inte åt mapparna "Mina Dokument" där alla filer som han vill föra över ligger.

Finns det något sätt att komma runt detta? (kommer bara upp en ruta där det står "åtkomst nekad", allt annat på disken är inga problem att komma åt).

Hoppas någon har en bra lösning på hur man kan komma åt filerna ;D

//ErOx
Expect The Unexpected
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Jag hade ett liknande problem nyligen. Hoppas att följande länk hjälper.

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.ph ... 771#600771
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Annars _kan_ det fungara att föra över i linux, eftersom vad jag fattat inte fattar flaggan (aka. krypiteringen) så den bara rullar på. Kruxet är att du måste ha en partition som linux kan skriva till, som fat32 t.ex. Windows kan läsa ext3 om man installerar drivrutiner, som google med lätthet hittar.
Post Reply