Stressad över arbetsprover

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Stressad över arbetsprover

Post by syntetisk »

Nu börjar det dra ihop sig för de som har tänk söka till högskolor och universitet.

Själv sitter jag och jobbar med arbetsprover till div. konst- och designskolor. Jag känner mig matt, stressad och har koncentrationssvårigheter. Några tips på vad jag kan göra för att skärpa till mig?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ut och jogga med dig, det ger dig energi.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Klaar
Posts: 196
Joined: 2005-12-07 20:11:32

Post by Klaar »

Upplever ungefär samma sak ibland när jag försöker få för mycket gjort på för kort tid. Man hinner inte tänka efter och det känns som att man missar saker hela tiden. Det bästa har jag märkt är att ta en paus, röra på sig lite och bara göra något som som jag kan utantill. Spela datorspel eller läsa något lättläst. Det gör så att man får lite tid att rensa huvudet, att lägga sig på soffan och stirra i taket blir det bara värre av.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Håller helt och hållet med lither, mycket motion gör sådana här problem mycket mer lättlösta. Skickade för 10 minuter sen in mina ansökningar, håller tummarna för att det blir Lund till hösten. :o
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Precis, att ta det fysiskt ännu lugnare än själva arbetsproverna ger motsatt effekt.
Fysisk aktivitet rensar hjärnan.
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Ut och jogga med dig!
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

linc: Har du spenderat fritiden åt att koda nån jävla eko-modifikation till phpBB, eller vad är det frågan om?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

lither wrote:linc: Har du spenderat fritiden åt att koda nån jävla eko-modifikation till phpBB, eller vad är det frågan om?
Du verkar lite spänd. Ut och jogga med dig.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

ziimzallabiim wrote:håller tummarna för att det blir Lund till hösten. :o
Big ups, det finns säkert lite folk här nere som vill bli lära känna dig.

Jag har just postat mina betygskompletteringar till www.studera.nu. Har aldrig sökt genom det förut, så de ville ha alla intyg på nytt. Jag siktar på socionom, fast kanske orkar jag inte plugga något alls. Vi får se.
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Det gäller nog att göra något så att man tvingas tänka på nåt helt annat än jobbet en stund, och som inte är alltför stressande i sig. Personligen tycker jag att det bästa är att spela något instrument, i mitt fall piano, en stund eller jonglera :)
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

ziimzallabiim wrote:Håller helt och hållet med lither, mycket motion gör sådana här problem mycket mer lättlösta. Skickade för 10 minuter sen in mina ansökningar, håller tummarna för att det blir Lund till hösten. :o
Lycka till!
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Nu har jag också äntligen skickat in, det var i sista sekunden!

Tack för alla tips. Det där med motion är en vettig idé och jag ska börja springa lite mer regelbundet. Det skulle jag nog må bättre av i största allmänhet.

Impulse: Hyper Island har jag sökt till :)

Zim: Vad sökte du?
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

lillis wrote:Big ups, det finns säkert lite folk här nere som vill bli lära känna dig.
Yup, vore kul att träffa folket där nere också.
nem wrote:Lycka till!
Tack!
syntetisk wrote:Zim: Vad sökte du?
Civilekonom :-/ .
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Post Reply