Visa dolda filer...

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
J0ltflame
Posts: 188
Joined: 2006-11-29 11:00:36
Location: De Dödas land
Contact:

Visa dolda filer...

Post by J0ltflame »

Jag har skannat efter virus och sett att jag har virus i några mappar som application data som jag inte kan hitta. Jag tror att jag inte kan ta bort virusen p.g.a av jag inte har bockat i ''visa dolda och kända mappar''
Iallafall så kan jag genom enkelt verkyg-mappalternativ-visnig och bocka men för stunden så har jag ett annat språk på datorn som jag inte allt förstår. Låter konstigt men kan någon guida mig riktigt noga eller visa med bilder för jag måste fixa detta.
For The White People!
BrusE
Posts: 129
Joined: 2005-08-21 18:12:41

Post by BrusE »

Den här datorn --> Verktyg --> Mappalternativ --> Visning --> Dölj skyddade operativsystemfiler
AMD X2 4200 + ASUS DELUXE SLI 2048 Corsair XMS Gainward 7800 GTX "GS" 200 GB SATA
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Öppna vilken mapp som helst: Klicka på tools, sedan alternativet längst ned (Folder Options på engelska), det ger dig alternativboxen, resten fattar du.

Image

En fråga bara; varför kör du Windows på ett språk du inte fattar? Och en till; varför låter du inte bara antivirusprogrammet radera filerna? Använd NOD32 och scanna i felsäkert läge (F8 vid start) så tar den bort allt. Gör också en scanning efter malware/spyware med ex spysweeper eller adaware.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
Post Reply