Grafräknare CASIO Fx-9750G+

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Grafräknare CASIO Fx-9750G+

Post by Ståhl »

Tjenare.

Image
CASIO Fx-9750G+

Jag går Tekniklinjen. Och vi har sånnahära grafräknare. Jag har hört att de går att programmera in spel o.dyl. på dom.
Är det någon här på forumet som har sådana och vet var man kan hitta koder och sånt för spel till dom?
Vore fränt att sitta och spela nått spel istf att räkna matten som jag inte fattar nånting av endå :P

;D
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

har du en datorkabel..?
Dyslexi
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

MooDHooDs wrote:har du en datorkabel..?
Nej jag har ju inte de :(
Dom kostar ju 300kr nånting på bokia.
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Grafräknare CASIO Fx-9750G+

Post by übermensch »

Ståhl wrote:
Jag går Tekniklinjen. Och vi har sånnahära grafräknare. Jag har hört att de går att programmera in spel o.dyl. på dom.
Är det någon här på forumet som har sådana och vet var man kan hitta koder och sånt för spel till dom?
Vad jag vet så är det mest för texas-räknare sånt finns att få tag i. Annars kan du ge dig på att skriva eget, men jag gissar att det inte är aktuellt.
Ståhl wrote: Vore fränt att sitta och spela nått spel istf att räkna matten som jag inte fattar nånting av endå :P
Det låter som att det är ännu mer felprioriterat att spela spel istället för att försöka räkna då..


Passar på att flytta till teknikdelen
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

tycker det ar sa himmla roligt med alla e grafraknare vi hade pa gymnasiet.. de ar sa himmla avancerade och man behovde verkligen inga graf funktioner for ma a - ma e. aven pa universitet dar jag laser fysik behovs inga graf raknare och faktumed sa far vi inte ha grafraknare under vara tentor..

jag anvader mig av casio fx-83es som kostade mig lite under 100kr.. mkt battre en sa kan det inte bli.. =)

ps: allt spel och skit till din raknare ar kasst.. istallet lar dig skriva ut viktiga formler och sant och spara pa den. dock kan det handa at tdin skola inte tillater det.. vilket ar en ytterligare anledning till att de uber dyra onodiga miniraknarna borde avskaffas och ersattas av t.ex en sadan jag anvader.. sparar saker in flera tusen kronor som kan laggas pa annat skoj..
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

ja men matten är skit.
Och matten är OT i denna tråd tkr ja. så vi slutar prata om det.

Så det är ingen som vet vart man kan hitta spel till dom??
Rockabilly,Psychobilly
User avatar
SubMarine
Posts: 229
Joined: 2002-03-08 12:17:44
Location: Stockholm

Post by SubMarine »

Jag har haft en fx-9750G i några år och jag har för mig att det finns lite spelkod i manualen.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Fråga den här killen, han kanske kan ge några tips :)
http://sdwdevelopments.angryhosting.com ... ?prodid=42
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Mitra wrote:jag anvader mig av casio fx-83es som kostade mig lite under 100kr.. mkt battre en sa kan det inte bli.. =)
Började på gymnasiet i höstas, och alla blev då tillsagda att köpa en TI-84 Plus, den gick på 1200 kr.

På de andra två "största" gymnasiumen i stan behöver de inte denna räknare, eller så får de LÅNA :[
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
Ståhl
Posts: 481
Joined: 2006-12-06 22:04:53
Location: Mora

Post by Ståhl »

MadModder wrote:Fråga den här killen, han kanske kan ge några tips :)
http://sdwdevelopments.angryhosting.com ... ?prodid=42
synd att han inte gör program till den som ja har då. :P
Rockabilly,Psychobilly
Post Reply