Hårtråden!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Själv använder jag d:fi är ganska nöjd, men har inte testat så mycket förutom billigare hårgel och daxvax.

adis: Du måste inte ha hårprodukter i hårbotten.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Post by krulliz »

då detta nu är en hårtråd så kan jag ju också ta och fråga en fråga :)

Jag har halvlångt hår. Då jag inte har något vax, gelé.. sak i håret så blir det spretigt, jag skulle vilja att det skulle vara sådär ganska platt, men inte se smörigt ut :P Skall man då använda vax? och hur skall jag sätta dit det, bara i topparna eller? någon som vet hur man skall göra det så det blir snyggt :)
Om någon förstår hur jag menar? :P lite svårt att förklara..
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Gelé är nog bäst i så fall, vax kan lätt se smörigt ut. Hur du ska applicera får du nog testa dig fram, jag tar bara lite gelé på händerna och drar omkring i håret.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Post by krulliz »

går det att använda mössa på vägen till skolan om man använder gelé, det är enda jag är rädd för att inte funkar med gelé..
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

krulliz wrote:går det att använda mössa på vägen till skolan om man använder gelé, det är enda jag är rädd för att inte funkar med gelé..
Med gele så kan det lätt sabbas av en mössa, med vax så blir det jävligt äckligt och flottigt istället. Ha med dig en tub hårgele till skolan, smyg in på toan, ta av dig mössan och aplicera. Lätt som en plätt. Tänk på att tvätta håret varje kväll.

Vax på vintern har jag många dåliga minnen av.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lillis wrote:Jag har haft långt hår sen jag var 13, till maj förra året då jag var 18. Jag gillar verkligen inte att ha produkter i håret så därför har jag köpt en trimmer och håller det kort istället. Skall vaska fram bilder på hur det såg ut tidigare, imorgon när jag fixat ihop min mac med allt gammalt krafs på om du är nyfiken, men jag är säker på att någon gammal 64-bittare har lite bilder liggandes annars...
Jodå, det skulle vara kul och se vad alla pratar om ("Vem är nu detta? Klippt sig och skaffatr sig ett jobb, vem som nu än har snott lillis konto kom fram genast!). ;)

Hur som helst så ser du mycket bättre ut i kort hår, ett rejält uppköpt, eller rentav klipp [hahaha, ha].[/quote]

Tackar. :)
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Var 6:e vecka klipper man sig "lagom" hos frisören.
Var 4-5:e vecka applicerar man H&M Total black
Varje dag blir det H&M GelWax för att få håret att spreta.

På så sätt så bibehåller man en rockig look :)
iDon't care about your problems.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag körde d:fi innan tills jag hittade Loreal Freeze Gel när jag var på besök i Malmö och glömde vaxet hemma. Fifan vad det satt stenhårt och länge. Funkar utmärkt om du har lite kortare hår och vill forma det.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Ghlargh wrote:En gång använde jag vax och liknande, nuförtiden klipper jag mig när håret börjar bli i vägen och resten av tiden får det göra vad det vill.
Samma här, förutom klippa sig... ;D
Klipper bara om det av någon konstig anledning kommer en tova i håret, som inte går att kamma/borsta ut alltså.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Hittade denna när jag kollade igenom ingredienserna i en geleburk.
(jepp, hade tråkigt..)

http://www.snf.se/bmv/styling/VadHarDuIHaret.swf
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Mr. Hiort wrote:Om du ska satsa på juste vax bör du köpa Urban Elements, eller d:fi.
Undvik allt vad Daxvax nu heter, i alla fall den röda burken.
Vad är det för fel på Dax? Jag kör lila burken och är lagom nöjd.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:
Mr. Hiort wrote:Om du ska satsa på juste vax bör du köpa Urban Elements, eller d:fi.
Undvik allt vad Daxvax nu heter, i alla fall den röda burken.
Vad är det för fel på Dax? Jag kör lila burken och är lagom nöjd.
Du har väl inte klippt dig?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:
Mr. Hiort wrote:Om du ska satsa på juste vax bör du köpa Urban Elements, eller d:fi.
Undvik allt vad Daxvax nu heter, i alla fall den röda burken.
Vad är det för fel på Dax?
Daxvax är verkligen inte bra för håret.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

egar wrote:
Big_Bird wrote:
Mr. Hiort wrote:Om du ska satsa på juste vax bör du köpa Urban Elements, eller d:fi.
Undvik allt vad Daxvax nu heter, i alla fall den röda burken.
Vad är det för fel på Dax? Jag kör lila burken och är lagom nöjd.
Du har väl inte klippt dig?
Tja... det beror på hur man ser på saken. Jag klippte upp mig till örsnibbarna i somras.
Det är nere vid axlarna igen dock.
Men det är rätt skönt att ha lite vax i för att det inte skall bli för fluffigt. Mitt hår är helvetiskt fluffigt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lither wrote:
Big_Bird wrote:
Mr. Hiort wrote:Om du ska satsa på juste vax bör du köpa Urban Elements, eller d:fi.
Undvik allt vad Daxvax nu heter, i alla fall den röda burken.
Vad är det för fel på Dax?
Daxvax är verkligen inte bra för håret.
Inte?
Sliter på det eller?
Får väl hitta något annat då.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Big_Bird wrote:Vad är det för fel på Dax? Jag kör lila burken och är lagom nöjd.
Dax blir och ser väldigt fettigt ut, fungerar i stort sett endast på väldigt kort hår.
Sedan sägs det att det absolut inte är bra hårbottnen.
Krävs våld för att duscha ur, det är som tapetklister.

Fast nu kör jag inte på vax alls, blött hår när jag går och lägger mig, överraskning varje morgon.
Beror delvis på att har en fobi för fett nuförtiden, och glitter, man vet aldrig när/hur/om det kommer att försvinna.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:
lither wrote:
Big_Bird wrote:
Mr. Hiort wrote:Om du ska satsa på juste vax bör du köpa Urban Elements, eller d:fi.
Undvik allt vad Daxvax nu heter, i alla fall den röda burken.
Vad är det för fel på Dax?
Daxvax är verkligen inte bra för håret.
Inte?
Sliter på det eller?
Får väl hitta något annat då.
Ja, det stoppar mycket av syretillförseln till hårbottnen och drar dessutom till sig ohyggligt mycket smuts och damm. Att det är svårast att tvätta ur av alla typer av vax är inte heller en fördel.

Det finns vaxvarianter som är minst lika bra är daxvax-genren som är, och nu säger jag det som om de skulle säga det på en TV4-reklamfilm, skonsammare.
Välj: Något Annat™.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

När ni ändå är inne på det. Jag var och klippte mig för ett par dagar sen och frisören lurade i mig att jag skulle ha nåt vax i håret och klippte enligt det också. Allt väl med det tänkte jag. Det kan väl vara kul att prova om inte annat.

Problemet är att det luktade en hel del av andra parfymer där inne. Därför märkte inte jag att vaxet hon lurade mig att köpa luktar en hel del i sig självt. Det blev dock väldigt tydligt efteråt. (Nåt Marsh Mellow eller OSIS+ eller nåt sånt, står båda sakerna på förpackningen.) Jag är inte helt nöjd med det i alla fall, utan skulle gärna hitta nåt som inte luktar så mycket. Tips?
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Toni&Guy har bland annat ett lervax som är det minst luktfria vad jag känner till. Dock kan det vara svårt att tvätta bort från händerna och ger en smutsig look. Jag skulle rekommendera att köpa ett vax som du själv gillar doften av, för luktlösa vaxer är det ont om, även om du frågar en frisör.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

lither wrote:Toni&Guy har bland annat ett lervax som är det minst luktfria vad jag känner till. Dock kan det vara svårt att tvätta bort från händerna och ger en smutsig look. Jag skulle rekommendera att köpa ett vax som du själv gillar doften av, för luktlösa vaxer är det ont om, även om du frågar en frisör.
Jag har Toni & Guy's lervax, men jag upplever inte att det skulle vara mer parfymerat än något annat. Snarare tvärtom.

Smutsig look? Det ger en matt look så att det inte ser ut som om man har fett hår (som många andra sorter).
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

nem wrote:
lither wrote:Toni&Guy har bland annat ett lervax som är det minst luktfria vad jag känner till. Dock kan det vara svårt att tvätta bort från händerna och ger en smutsig look. Jag skulle rekommendera att köpa ett vax som du själv gillar doften av, för luktlösa vaxer är det ont om, även om du frågar en frisör.
Jag har Toni & Guy's lervax, men jag upplever inte att det skulle vara mer parfymerat än något annat. Snarare tvärtom.

Smutsig look? Det ger en matt look så att det inte ser ut som om man har fett hår (som många andra sorter).
Eller?
Carpe Diem
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Päsa_ wrote:Eller?
Que? Minst luktfria betyder väl att det luktar mer?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Big_Bird wrote:Inte?
Sliter på det eller?
Får väl hitta något annat då.
Alla hårprodukter sliter på håret. Allt från vax, till silikon, till hårspray.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

nem wrote:
lither wrote:Toni&Guy har bland annat ett lervax som är det minst luktfria vad jag känner till. Dock kan det vara svårt att tvätta bort från händerna och ger en smutsig look. Jag skulle rekommendera att köpa ett vax som du själv gillar doften av, för luktlösa vaxer är det ont om, även om du frågar en frisör.
Jag har Toni & Guy's lervax, men jag upplever inte att det skulle vara mer parfymerat än något annat. Snarare tvärtom.

Smutsig look? Det ger en matt look så att det inte ser ut som om man har fett hår (som många andra sorter).
Självklart var det en felskrivning. Jag besvarade lundhs efterfrågan (som var på ett luktfritt vax), men det slog helt enkelt slint någonstans.

Gällande det smutsiga: Jag måste ha blandat ihop det med något från Xtah "Sebastian" Crude-modellerna.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

nem wrote:
Päsa_ wrote:Eller?
Que? Minst luktfria betyder väl att det luktar mer?
Well. Kan man inte läsa så kan det gå sådär. (:
Carpe Diem
Post Reply