Hur vanligt är det med marijuana i sverige?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Jaegerbomb
Posts: 138
Joined: 2006-10-21 14:55:25

Post by Jaegerbomb »

Tidningen skrev att alla elever på min skola visste vart man kunde få tag i maja :) ganska konstigt eftersom ja inte känner nån som vet :]
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

kr1sse wrote:Flashback... De har en ny revolutionerande tråd där. "Bilder på joints"... Finns det något vettigare?
Det är 18års gräns på FB om jag inte minns fel. Så vad gör du där. ;)

Ska jag säga. ;)
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

ADiS wrote:Ja det är jag, eller har blivit och varit i ett bra tag nu. Finner inte det kul att supa då man kan ha roligt på andra sätt.
Ser du inte det roliga i att dricka så dricker du på fel sätt.. Kalla bira i goda vänners lag är toppen. Jag går ut för att träffa mina polare, sitta på ett sunkhak och dricka bärs. Inte för att bli full och ragga brudar. Du borde testa det.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

andersson wrote:Ser du inte det roliga i att dricka så dricker du på fel sätt..
Det där var, som engelsmännen säger, intressant.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

andersson, jag hade kul förr men inte längre... Istället drar jag och lirar golf, spelar snooker, ser film osv... utan ALKOHOL! Fortfarande kul för mig iafl, även kul utan gräs som denna tråd handlar om.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Kaleid999
Posts: 93
Joined: 2006-10-24 18:15:03
Location: Skövde

Post by Kaleid999 »

User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Av egen erfarenhet så käns det som att det är vanligare än vad man tror. Efter jag började med det för ca 3år sedan så känns det som att man stöter på folk som håller på med det hela tiden. Nu kan det vara så att princip alla i min umgäneskrets håller på med det. Men jag har träffat folk som jag aldrig i hela mitt liv skulle tro att de rökte, men sedan så visade sig att de gjorde det ändå.


Sedan precis som lillis hela tiden påpekar så är det aldrig på något sätt coolt att hålla på med det. Jag tror inte att någon här inne tycker att sprit är speciellt tufft, eller cigg. Cannabis gör sitt jobb, det är skönt och man mår bra. Och jag gillar det. Jag gillar livet, och nujuter av det. God mat, cannabis, sjyst vin, är bara saker som gör livet mer värt att leva. Men speciellt tufft är det väl ändå inte.


Jag har aldrig heller uppfattat att det ska vara speciellt svårt att få tag på heller. Känner man en som håller på med det så går det alltid att fixa. Men just grönt är det alltid svårt att få tag på.

ADiS wrote:Varför är det häftigt att röka sådant skit, har jag missat något?
Det är inte häftigt, det är skönt. Och ja, det har du. Men det är inte för alla.
We dance to all the wrong songs
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Typ i Göteborg där jag bor är det väldigt vanligt med Marijuana, väldigt många i min umgängeskrets som har provat, jag själv inkluderad, eller röker på regelbundet. Kan ungefär få tag på Marijuana på under 15 min om jag skulle vilja till ett vettigt pris. Känns som det har ökat väldigt mycket och att dom flesta man känner eller pratar med vet hur man enkelt får tag på det, även dem som inte håller på med narkotikum.

EDIT:
Kom på en annan rolig historia om man vill ha tag på hasch här i Göteborg. ^^ gick igenom kyrkogården vid redbergsplatsen och började snacka med ett par heltrevliga alkisar som bjöd på flera gram hasch ^^ Har även sett en hel del här i området runt parker och sådant där folk sitter helt öppet och röker på, ser ganska trevligt ut faktiskt, funkar väl sålänge inte polisen kommer och tar dem.. men tills dess är det väl bara att köra på ^^

Så om ni har vägarna förbi Örgryte är det bara att kolla in närmaste alkis och vara trevlig i några minuter så bjuder han er säkert ^^
Last edited by xianze on 2007-06-01 13:22:30, edited 1 time in total.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Det fanns någon annan om en reporter som försökte rapportera från när militären brände lite varor också. Det gick inte så bra.

markmc wrote:
kr1sse wrote:Flashback... De har en ny revolutionerande tråd där. "Bilder på joints"... Finns det något vettigare?
Det är 18års gräns på FB om jag inte minns fel. Så vad gör du där. ;)

Ska jag säga. ;)
*doin' it the fb-way och försöker komma på en bra bortförklaring* ... ... ... eller inte. =D
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Jag känner en massa folk som röker på och tar LSD och andra droger.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Intresseklubben hissar flaggan (högt)
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag har varit med ett fåtal gånger då jag kommit i kontakt och blivit erbjuden marijuana eller hasch.

Personligen tror jag att om man vill går det att hitta lite över allt. Om jag har förstått saken rätt är det inte svårare än att hitta ett gäng frön och sätta själv, åtminstone för att torka och sedan röka. Hasch har jag hört ska vara lite svårare att framställa, men ska också kunna göras rätt enkelt om man vet vad man sysslar med.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
x1zt
Posts: 63
Joined: 2002-07-07 14:19:14
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

Post by x1zt »

Som stockholmare så säger jag att det är väldigt vanligt, i princip alla jag känner röker eller röker inte men bryr sig inte. Tror jag kan räkna polare som aldrig testat ens på en hand. Innan man började röka så trodde man ju att det knappt fanns droger, vilket sedan inte stämde då det kom fram att mer och mer folk också röker. Men det är väl en generationsgrej antar jag, lite äldre folk, säg 30+ har helt annan inställning och många tror t ex att röka lite är dödsknark osv vilket är rätt kul egentligen :).
Dock verkar det inte vara lika utbrett i "byhålorna" jämfört med storstäderna. Dock är gräs inget som det finns överskott av här, mest brunt som röks. Ska man ha gräs får man odla själv.. Hmm undar om det är försent att sätta ut ett par frön ute någonstans. :D
Overclocking Is Dangerous For Your Health ;-)
1700+ TbredA @ 2GHz+! - H2O Powered
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

jag är 23,år och jag såg marijuana för första gången i mitt liv i fredags, och det var ingen långvarig blick heller. Hmmm
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Camridge wrote:jag är 23,år och jag såg marijuana för första gången i mitt liv i fredags, och det var ingen långvarig blick heller. Hmmm
Rökte du alltså upp det så snabbt?
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

markmc wrote:
Camridge wrote:jag är 23,år och jag såg marijuana för första gången i mitt liv i fredags, och det var ingen långvarig blick heller. Hmmm
Rökte du alltså upp det så snabbt?
Allt tyder på att han åt upp det. Amatörer ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Camridge wrote:jag är 23,år och jag såg marijuana för första gången i mitt liv i fredags, och det var ingen långvarig blick heller. Hmmm
Jag är chockad. Iofs tog det mig fram till 18 eller 19 för att se marijuana men jag såg hasch vid 14 års ålder.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Allt beror väl på vad för människor man umgås med? Själv har jag aldrig varit i kontakt med någon olaglig narkotika på den här sidan atlanten.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

HLC wrote:Allt beror väl på vad för människor man umgås med? Själv har jag aldrig varit i kontakt med någon olaglig narkotika på den här sidan atlanten.
Detta är sant, men har man väl en kompis som känner nån som känner nån som säljer röka så är det inte långt till alla andra droger heller. Att säga att alla vet var man kan få tag på droger är en grav överdrift, men jag tror inte att det går långt från att någon -vill- få tag på droger tills att denna någon faktiskt gör det.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

_JesteR_ wrote:
markmc wrote:
Camridge wrote:jag är 23,år och jag såg marijuana för första gången i mitt liv i fredags, och det var ingen långvarig blick heller. Hmmm
Rökte du alltså upp det så snabbt?
Allt tyder på att han åt upp det. Amatörer ;D
Ah, såpass. ;D
Post Reply