Internet har äntligen kommit igång!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
Oskimon
Posts: 1
Joined: 2007-03-17 14:01:07
Location: Sverige
Contact:

Internet har äntligen kommit igång!

Post by Oskimon »

Internet har varit en sån där halvt frånvarande instans som legat där och varit på uppgång ganska länge nu.
Tack vare lanseringen av censur för ett par dagar sen kan internet nu äntligen klassas som något värt att besöka.
censur tar sig förbi det gamla tråkiga bloggandet, och ger dig den röst du alltid saknat.
censur - vi säger det du tänker på
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Härmed förklarar jag detta den officiella tråden för TESIV: OBLIVION-fan fiction/fan non-fiction.

Jag hugger en tiggare med min Dagger of Flames. Han kastas omvälvd av flammor upp i luften men utbrister - i Received Pronounciation - "Violence." Jag springer vidare runt kyrkan där en kvinna måste ha känt lukten av mördare (särskilt argonians verkar ha stor talang för sånt i det här spelet) och skriker "To arms! To arms!" och vänder sig om med ett finurligt leende på läpparna. Jag dödar henne med ett hugg och hon börjar brinna (eller luften omkring henne börjar brinna) och hon segnar långsamt ner till marken. Jag springer vidare runt kvarteret där två laglydiga simmar (jag antar att de är det eftersom banditer brukar attackera en at sight) sammanträder mitt i all den stora oordning som har följt efter blodbadet. Ett av mina offer, en "nord" eller vad de heter, sitter likblek och med en blick som tycks se rakt in i avgrunden mot en stubbe och vakter och sköldar och svärd ligger utspridda på marken längs hela gatans bredd. "Good news from Kvatch for a change." säger den ena: "The Daedra have finally been driven out." Jag springer runt dem i min Black Hand Robe och mitt Blade of Woe eftersom min Dagger of Flames har fått slut på enchantment och ska precis hugga när en vakt hinner ikapp mig (han blev bara unconscious eftersom han kanske är viktig för en quest). Jag kan inte låta bli att sno runt, det är som om en övernaturlig kraft drar i mig och förmår mig att stå till svars inför lagen. "Stop. You violated the law." Nu verkar de båda nattvandrarna ha surnat till och kvinnan skriker "This is the part where you fall down and bleed to death." Det är kanske sextionde gången jag hör detta så jag är immun och blir inte så sårad. Jag drar mig undan för hennes stora hammare (?) och hon träffar alven (?) hon konverserade med istället. De utväxlar okvädningsord och försöker slå ihjäl varandra. Nu är det bara jag mot vakten. Jag välsignar mitt sinne för politisk konspiration och tänker att The Night Mother måste vara stolt över mig. Jag dödar honom enkelt men blir störd alldeles innan jag ska utdela min coup de grace eftersom mannen har fått övertaget och kvinnan bestämt måste springa alldeles mellan vaktens svärd och min kniv som har massor med enchantments för att komma undan. Detta gör mig lite sur, sådan respektlöshet kan jag inte tolerera, och jag bestämmer mig för att döda dem båda två till varje pris. De springer över en bro men kvinnan tycks redan vara död när jag kommer inom räckhåll för mannen har börjat slåss mot en vakt istället. Han verkar vara mycket upprörd. Nej, kvinnan är inte död, mannen blev bara distraherad av vakten, detta sluter jag mig till alldeles säkert för kvinnan kommer just i denna stund ut från en gränd och springer in i värdshuset. Mannen blir unconscious och vaknar sedan men då har jag redan gjort vakten unconscious men efter att jag har dödat kvinnan så vaknar han och jag måste få honom att bli unconscious igen. Jag kan inte låta bli att skratta åt hur detta går till eftersom vakten i samma rörelse som han drar sitt svärd verkar svimma. (det står att han är unconscious så det stämmer nog) Guilbert (alven) undrar med ett stort leende om det är något han kan göra för mig. Jag klickar på "Rumors" men han säger precis samma sak som han sa till den där kvinnan han blev så arg på. Detta gör mig upprörd som fan (kanske försöker han rentav pika mig genom att jämföra mig med henne!) och jag gör honom unconscious igen. Jag måste skratta åt det här också för han faller leende till marken med knäna först och utan att ha avslutat "good day to you". Jag tycker det bästa med det här spelet är att det ger spelaren så stor frihet, det finns ingen gräns för hur mycket man kan göra.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Litet önskemål, gör ett eget tema till din wordpress nästa gång så slipper den se ut som alla andras.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

staretsen - Oblivion: 1-0.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Image
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Ja, det här var ju roande.
Tråden låses.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Locked