64bits Vardagssnackstråd!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Får väll sammanfatta en bevakningsdag i bålsta.

06.00: Uppstigning och käka frukost.
07.30: Eventuell Grindpost.
09.00: Uppställning med genomgång av dagens schema och anna dylik info.

Dagen flyter på lite olika beroende på om man har bevakning eller insats, bevakning sitter 2x3 timmar i kuren, insats är ute på lite patruller och sköter grindpost och sånt. Lunch äts vid 11.30.

16.00: Middag.
18.00: Eventuell uppställning om bevakningschefen har någonting att säga.

Sen kvällen är det väll mest tv tittande, det ska vara tyst vid 11 men ibland sitter vi uppe längre om det är en bra film på tv.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Jahaja, så har en till vecka gått. Detta har nog varit en utav dom mest intressanta men samtidigt sjukaste vckorna hittils i mitt liv. Det har hänt äckligt mycket saker men det hela slutade med att jag nu har en 26" dirtbikecykel för 2500kr. Vi kan väl ta det hela från början.

Jag kommer hem från skolan på onsdagen och hittar mamma hemma i sängen som vanligt, hon är sjuk i någon influensa och mår skitdåligt, hon har väl fått det jag hade förut. Jag får höra att ankan är i gallerian och handlar, och jag undrar varför hon är hemma. Hon är tydligen hemma för att mamma var ledsen på morgonen. Så nu var hon och handlade hostmedicin och lite mat. Och när hon kommer hem så skulle hon gå ut med hunden för att hon var kissnödig antagligen, men hon fick ett sms från en ur hennes projektgrupp om att hon skulle kolla en powerpointpresentation som hon hade fått till hennes mail. Och hon sätter sig vid våran moders datorn för att hennes laptop är sönder, men den har inte powerpoint, så hon får låna min. Och när hon kommit in till mig så sitter hon här ett tag och mamma är glad.

Efter 2 minuter så hör man att mamma börjar skrika åt mig att jag ska diska och att ankan ska gå ut med hunden NU. Och hon sliter fram "dammsugarfittan" och börjar dammsuga frenetiskt. Sen åker kabeln ur och då är även kabeln en "kabelfitta". Jag och ankan undrar vad fan som är fel nu. Vi går ut och jag börjar tappa upp vatten i karet för att diska. Vi frågar samtidigt vad som är fel nudå, och hon börjar klaga på att det är stökigt och att inget händer för att hon är sjuk. Och att ankan aldrig går ut med hunden, och vi frågar då varför hon börjar dammsuga; "För att det är en massa hundhår på golvet". Jävligt konstig koppling med att ankan inte går ut med hunden. Och sen börjar bråket trappas upp och vi frågar hela tiden varför hon inte ligger i sängen och försöker friskna till ist för att gå omkring och städa och hålla på.

Ankan tycker såklart att det var meningslöst att hon stannade hemma och hjälpte till ist för att hålla på med projektet som är viktigare och alla skriker, jag och ankan mot mamma. Det slutar med att alla skriker sig hesa och mamma skriker att hon visst var glad att ankan stannade hemma. Och efter det öser allt ner som ett jävla hagel och vi tjafsar som fan, och jag orkar inte med det hela längre utan sa en sak som min fader sa när vi åt på en rastaurang den 7mars när min syster fyllde år. Vilket var ungefär att mamma hade mig och ankan mest för att få in pengar (Ankan är nu 21år och drar inte in några pengar), det var inte hela samtalet utan endast en del utav det. Och hon blir skitsur och ringer till min pappa och undrar vad fan han har sagt till oss, men det sorgligaste är ändå att delar utav det stämmer. Men inte i den utsträckningen. Nu orkar jag inte ta hela historien om min barndom, men ungefär såhär: min pappa ville inte veta av mig när jag föddes, när jag var ett så bodde jag hos min pappa varranan vecka, min mamma skickar soc på han och tar tillbaka mig och ankan. Efter något år vill hon inte veta av oss och hon skickar oss till pappa på heltid, sen efter ett halvår så skickar hon soc på han igen och samma visa upprepar sig tills jag var ungefär 12 och jag ville inte bo hos honom mest för att min mamma inte ville det. Sen dess har jag bott i princip heltid hos henne men har varit hos fadern min några helger och några vckor vissa somrar. Och nu på våren så har hon skaffat en ny sambo och då har hon skickat mig till min fader några helger, vilket jag hatar eftersom jag måste åka till Rimbo då. Där vi bodde innan min moder flyttade till Kista. Det är ett ställe jag aldrig vill bo igen, alla människor är konstiga, sakffar barn i 18års åldern och bor i Rimbo hela sitt liv, sen börjar det hela om igen. Vi (Tallbom) är inflyttade så därför bor vi inte kvar där. :)

Iaf, jag blir sur varje gång jag måste åka till Rimbo och hon har aldrig förstått varför. Sen mitt i bråket så sa jag egentligen huvudanledningen varför jag bor i Kista med henne; att jag inte vill bo i Rimbo. För min fader är störtskön och militär och allt, så han vill man hellre bo hos. Sen har han det bra ställt jämfört med min moder som alltid haft det svårt, det dömer jag inte henne för, hon har alltid försökt att ge mig och min syster (ankan) det vi vill ha, nya kläder och dom senaste tech-prylarna. Men hon har också haft en jävla massa chanser att ta sig uppåt och få in mer pengar, men hon lyckas alltid sumpa det. Därför blir jag så störd på henne. Tyvärr. Efter det "stora" bråket (Vi har en jävla massa bråk här hemma, och ankan är ofta en utav dom större anledningarna då hon och mamma inte kommer överens) så börjar vi prata igenom det hela och jag pratar med pappa i telefon och med mamma. Vi kom fram till att hon hade lovat mig ien cykel i ca. 5års tid och att jag nu äntligen ska få en. Därför åkte vi idag och köpte en. så nu ha rjag cyklat som en galning här på kvällen och är nu äckligt trött.

Ankan är fortfarande sur efter bråket och det är fortfarande spänt imellan henne och mamma. Mamma vill inte bråka längre men ankan är en långsint jävel och fortsätter bara.

Och igår så åkte jag in till Kungsträdgården och mötte fadern min och vi gick på en rundvandring med armémuseum, ganska intressant. Sen gick vi och åt på ett litet café i en liten bakgränd för att sedan ta en glass. Jag följde med han hem till Helén (hans nya särbo) och vi grillade och hade det mysigt med hennes barn och en pojkvän till ena dottern. På kvällen så spelade vi TP med en kompis till dottern och alla hade kul, vi fortsatte i morse och det blev lika i slutet. Jag kom hem runt halv 2 tiden och läste igenom hela forumet lite snabbt och svarade lite grann. Sen åkte vi iväg och köpte cykeln på Biltema i Tumba/Alby. Sen meckade vi ihop den och jag har gått med cykeln till Shell här i Kista och pumpade den, så nu är det perfekt. :)

Nu sitter jag och kollar på Wallander - Byfånen, och ska fortsätta med det tills jag somnar.

Skönt med en ny vecka i morgon. Ha dé!

//Sebastian

Edit: Jag ha även kommit underfund med att jag fortfarande gillar mitt ex. Problemet är att hon har en pojkvän, men vettefan om dom är ihop pga. av kärlek eller pga. att han har pengar... Jag tror på det sistnämda utav hennes egna berättelser. Fan vad jag saknar henne. :(
Last edited by Mig med on 2007-04-23 12:05:14, edited 1 time in total.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag sov 14 timmar i natt.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag sov bara 4:30 typ, men jag är pigg och glad ändå; fantastiskt va lite mycket överdos av koffein kan göra :D
Nu ska jag kila ut me hundarna innan Marre kommer hem.

Btw så går jag i tankar på att kirra ett lagomstort akvarium 100-260L typ, verkligen fått upp ögonen för akvaristiken igen :)
iDon't care about your problems.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Körde ett ruskigt träningspass i sann TP-anda då det blev ett besök på Karlbergs militärbana idag med skolan, det gick jävligt bra, galen träningsvärk, vadmusklerna drar ihop sig hela tiden så att jag får stå upp och skriva vid datorn.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Fick kollat upp arkitektprogrammet, kanske kan bli något. Annars siktar jag på ett sabbatsår och jobbar in lite pesetas.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
derfl@
Posts: 683
Joined: 2005-03-06 15:03:26
Contact:

Post by derfl@ »

Tar måndagen istället hände mer då :)

När jag vaknade kommer pappa och min lillasyter in och sjnger "ja må han leva" wiie 16 år, pappa ger mig min enda present: LGU890 Mobiltelefon!
Jag har länge velat ha en ny telefon (har haft en 3310 i två år).

Frukost: Kaffe, smörgås, leverpastej och gurka.
Deodorant, på med jackan iväg på mopeden, inte bra när jag kommer mot skolan står det mycket folk vid cykelstället och jag svänger in och så fort jag stannat kommer en civilklädd polis fram för de hade tydligen "mopedrazzia" i stan denna veckan! Hon ber mig rulla bort moppen till deras (dynamo?) för att se om den var trimmad. jag ger mopeden som är en Puch maxi till en polisgubbe där. Och det är här jag har riktigt tur! Jo eftersom mopeden är automat så behöver han inte sätta sig på den utan står bredvid, således ingen vikt på bakhjulet och tack vare de regniga vägarna så gled däcket på Rullarna och mätaren visar 41kmh phew! (På vägen gör den 65kmh) Jag är hjälte resten av da´n ;D
Runt klockan 18-00 är det kalas och hela släkten kommer vi käkar tacos och glass, alla är ute före 21-00!

Nu ska jag åka och tanka! :)
"ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

En unge på min tekniklektion i dag sågade sig i fingret och blev alldeles till sig. Grät i mängder, men mest över att han haft sådan otur (brutit benet på två ställen samt ledbandet för bara några veckor sedan och satt numera i rullstol, samt en hjärnskakning för inte sålänge sedan).
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lither wrote:En unge på min tekniklektion i dag sågade sig i fingret och blev alldeles till sig. Grät i mängder, men mest över att han haft sådan otur (brutit benet på två ställen samt ledbandet för bara några veckor sedan och satt numera i rullstol, samt en hjärnskakning för inte sålänge sedan).
Är du lärare? :)
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Hade nationellt prov i Engelska B igår, gick ganska dåligt, råkade få med lite leetspeek :/. Prov i Kemi B tidigare samma dag, det börjar bli allt tydligare hur gymnasiet snarare är ett stort filter som medelmåttor inte kommer igenom, hur de än pluggar. (Sista uppgiften var 5% kemi och 90% matte)

Lyfte sedan skrot med mina polare, tog en twister på vägen hem genom Lunds stadspark. Missade bussen hem, gick till nästa hållplats och missade den nästan igen. Somnade tidigt efter TV med morsan.

Idag ska jag ut och springa, men märker att jag inte är bra på att dra mig i kragen, polarna är unavail och jag har bortsett från träningen och läxor inget att göra. Vi får se vad som händer.
meh
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Joel wrote:Prov i Kemi B tidigare samma dag, det börjar bli allt tydligare hur gymnasiet snarare är ett stort filter som medelmåttor inte kommer igenom, hur de än pluggar. (Sista uppgiften var 5% kemi och 90% matte)
Verkligen inte. Gymnasiet släpper igenom alla som är medelmåttiga på att plugga, eller bättre.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Andrej wrote:Verkligen inte. Gymnasiet släpper igenom alla som är medelmåttiga på att plugga, eller bättre.
Agree.
---
Kom precis hem från jobbet (som tränare), och är otroligt lättad över att jag ska få bli huvudtränare över några skönare (och bra mycket bättre) grupper, med mycket bättre lön nästa säsong.

Dampgruppen har varit ett jävla helvete när man har varit själv, det enda de vill göra är att trampa sönder bollar hur mycket man än säger åt dem att inte göra det. De lever i sin egen Pokémonvärld helt avskärmade från allt annat än deras ego, fullkomligt hopplöst, blir nästan rädd om jag var så när jag var yngre.
Något som jag också har märkt är att 9/10 tjejer måste ha blivit tappade som barn, då de omöjligt kan förstå hur man kan hålla racket i lagom vinkel för att bollen ska gå lagom högt över nät, eller att man faktiskt måste röra armen (!?) för att det ska hända något överhuvudtaget efter 2 års träning.

Två dagar ledigt till, spetsat med diverse substanser är precis vad jag behöver...
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Det är ungefär en månad kvar till sommarlovet :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

*till sommarjobbet
Glossolalia coats my skin
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Har varit sjuk hela dagen idag. Festa när man är smått förkyld är ingen bra idé. Jag som skulle börja tentaplugget idag..
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Idag har vi införskaffat ett 102liters akvarium med bänk och allt. Välvd framruta såklart :) Lovar att bilder kommer om någon vecka när vi fått in lite fisk i karet också :D

Dessutom har en av våra molly-honor släppt fyra små friska yngel.
iDon't care about your problems.
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

Steg upp vid 10 tiden på morgonen, käkade frukost. Ugglade lite här och på Playahead. Sedan gjorde jag väl sista runnet av mitt SO arbete och så var det klart, efter det såg jag på filmen Zathura, skitbra tyckte jag. Rekommenderas. Sedan har jag väl bara ugglat Oblivion och klarat lite quest på Knight of the Nine. Ja det är min dag och btw, det är skitskola imorrn : /
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Imorgon ska deklarationen in! Jag måste ta en jävla omväg till skolan. :[
Glossolalia coats my skin
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Vart på SCB och fått böcker. Jävligt najs.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Inventerat på jobbet (jag var snabbast som vanligt), inhandlat akvarieinredning, inrett och grunkat; resultat http://www.childrenofthekorn.com/Akvariet.html
iDon't care about your problems.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Gnuet wrote:Inventerat på jobbet (jag var snabbast som vanligt), inhandlat akvarieinredning, inrett och grunkat; resultat http://www.childrenofthekorn.com/Akvariet.html
Mycket trevligt! Vad gick kalaset på?
---
Får bli lite vardagsbilder det här inlägget...för en bild säger ju fler än 1000 ord...öhm...

Vann cirkus femton böcker i en skrivartävling i skolan.
http://www.gy.varmdo.se/aktuellt_vt07/s ... ages/h.jpg

Galet taggad på chins på Karlbergs hinderbana.
http://ww2.beffo.se/upload/pic~/t4WuGvah7OAn.jpg

Jag är förtjust i en Muminbok på världsbiblioteket.
http://ww2.beffo.se/upload/pic.asp?pic=NMmFlfZfZYid.jpg
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

inlägget raderat av mig själv pga vissa skäl... ;) ni som läst har läst.
Last edited by ADiS on 2007-05-05 22:40:16, edited 1 time in total.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Jag har sökt jobb, men har inte fått något. Konsum sa nej och kommunen kallade mig för tokstolle.
Last edited by Longstock on 2007-05-02 22:03:55, edited 1 time in total.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Leo
Posts: 271
Joined: 2007-02-24 23:00:27

Post by Leo »

haha, Adis vilken historia! :) kul som fan. har väl inte gjorts något mycket idag, degat framför oblivion som vanligt, börjar bli tråkigt. knäppte upp ''WoW trial download'' på google och laddade ner den. Sitter nu och väntar på att skiten ska ladda ner för att se om det är värt the money. Har 3 inlämningar och 1 prov denna vecka och 2 prov nästa så jag har lite och göra med det också.
Cya
Last edited by Leo on 2007-05-02 22:05:12, edited 1 time in total.
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Longstock wrote:..komunen kallade mig för tokstolle.
Det va ju inte vidare artigt.. :-/
Va det berättigat? :)
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
Post Reply