Red bull och något liknande, gämförelse.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lillis wrote:det är olagligt
Har det hindrat någon från att ta det?

Mord är också olagligt, men det händer ju det också.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

markmc wrote:
lillis wrote:det är olagligt
Har det hindrat någon från att ta det?
Ja.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

markmc wrote:
lillis wrote:det är olagligt
Har det hindrat någon från att ta det?

Mord är också olagligt, men det händer ju det också.
Tycker du själv att dina argument är bra? Tror du på allvar att ingen någonsin har lagt ner tanken på att döda någon eftersom det är olagligt och därav har jobbiga konsekvenser?
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

ulflaban wrote:Tycker du själv att dina argument är bra? Tror du på allvar att ingen någonsin har lagt ner tanken på att döda någon eftersom det är olagligt och därav har jobbiga konsekvenser?
Säkert, men jag tror snarare samvetet har svikit människor oftare.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

markmc wrote:
ulflaban wrote:Tycker du själv att dina argument är bra? Tror du på allvar att ingen någonsin har lagt ner tanken på att döda någon eftersom det är olagligt och därav har jobbiga konsekvenser?
Säkert, men jag tror snarare samvetet har svikit människor oftare.
Sant, jag menar bara att sakerna inte riktigt går att jämföra.

Btw är vi waay OT nu. :(
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

markmc wrote:Jag tycker faktiskt att energidryck ala Red Bull och likn. är goda, Red Bull har bäst eftersmak med Hustler fungerar det med. ;)
Jag tycker PowerKing är godast, faktiskt. Kan bero på att jag kopplar ihop det med fina airsoft-minnen. =D
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Red bull 8)
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

ulflaban wrote:Sant, jag menar bara att sakerna inte riktigt går att jämföra.
Det håller jag med om. :)
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Ingen som testat det här i en fyrkantig brun glasflaska, med en etikett med red bulls märke på, men all text är på arabiska eller nåt. Brukar finnas i en del butiker som drivs av icke-svenskar.
Ingen kolsyra alls, och det är otroligt sött. Superkoncentrerat. En sån och man kan hålla igång nästan ett dygn till. :)
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

MadModder wrote:Ingen som testat det här i en fyrkantig brun glasflaska, med en etikett med red bulls märke på, men all text är på arabiska eller nåt. Brukar finnas i en del butiker som drivs av icke-svenskar.
Ingen kolsyra alls, och det är otroligt sött. Superkoncentrerat. En sån och man kan hålla igång nästan ett dygn till. :)
Denna thailändska brygd är "original"-Red Bull. Det vi vanligen köper i Sverige är anpassat för den europeiska marknaden av österrikiska Red Bull.
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

MadModder wrote:Ingen som testat det här i en fyrkantig brun glasflaska, med en etikett med red bulls märke på, men all text är på arabiska eller nåt. Brukar finnas i en del butiker som drivs av icke-svenskar.
Ingen kolsyra alls, och det är otroligt sött. Superkoncentrerat. En sån och man kan hålla igång nästan ett dygn till. :)
Jag och en polare köpte (och drack) 6 st sådana flaskor...var. Varför? Det va gott. :P
::)

Kunde faktiskt somna utan problem på kvällen, men på morgonen när jag vaknade så va jag rätt darrig om man säger så,
kunde knappt hålla en kopp kaffe utan att spilla. ;)
Fick dock i mig kaffet och därmed lite koffein, och efter ca fem minuter så var det lugnt igen.
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Dissident wrote:
MadModder wrote:Ingen som testat det här i en fyrkantig brun glasflaska, med en etikett med red bulls märke på, men all text är på arabiska eller nåt. Brukar finnas i en del butiker som drivs av icke-svenskar.
Ingen kolsyra alls, och det är otroligt sött. Superkoncentrerat. En sån och man kan hålla igång nästan ett dygn till. :)
Denna thailändska brygd är "original"-Red Bull. Det vi vanligen köper i Sverige är anpassat för den europeiska marknaden av österrikiska Red Bull.
Mmm, med en flaska Mekhong.
Image
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

MadModder wrote:Ingen som testat det här i en fyrkantig brun glasflaska, med en etikett med red bulls märke på, men all text är på arabiska eller nåt. Brukar finnas i en del butiker som drivs av icke-svenskar.
Ingen kolsyra alls, och det är otroligt sött. Superkoncentrerat. En sån och man kan hålla igång nästan ett dygn till. :)
För ca 3-4 år sedan så fanns denna i en lite mindre glasflaska. Det var en riktig gudadricka. Det enda jag kan hitta idag är dock en mörkare och ANINGEN större. Innehållet i denna smakar skit.

Finns det någon som vet vad jag snackar om och isf finns den "äldre" drycken kvar eller blev den "förbjuden"/borttagen ?

Och om den finns, någon som kan ge adress till den butiken?????
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Hmm... var det så länge sen jag drack detta? För jag tyckte inte det smakade illa alls. Sött och gott. :)
Jag hojtar till om jag ser nåt.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

ja köpte någon jävla ny powerking som smaka cola idag ;D god så inåthelvete men sen vet jag inte hur mycket energi man får av en sån :P


red bull går inte att dricka,dom kostar mer än 15kr och det känns onödigt :P
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Gebba wrote:red bull går inte att dricka,dom kostar mer än 15kr och det känns onödigt :P
Köp på ICA Maxi ist, en redbull för 11kr och jag inte missminner mig.
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Maxi hade Power Point för 2,50kr förut. Då blev det ju någon platta.... För övrigt är Power Point och Euroshoppers dryck det enda jag köper då de brukar gå loss för 5kr/st. Coca-Colas dryck är väldigt god men den kostar ju i stil med Red Bull så det är bara att glömma...
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

burn är rätt god. Så har den fin rosa färg också :)
Annars finns X-RAY, som smakar exakt som Red Bull, men kostar bara runt 6 spänn.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Utgår ni aldrig från kvaliteten på kemikalier och skit i dryckerna när ni
bestämmer er?

"God och billig" verkar vara den gemensamma nämnaren, det skrämmer mig lite. :P
meh
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Joel wrote:Utgår ni aldrig från kvaliteten på kemikalier och skit i dryckerna när ni
bestämmer er?
Oftast inte, såvida jag inte uppenbart blir sjuk av det. Har aldrig tänkt på huruvida jag äter "dålig" mat heller, jag är i toppform ändå, träning är viktigare.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

ulflaban wrote:Maxi hade Power Point för 2,50kr förut. Då blev det ju någon platta.... För övrigt är Power Point och Euroshoppers dryck det enda jag köper då de brukar gå loss för 5kr/st. Coca-Colas dryck är väldigt god men den kostar ju i stil med Red Bull så det är bara att glömma...
På Netto kan man ju få allt möjligt till ett bra pris. Förutsatt att de har det inne. De är inte lika pålitliga på det sättet.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Joel wrote:Utgår ni aldrig från kvaliteten på kemikalier och skit i dryckerna när ni
bestämmer er?

"God och billig" verkar vara den gemensamma nämnaren, det skrämmer mig lite. :P
När jag sommarjobbade på Redbull så kissade jag i alla burkar som säljs i ditt område.
wham bam thank-you ye -ma'am
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lyckegard wrote:När jag sommarjobbade på Redbull så kissade jag i alla burkar som säljs i ditt område.
Haha. ;)

Det har kommit något ny energidryck på ICA, det är Euroshopper grejj typ. Alu-färgad burk, lika stor som röd tjur, och kostar 4.50kr + pant (50öre), tänkte köpa igår, men köpte dipp till mina chips ist. :)

Får testa den senare. ^^
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Mycket av den effekt man känner när man druckit energidrycker och blir jättepigg är en mental effekt, hade du inte förväntat dig (medvetet eller undermedvetet) att bli pigg av drycken hade den haft mycket liten effekt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Ghlargh wrote:Mycket av den effekt man känner när man druckit energidrycker och blir jättepigg är en mental effekt, hade du inte förväntat dig (medvetet eller undermedvetet) att bli pigg av drycken hade den haft mycket liten effekt.
Place-bo.
Post Reply