Hur försvarar man sig mot en hundattack?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

kr1sse wrote:Jag som hade planerat att införskaffa en sån här ^^
God damn!
Finns den där verkligen på riktigt?
Vad heter den? Var finns mer information om den?

Åker den där på räls?
Verkar gigantisk!
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

malici0us wrote:Utdrag från tråden "Försvar mot hundangrepp" på www.kampsport.se.

Användare 1:
"-Tummen i pruppen på hunden, hundar brukar instinktivt skydda anus.
Detta ger dig iaf någon sekund till att utvärdera situationen."


Användare 2:
"-Jag spår att du kommer dö med din tumme i en rottweilers fisgrotta. ;)."

Säger bara...LOL ;D
"If I get bit out here, I'm 200 kilometers from the nearest hospital: I'd better be real careful jamming my thumb in its butthole. [jumps in and grabs the crocodile] Oh, boy, it's pissed off now."
Parental Advisory - Explicit Content
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Moonsky wrote:
kr1sse wrote:Jag som hade planerat att införskaffa en sån här ^^
God damn!
Finns den där verkligen på riktigt?
Vad heter den? Var finns mer information om den?

Åker den där på räls?
Verkar gigantisk!
http://en.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Gustav
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Moonsky wrote:God damn!
Finns den där verkligen på riktigt?
Vad heter den? Var finns mer information om den?

Åker den där på räls?
Verkar gigantisk!
the German 80 cm. gun was that it was designed to smash in the gun cupolas of the Maginot Line. From what I remember of that set of fortificatrions the minimum requirements had to be an ability to pierce at least five meters of reinforced concrete by plunging fire with a delayed action shell. The Germans used a concrete-filled shell, fired from that gun, to smash at the fixed fortifications around Sevastopol. There were also some huge self propelled mortars the Germans developed that were built to fulfill almost the same requirements.
Kort film:

http://web.archive.org/web/200106050306 ... s/dora.mpg
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Image
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Shinzu wrote:
Andrej wrote:Det bästa skyddet är att förgifta alla hundar. Dom vidriga kräken är tickande bomber som man aldrig kan lita på.
Alla hundar?
Ja.
Shinzu wrote:Är inte en människa kapabel till värre saker än vad en hund kan orsaka?
Jodå. Men hundar äter sitt eget bajs, luktar äckligt och flippar då och då, vilket resulterar i lemlästade människor. Människor äter i alla fall inte (generellt) sitt eget bajs och luktar per default inte illa när dom är blöta.
Shinzu wrote:Skall vi förgifta alla människor bara för att de innehar ett "det"?
Nej, dom äter inte sitt eget bajs så dom kan få leva.
Shinzu wrote:Förresten så anser jag att du skall "hålla käften" i en sån här debatt ifall du skall generalisera och uttala dig på det sättet du gjort.
Okej.
Shinzu wrote:Det du sade indikerade att du önskar att förgifta mina hundar och därför så får du nöja dig med mitt svar.
Okej.

Dessutom så kan hundägare som inte kopplar sina hundar få mängdrabatt på giften.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Gnuet wrote:Om, bara om du har tillräckligt med pondus och respekt så kan du få hunden att stanna på kommando. Var med om det för en två-tre år sen när jag va ute me en av familjens stora hundar. Helt plötsligt kommer det en stora jävla ful äcklig hund emot oss i full fart (den såg inte vidare vänlig ut bör väl tilläggas) och jag visste ju att jag inte hade den ovilligaste hunden till att slåss i kopplet heller så det får bara inte bli hundslagsmål (antaligen med massa bitsår på hundar, utslagna tänder och djupa sår på mig också) så jag tar till ett "STANNA!" och ta mig fan, hunden stannar; helt chockad, ägaren hinner upp och typ ursäktar sig dumt och nervöst.

Farsan berättade om en liknande grej när nån kompis till honom var där man inte fick, har för mig att det var en byggarbetsplats eller så. Väktaren hade släppt hunden varpå kompisen skriker "LIGG!" och hundfan lägger sig ner, sjukt kul :)

Det här kanske inte skulle funka för hundrädda, man behöver nog ha lite hundvana iaf för att veta hur man säger till en jycke (idioter till ägare också för den delen) på skarpen.
Jag har varit med om precis samma sak. Jag antar att det lätt blir så när man drillar hunden till att utföra saker på kommando.

Så det kan vara värt att försöka om hunden är på väg mot dig. Har hunden hoppat på dig så funkar väl ett tillhygge bäst antar jag. Se till att huden tar dig i din svagaste arm så du har din starka kvar att slå med.

Jag fick en Schäfer på mig för en herrans massa år sedan, den drog jag en glasflaska i skallen på. Då släppte den direkt men man blev ganska omtumlad.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Undrar om man skulle fisa riktigt jävla illa om hunden skulle vika sig dubbelt då?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Hur mycket dmg gör hundar med sina tassar? Om de inte crittar alltför hårt är det väl inte helt otänkbart att man använder båda armar för att hålla huvet (som crittar hårt) utom räckhåll?
meh
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Mr Einstein wrote:
Marcus.Wallen wrote:
Mr Einstein wrote:
exzrael wrote:Det effektivaste (och grymmaste) försvaret är att bryta hundens käke i sidleds. Gör det, och hunden slutar omedelbart oavsett.
Ja det låter effektivt men det krävs väl att man har två händer fria...eller?
Du nämnde ordet "lagligt" i din första post. ;)
Ja...det är väl inte olagligt att bryta av käken på en hund...eller?
Det måste väl gå under nödvärn.
Så man ska låta sig ätas upp av hunden för att hålla sig på rätt sida av lagen?
Kan inget om mycket
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Andrej wrote:
Shinzu wrote:
Andrej wrote:Det bästa skyddet är att förgifta alla hundar. Dom vidriga kräken är tickande bomber som man aldrig kan lita på.
Alla hundar?
Ja.
Shinzu wrote:Är inte en människa kapabel till värre saker än vad en hund kan orsaka?
Jodå. Men hundar äter sitt eget bajs, luktar äckligt och flippar då och då, vilket resulterar i lemlästade människor. Människor äter i alla fall inte (generellt) sitt eget bajs och luktar per default inte illa när dom är blöta.
Shinzu wrote:Skall vi förgifta alla människor bara för att de innehar ett "det"?
Nej, dom äter inte sitt eget bajs så dom kan få leva.
Shinzu wrote:Förresten så anser jag att du skall "hålla käften" i en sån här debatt ifall du skall generalisera och uttala dig på det sättet du gjort.
Okej.
Shinzu wrote:Det du sade indikerade att du önskar att förgifta mina hundar och därför så får du nöja dig med mitt svar.
Okej.

Dessutom så kan hundägare som inte kopplar sina hundar få mängdrabatt på giften.
Du får ursäkta Andrej ifall inlägget blev överföldigt,kommer ej på hur man citerar del för del ^^

Du påstår att människan inte äter sin egen avföring?Är du medveten om hur många piss och bajs partiklar du varje dag intar bara genom att gå till affären?

Jag kan förstå att du syftar på att hundarna gör det i större mängder,men kan du se deras syfte?

Skall skrika lite mer på dig men måste gå och nana putan just nu.
Återkommer imorgon ^^
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Andrej wrote:text
BTW, att de äter bajs är ett effektivt sätt att få till stånd med sitt tarmflora, så är egentligen ett smart trick.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:Jodå. Men hundar äter sitt eget bajs, luktar äckligt och flippar då och då, vilket resulterar i lemlästade människor. Människor äter i alla fall inte (generellt) sitt eget bajs och luktar per default inte illa när dom är blöta.
Generellt så kan man säga att människor som äter sitt eget bajs är de som löper störst risk att flippa på ett sätt som resulterar i lemlästade människor.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

CSM: Nej, att äta sitt eget bajs är och förblir osmakligt i mina ögon. Kanske är jag bara så konservativ.

Biggie: Generellt så brukar inte lemlästade (Generellt) äta sitt eget bajs, även om dom flippar och lemlästar hundar och annat hårigt. Sen kan dom vara blöta.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Bajs i all ära men jag fattar inte hur hundägare tillåter hunden slicka dem i ansiktet.
Ibland slickar ju till och med ägaren hunden också.
Hundar slicker sig väl både i röven och på ballen.
Och sedan delar man smaken med sin ägare.
Ibland undrar man vem som är djuret egentligen ;D
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Jag har sett människor som äter hamburgare med bara händerna!?!!! OMG
Vem vet var de händerna har varit? Har de inte vett att använda steriliserade plasthandskar och strålningsdräkt? Eller skiter dom fullt i allt äckligt som man är lyckligt ovetande om att man stoppar i sig / får på sig och lever lyckliga ändå?
Parental Advisory - Explicit Content
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ni menar väl inte att det finns människor som är lika ohygienska, dumma och undergivna som hundar? Non credo!
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Moonsky wrote:
kr1sse wrote:Jag som hade planerat att införskaffa en sån här ^^
God damn!
Finns den där verkligen på riktigt?
Vad heter den? Var finns mer information om den?

Åker den där på räls?
Verkar gigantisk!
Tysk mega-tank-prototyp

http://www.panzerbaer.de/workshop/wdieb_mod_87-a.htm
nu snackar vi stort moonsky
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

staretsen wrote:Ni menar väl inte att det finns människor som är lika ohygienska, dumma och undergivna som hundar? Non credo!
En hund är defenitivt smartare än dig när det gäller överlevnad i vildmarken.

Ohygieniska människor?

www.shitcity.com är ett utmärkt exempel som kommer att uveckla din nuvarande kunskap om människans hygien.
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Shinzu wrote:En hund är defenitivt smartare än dig när det gäller överlevnad i vildmarken.
Instinkt brukar inte förväxlas med intelligens.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Andrej wrote:CSM: Nej, att äta sitt eget bajs är och förblir osmakligt i mina ögon. Kanske är jag bara så konservativ.
Sa bara att det är ett effektivt sätt, inte att det var smakligt.

Människor är minst lika skitiga/ohygieniska/osmakliga som djuren, kolla bara på alla former av porr som finns, ffs, vi har till och med tagit efter av djuren på vissa punkter inom den kategorin...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

CSM:

1. Vi är djur.

2. Alla sysslar inte med bajsporr, faktiskt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Andrej wrote:CSM: Nej, att äta sitt eget bajs är och förblir osmakligt i mina ögon. Kanske är jag bara så konservativ.
Sen är det inte nyttigt heller.
För en väldans massa år sen fick jag höra att ifall man är strandad någonstans utan mat/vatten så kan man dricka sitt piss, men man ska _inte_ käka skit.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag har nu officiellt tappat förtroendet för samtliga av 64-bits medlemmar.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Heh. Vadårå? Det är ju en relativt mogen diskussion i alla fall...
Post Reply