WoW mångo med Vista...

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

WoW mångo med Vista...

Post by maciato »

Tjaba.
Installerade vista för ett tag sen, wow funkade najs i början. Tills det skulle uppdateras, då kom felmeddelande som sa att länken på startmenyn inte kunde skapas, testade då repair. Hände inget....

Nu har jag intallerat om det wowet två gånger och kört in uppdateringarna båda gångerna. Samma problem kvarstår, någon som har någon idé ?
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Låter som problem med rättigheter... Men man kan tycka att ett misslyckande av att skapa en genväg inte direkt borde vara kritiskt för att installationen ska kunna fortsätta...
Zalman
Posts: 56
Joined: 2007-01-26 9:25:40

Post by Zalman »

Trappski wrote:Men man kan tycka att ett misslyckande av att skapa en genväg inte direkt borde vara kritiskt för att installationen ska kunna fortsätta...
Inte när Blizzard är involverade, de brukar lyckas få det mesta småsaker att orsaka stora problem.
AMD Athlon 64 X2 5200+
MSI K9A Platinum
Corsair 800Mhz 4096MB
HIS Radeon HD 3870
SoundBlaster X-Fi Fatal1ty edition
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Det är ju alltid så att småfel förstör hela installationen.

Jag har en skiva till något spel/program som har en minirepa, vilket resulterar i att den inte klarar av att intstallera EN endaste liten fil. Det pajjar hela installationen till mitt förtret, då jag har en kopia av just den filen eftersom jag vet att skivan är paj.
User avatar
okim
Posts: 43
Joined: 2006-11-30 11:44:25

Post by okim »

Vad menar du med "mongo" :[
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Zalman wrote: Inte när Blizzard är involverade, de brukar lyckas få det mesta småsaker att orsaka stora problem.
Snarare ett problem från tillverkaren av installern. (Är det MSI. dvs. microsoft installer så blir jag inte förvånad då den kan klaga om den inte kan läsa in EULA'n ordentligt så.)
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

nått som jag kan tänkte mig är vanligt är att spelet inte kommer åt punkbuster filerna för att du inte kör spelet som admin
det är ett problem som bf 2142 lider av i.a.f

då får man lov att högerklicka på iconen och köra som admin
annars får du göra som jag och döda äkliga skabb uac skiten :)

men nu kör inte jag WOW så jag vet inte men det kan vara värt att kolla upp så det inte är samma problem
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Post Reply