Bra forum där man kan fråga om musik...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Bra forum där man kan fråga om musik...

Post by Hipshot »

Alltså, saken är den, att i många serier och filmer så har de massa musik, men man får inte alltid reda på vad det är som spelas, speciellt inte i episoder i en serie. Jag försöker alltid hitta låtarna genom att söka på texterna, men det går fan inte alltid, i vissa fall hör man inte så bra heller. Att fråga på halvdefunkade hårdvaruforum funkar inte heller, så vet någon ett forum där folk generellt är intresserade av alla typer av musik? =)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

'Ey... först du dissar oss, sen du vill ha vår hjälp. Tror fan att vi vill cutta dig istället.

Jag skulle nog testa något film eller TV-serie forum för just den funktionen som du efterfrågar. Men hänger inte på något själv så du får googla efter ett.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
TrampaSladd
Posts: 61
Joined: 2002-03-17 18:21:27
Location: Örebro
Contact:

Re: Bra forum där man kan fråga om musik...

Post by TrampaSladd »

Hipshot wrote:Alltså, saken är den, att i många serier och filmer så har de massa musik, men man får inte alltid reda på vad det är som spelas, speciellt inte i episoder i en serie. Jag försöker alltid hitta låtarna genom att söka på texterna, men det går fan inte alltid, i vissa fall hör man inte så bra heller. Att fråga på halvdefunkade hårdvaruforum funkar inte heller, så vet någon ett forum där folk generellt är intresserade av alla typer av musik? =)
Det finns en stor tråd på Flashback som heter "Vilken låt?". Där brukar folk i regel få svar ganska snabbt.
http://www.flashback.info/showthread.php?t=457782
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Bra forum där man kan fråga om musik...

Post by Raspberry »

TrampaSladd wrote:
Hipshot wrote:Alltså, saken är den, att i många serier och filmer så har de massa musik, men man får inte alltid reda på vad det är som spelas, speciellt inte i episoder i en serie. Jag försöker alltid hitta låtarna genom att söka på texterna, men det går fan inte alltid, i vissa fall hör man inte så bra heller. Att fråga på halvdefunkade hårdvaruforum funkar inte heller, så vet någon ett forum där folk generellt är intresserade av alla typer av musik? =)
Det finns en stor tråd på Flashback som heter "Vilken låt?". Där brukar folk i regel få svar ganska snabbt.
http://www.flashback.info/showthread.php?t=457782
Finns det ju här också =/
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Men "Att fråga på halvdefunkade hårdvaruforum funkar inte heller"...
User avatar
dystopin
Posts: 280
Joined: 2004-04-13 20:38:35

Post by dystopin »

Post Reply