www server forwarding via router

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
stormfrog
Posts: 93
Joined: 2004-01-19 4:44:30

www server forwarding via router

Post by stormfrog »

Tjo!

Så satt man i kisset igen. Har en DI-524 som jag mer eller mindre hatar, den verkar aldrig göra som jag vill.

Senaste projektet var att flytta en bråkiga gateway server bakom denna router och låter routern stå mot det externa ip:et. Då kan man ju vidarebefodra portar / adresser med D-Links "Virtual Server" inställningar - SMART! Tyckte jag.

Min Apache server snurrar på bara fint på lokala nätet... men inte f-n vidarebefodras den av Dlink routern!

Argh! Någon som har tips på varför detta händer mig???!

Tillägg: Nu har jag testat lite annat. Tydligen funkar INGEN typ av port forwarding :\ Nån som hört något om detta på en sån router?
Brand: VAX 11/780 <> Casing: yes <> CPU: KA780, 78032(200ns) <> GFX: no <> Memory: yes(512M) 8KB on chip cache
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Tänk på att testa från utsidan, tester från insidan funkar inte.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
Mad_Max
Posts: 25
Joined: 2004-09-06 19:49:08

Post by Mad_Max »

Har haft ungefär samma problem med en annan d-linkmodell, men helt plötsligt fungerade det. Fick för mig att det var efter ett par omstarter som det gick igång. Gå in på tools och välj reboot system så kanske det kommer fungera.

Det IcePic sa om att du måste testa från utsidan kan stämma, har själv en d-link 4300 där det fungerar för mig att testa från "insidan" medans jag vet att det inte går med tex d-link DIR-100.

Lycka till
Post Reply