Vad täcker garantin???

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Diemon!
Posts: 232
Joined: 2002-03-08 16:53:56

Post by Diemon! »

Jag har en NAD faktiskt. B&O är inte byggd och marknadsförs inte för prestanda så förstår inte var du försöker komma?

Du går inte med på att dyrare saker generellt sätt är bättre alltså?
T.ex. att en dator för 5000:- i snitt är långsammare än en för 10000:-?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Vad jag menar är att bara för att du betalt mycket för en sak och det står ett känt namn på en klisterlapp på framsidan garanterar inte detta att det är en bra produkt.

Framför allt gäller detta måttligt små massproducerade saker som kan tillverkas med oavancerad teknologi, t.ex. mikrovågsugnar.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Diemon! wrote:Jag har en NAD faktiskt. B&O är inte byggd och marknadsförs inte för prestanda så förstår inte var du försöker komma?

Du går inte med på att dyrare saker generellt sätt är bättre alltså?
T.ex. att en dator för 5000:- i snitt är långsammare än en för 10000:-?
För att använda ditt eget motargument:
Jag kan utan problem bygga en dator för runt 5 000 som är snabbare än en OEM för runt 10 000 så jag förstår inte vart du försöker komma.

Du isolerar och pekar ju på själva stöttestenen i resonemanget helt på egen hand så att du inte förstår betyder antingen att du är dummare än du tror eller så är du bara obstinat.

Ett högt pris behöver inte betyda optimerad för prestanda.

För att förtydliga:
Ett par jeans från något Ebba von Sydow-märke och mina Dressman-jeans skiljer sig i pris med någon tiopotens eller så. Ändå håller de lika länge och är tillverkade i samma barnarbetssweatshop i sydostasien under samma vidriga förhållanden. Är Ebbas brallor bättre än mina?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Diemon!
Posts: 232
Joined: 2002-03-08 16:53:56

Post by Diemon! »

Big_Bird wrote:
Diemon! wrote:Jag har en NAD faktiskt. B&O är inte byggd och marknadsförs inte för prestanda så förstår inte var du försöker komma?

Du går inte med på att dyrare saker generellt sätt är bättre alltså?
T.ex. att en dator för 5000:- i snitt är långsammare än en för 10000:-?
För att använda ditt eget motargument:
Jag kan utan problem bygga en dator för runt 5 000 som är snabbare än en OEM för runt 10 000 så jag förstår inte vart du försöker komma.

Du isolerar och pekar ju på själva stöttestenen i resonemanget helt på egen hand så att du inte förstår betyder antingen att du är dummare än du tror eller så är du bara obstinat.

Ett högt pris behöver inte betyda optimerad för prestanda.

För att förtydliga:
Ett par jeans från något Ebba von Sydow-märke och mina Dressman-jeans skiljer sig i pris med någon tiopotens eller så. Ändå håller de lika länge och är tillverkade i samma barnarbetssweatshop i sydostasien under samma vidriga förhållanden. Är Ebbas brallor bättre än mina?
Du missar vad jag skriver, skriver generellt.

Dressmann jeans är enkelt sydda, och sitter inte lika snyggt som andra jeans.
Post Reply