NOD32 Hjälp

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
J0ltflame
Posts: 188
Joined: 2006-11-29 11:00:36
Location: De Dödas land
Contact:

NOD32 Hjälp

Post by J0ltflame »

Jag laddade ner Trial versionen till NOD32 eftersom det sagts att programmet är bra. Nu vet jag inte om det bara skyddar mot Virus, eller söker och rensar både Maskar och Trojaner Etc. Iallafall när jag började att söka både vanlig sökning och Djup sökning så blev dem troligtsvis klara efter en halvtimme. När sökningen var klar så fick jag upp massa filer som ja att de var låsta, 26 styckna tror jag. En del var C:Documents and Settings NTUNER.DAT, och inne på Local Settings och en del inne på C:WINDOWS\system32\config. Iallafall så stod det att inga virus hade hittats men jag tror att jag har virus, iallafall Trojaner efter att ha sökt med Kaspersky innan och hittat dem. Jag tror iallafall att jag måste låsa upp filerna med ett prog. Unlocker och sedan söka om på nytt, men är osäker om jag ska göra det eftersom att ett fel eller misstag kan inträffa, så jag frågar er om jag ska låsa upp dem och sedan söka igen eller något annat jag borde göra?
For The White People!
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Vad hette trojanerna som Kaspersky varnade för? Har du slagit igång "Advanced heuristics" samt "Potentially dangerous applications" i Nod32?

Sen är det viktigt att förstå vad som avses med en trojan. Populära fjärrstyrningsprogrammet VNC kan vara en trojan, beroende på syfte, precis som ett ftp-program.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
Post Reply