Jag har en blå tandborste...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

IcePic wrote:
Big_Bird wrote:Har vi någon gång oavsett om vi överbevisats eller baslagits med både lögn och osanning flyttat oss den minsta millimeter?
Du stavade fel.
Då har jag dessutom baslagits med vanvård av språket. Men jag står fast i min övertygelse. 8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Bästa tråden här på 64 någonsin?
Image
Upp till bevis!
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag tror att en anledning till att 64's diskutioner har dött är för att ingen orkar. Ingen orkar ta upp den motsatta sidan i en diskussion, vilket jag dels tror kan bero på den mobbingfunktion många användare (inkl. jag) uppfyller.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Hock
Posts: 761
Joined: 2005-06-05 18:37:33

Post by Hock »

lillis wrote:
Hock wrote:Faktiskt inte, datanördarna som snott det och ändrat det bara.
Nej, det fanns inget snoende. Det enda som möjligen har funnits är att två grupper använde samma uttryck samtidigt utan att vara speciellt medvetna om det själva.
Nejnej, FTW(Fuck the world) har funnits mycket längre än FTW(For the win).
Hehe ja
zajpner
Posts: 318
Joined: 2006-04-29 13:06:32
Location: Skövde

Post by zajpner »

Jag skriver rapport på min näringsberäkning av en middag, Tröligt
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Hock wrote:Nejnej, FTW(Fuck the world) har funnits mycket längre än FTW(For the win).
Jag hade aldrig hört om att FTW skulle kunna betyda något annat än For Teh Win förrän jag rättade en kompis som sa att det betydde Fuck The World. Ärligt talat håller du på med motsatsen av att preaching for the choir så du borde nog bara lägga av.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Hock wrote:
lillis wrote:
Hock wrote:Faktiskt inte, datanördarna som snott det och ändrat det bara.
Nej, det fanns inget snoende. Det enda som möjligen har funnits är att två grupper använde samma uttryck samtidigt utan att vara speciellt medvetna om det själva.
Nejnej, FTW(Fuck the world) har funnits mycket längre än FTW(For the win).
STFU?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

lither wrote:
Hock wrote:
lillis wrote:
Hock wrote:Faktiskt inte, datanördarna som snott det och ändrat det bara.
Nej, det fanns inget snoende. Det enda som möjligen har funnits är att två grupper använde samma uttryck samtidigt utan att vara speciellt medvetna om det själva.
Nejnej, FTW(Fuck the world) har funnits mycket längre än FTW(For the win).
STFU?
Jävla bra dictionary...nu kan man hänga med i tugget.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Den hade med båda betydelserna.

Men man får akta sig för att använda urban dictionary för hårt för att bevisa att en förkortning inte betyder en viss sak då den uteslutande uppdateras av människor med datorvana.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ghlargh wrote:Den hade med båda betydelserna.

Men man får akta sig för att använda urban dictionary för hårt för att bevisa att en förkortning inte betyder en viss sak då den uteslutande uppdateras av människor med datorvana.
Ja, absolut. Uppslagsorden "lol", "Michael Jackson", "sex" och "beer" talar mycket för detta.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

fisk wrote:Vad fan är det med kvalitén på trådar här på sistone? Är ni så hjärntomma att det inte finns roligare diskussioner?
Så resten av omvärlden är hjärntomma för att de inte lyckas roa dig? Om du nu vill roa dig med diskussioner får du väl ta tag i det själv i stället för att skylla problemet på andra.

Här kommer en liten bild på en annan man som skyllde problemen i samhället (ja 64bits är ett samhälle) på andra: Idol1939

Skämt å sido. Trådkvalité ligger inte alltid enbart på omvärldens axlar.

Jag måste ändå säga att moderatorerna gör de dem skall. Två bottentrådar låsta på kort tid. Skönt det.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

börjar bli less på dessa knarktrådar
Dyslexi
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

MooDHooDs wrote:börjar bli less på dessa knarktrådar
Fyra st. räcker inte, vi måste ha fler!

EDIT: Fem, nu börjar det likna något ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

MooDHooDs wrote:börjar bli less på dessa knarktrådar
Jag tar ett blått piller...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

*springer och kollar lite snabbt*
Mitt ena piller är vitt/gult.
*springer ner för trappan*
Mitt andra är helt blått med ett vitt skydd för att katten inte ska slicka på det.

Nej, jag kunde inte låta bli.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

wille wrote:Så resten av omvärlden är hjärntomma för att de inte lyckas roa dig?
Nej bara du.
Aotearoa - tino rangatiratanga
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

MooDHooDs wrote:börjar bli less på dessa knarktrådar
=D
Jag är glad att 64bits inte kör med google adsense.
Image
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Nej bara du.
Plot a course for zing!
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Felet med 64bits just nu är, i mina ögon, att forumet (och nu tänker jag främst på Allmänt prat) domineras av ett fåtal användare och deras åsikter. Varför det är så vet jag inte, men jag tror att det är en kombination av att dessa användare tar sig lite för stor plats och inte låter andra komma fram, samtidigt som de mindre aktiva användarna (däribland jag själv) kanske är lite slöa/fega som låter dem hållas och inte orkar/vågar säga emot (skälet till varför det är så kan naturligtvis diskuteras).

Vad forumet behöver är fler nya (eller gamla) medlemmar som vill och vågar ge sig in i diskussionerna. Hur ska det gå till? En svår fråga, men personligen tror jag att lite mer ödmjukhet från de gamla användarna kan vara en del av lösningen. Dessutom tror jag att vissa användare skräms bort av att var och varannan tråd har förmågan att mynna ut i tröttsamma diskussioner om liberalism, knark, hur korkade Aftonbladet är, etc. Bara att läsa dessa trådar är tröttsamt.

Sen är jag ibland tveksam till hur forumet modereras. Varför låstes t.ex. tråden om vad som "Lyssnas just nu på i högtalarna..."? Visst, den hade inget diskussionsvärde, men den var helt harmlös och det var uppenbarligen många som skrev i den och jag antar att de som gjorde det hade nåt slags utbyte av det. Jag tyckte dessutom att det var ganska kul att läsa i den.

För att nämna något positivt också så tycker jag att 64bits är ett bra ställe när man behöver hjälp med nåt data/teknikrelaterat. Och trots allt är det kanske det som är 64bits "huvuduppgift".

Slutligen: forumet blir vad användarna (och moderatorerna) gör det till...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Framför allt är det inte fisks fel. 64bits har haft sin storhetstid, move along...
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

staretsen wrote:Framför allt är det inte fisks fel. 64bits har haft sin storhetstid, move along...
Eller så har alla som skriver vettiga inlägg börjat skriva mindre vettiga / inga och wannabee folk startar 1000 tals trådar om ämnen som redan har blivit diskuterade så ingen orkar mera ?
Här var det tomt...
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

lillis wrote:
fisk wrote:Nej bara du.
Plot a course for zing!
Jag blev faktiskt riktigt glad att se annat än milslånga inlägg med tvetydig betydelse från mr debattör 2006. Skönt att veta att även han kan vara barnslig och sänka sig till medelmåttornas nivå.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Post Reply