Laggg!!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Robbban
Posts: 241
Joined: 2006-10-16 17:08:09
Location: onsala

Laggg!!

Post by Robbban »

Tjennare, nu har jag fått ett litet problem med min dator. det hände när jag byte chassi, och första starten efter chassi bytet så startade den och peep, och så startade jag om å testade igen. efter ett tags pippande så startade den helt plötsligt. men det kändes konstigt, och så ja testade att starta om den iaf. och när den startade upp så peep den och sen startade den som vanligt, och lite senare så testade jag ett spel (S.T.A.L.K.E.R). jag höjde graffiken till högsta som jag alltid gjorde innan chassi bytet som på t.ex spelet half life 2 och need for speed carbon. mycket fin graffik:P. men nu så laggade stalker som tusan så jag testade att sänka rafiken till LOW men det laggade iaf. och så testade jag HL2 och det laggade med... Vad skall jag göra?
DreamHack
Fabola
Posts: 422
Joined: 2006-10-23 19:26:04
Location: Strömsund
Contact:

Post by Fabola »

Testa Ram minnena ..Det kan vara fel på dom. Oftas om datan börjar pipa vid uppstart så är det fel på minnena
User avatar
Robbban
Posts: 241
Joined: 2006-10-16 17:08:09
Location: onsala

Post by Robbban »

Fabola wrote:Testa Ram minnena ..Det kan vara fel på dom. Oftas om datan börjar pipa vid uppstart så är det fel på minnena
jag har bara 1st 1gb, det funkade bätre när ja byte fack på den. kan det vara det att jag kanske skall köpa mer ram?
DreamHack
Fabola
Posts: 422
Joined: 2006-10-23 19:26:04
Location: Strömsund
Contact:

Post by Fabola »

Det tror jag inte men en sak.Det är bättre med 2 st 512mb .. Kommer inte riktigt ihåg varför men folk säger så. :/ Mera minnen behöver du nog inte köpa men Försök att ha 2 st 512 mb :P
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Fabola wrote:Det tror jag inte men en sak.Det är bättre med 2 st 512mb .. Kommer inte riktigt ihåg varför men folk säger så. :/ Mera minnen behöver du nog inte köpa men Försök att ha 2 st 512 mb :P
Det gör inte så stor skillnad. Dessutom kan man inte bryta isär en 1GB-sticka och få två st 512MB... Han måste köpa nytt isåfall. Men nytt ska inte behövas.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Fabola wrote:Det tror jag inte men en sak.Det är bättre med 2 st 512mb .. Kommer inte riktigt ihåg varför men folk säger så. :/ Mera minnen behöver du nog inte köpa men Försök att ha 2 st 512 mb :P
Om man skall ha mycket minne i burken, är det negativt att ha mindre stickor, så köp då hellre en 1GiB till, om moderkortet klara detta :P Då kan du dessutom köra i dualchannel :P 8)
Vem f.n fann upp fanér?
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Om det laggar så är det ju nätverksrelaterat.

Windows, förmodar att du kör det, kanske fått en liten flipp? Testa att installera om det, eller på en annan disk, för att se om problemet försvunnit.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Jalle64 wrote:
Fabola wrote:Det tror jag inte men en sak.Det är bättre med 2 st 512mb .. Kommer inte riktigt ihåg varför men folk säger så. :/ Mera minnen behöver du nog inte köpa men Försök att ha 2 st 512 mb :P
Om man skall ha mycket minne i burken, är det negativt att ha mindre stickor, så köp då hellre en 1GiB till, om moderkortet klara detta :P Då kan du dessutom köra i dualchannel :P 8)
Om moderkortet inte stödjer dual channel spelar det inte så stor roll om han har en eller två stickor.
Dyslexi
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

MooDHooDs wrote:Om moderkortet inte stödjer dual channel spelar det inte så stor roll om han har en eller två stickor.
Jo, det gör det visst, för windows blir mycket trevligare med mer minne, även om du inte går över till Vista ;) :P
Vem f.n fann upp fanér?
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Jalle64 wrote:
MooDHooDs wrote:Om moderkortet inte stödjer dual channel spelar det inte så stor roll om han har en eller två stickor.
Jo, det gör det visst, för windows blir mycket trevligare med mer minne, även om du inte går över till Vista ;) :P
Du menar att 2x512 gör mer skillnad än 1X1024 på ett moderkort som inte klarar av dual channel? okej... :up:
Jag själv skulle föredra 1x1024 eftersom det ger bättre möjlighet till framtida uppgraderingar. Eftersom att de flesta moderkort som inteklarar dual channel endast har två st slots.
Dyslexi
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Jo, två 1GiB stickor är ju alltid bättre än två 512, absolut, men rent allmänt så är mycket minne att föredra :P ;)
Vem f.n fann upp fanér?
Post Reply