Drogernas vara och icke vara

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

ADiS wrote:Ser framför mig ett program i wnidows från microsoft där det står:
'Jag vill dö'
[Förtsätt] [Avbryt]

[Fortsätt]*klick*

*pling!* Är du säker på att du vill dö?
[Ja] [Nej] [Hjälp]

Eller om man trycker på Avbryt så frågar den om man är säker att man vill avbryta ;D
Det där finns i princip. Man installerade en injektionsmanick på patientens arm och så fick den själv klicka på en grej på en datorskärm när den ville bli injicerad, och därigenom nedsövd och dödad. Min lärare berättade om det under en föreläsning om dödshjälp.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

ADiS wrote:
Longstock wrote:Jag är för dödshjälp.
Finns i andra länder än i Sverige så... Annars, ska det vara svårt att ta det på egen hand om man nu vill dö?

Ser framför mig ett program i wnidows från microsoft där det står:
'Jag vill dö'
[Förtsätt] [Avbryt]

[Fortsätt]*klick*

*pling!* Är du säker på att du vill dö?
[Ja] [Nej] [Hjälp]

Eller om man trycker på Avbryt så frågar den om man är säker att man vill avbryta ;D
En BSOD vore ju inte fel
Dyslexi
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Fest i skogen = knarkarfester.

Bara knarkare som går dit.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Kan ju iofs vara vanliga hederliga grillfester med sprit också, men dessa brukar kanske inte vara så stora att de drar till sig mer än nån enstaka polispatrull..
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Det låter som ett skogsrave, fullt av skäggiga flummare.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Min bror och hans kompis var på en sån där knarkarfest ute i skogen, vet inte vad de tog. Men de fick åka ambulans in till sjukhuset, och höll båda på att dö.

Jag hatar alla äckliga vidriga knarkare. Avskum.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Tråden delad från 'ringa narkotikabrott'
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Moonsky wrote:Fest i skogen = knarkarfester.

Bara knarkare som går dit.
Öhh? Generaliserar du inte lite väl mycket nu?

Eller är det bara på större städer du applicerar ditt argument på?

Jag har varit på flertalet fester i skogen utan knark.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Moonsky wrote:
Niklas Berggren wrote:Ett strålande argument. Hade jag varit diktator hade jag avlivat dig om du åt godis eller transfetter, godis/transfetter är dåligt för dig!
Det är väl skillnad på godis och knark. Personligheten förändras inte av godis, man blir inte beroende, desperat, känslokall eller mer brottsbenägen.
Jodå, dom som är riktigt sugna och är sockerberoende kan nog snatta och bråka med människor. Så där har du fel. :)
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Moonsky wrote:Pengar i knarkhandel går till terrorism, korruption, prostitution och fler brott. Osama bin Laden har knarkfabriker i Afghanistan.
Du nämde just en väldigt bra anledning till att legalisera!

Det finns även folk som åker på rave utan att knarka.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Moonsky, felet du gör nu (och i många andra diskussioner) är att du applicerar din erfarenhet av och syn på världen på alla människor, alla platser, allting.

Jag förstår att du haft negativa upplevelser av människor som brukar droger - det har jag med. Folk som förändras, är nära att dö etc. Det är inget man vill uppleva igen och det är sådant man minns, ofta med negativa känslor, kanske för hela livet.

Detta betyder dock inte att alla som brukar droger kommer falla dit, och det betyder således inte att du kan dra alla över en kam. Det skulle vara samma sak som om jag hade växt upp med en alkoholiserad far som misshandlade mig och sedan föreskrev att om jag var kejsare över hela världen skulle alla som brukade, sålde eller köpte alkohol låsas in för resten av sina liv. Det kanske skulle vara rätt om man bara ser till mina erfarenheter av alkohol, men knappast rätt om man ser till världens befolkning i allmänhet.

Det finns människor som dricker alkohol, och det finns alkoholister.
Det finns människor som brukar narkotika, och det finns missbrukare.
Att anpassa världen för människor som inte kan kontrollera sig själva är att bestraffa den grova majoritet som faktiskt kan det.

Som du förhoppningsvis har sett i andra trådar är jag inte på något sätt för narkotika, och argumenterar således inte utifrån ett drogliberalt perspektiv. Snarare ser jag bara vilka otroligt ihåliga och dumt konstruerade argument du använder och blir smått konfunderad över varför du inte inser dina egna snedsteg.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Varför är det så många människor som inte kan förstå att alla inte tycker om samma droger (dvs alkohol och tobak)?
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
Hock
Posts: 761
Joined: 2005-06-05 18:37:33

Post by Hock »

Roligt att allt i tråden är baserat enbart på egna åsikter, om ni skulle läsa på lite så kanske ni skulle förstå mera, och jag måste hålla med jb, att legalisera droger skulle leda till att idioter inte skulle tjäna på det, eller staten skulle nog tjäna på det och dom kanske inte är smartast, men seriöst, skärp er!
Hehe ja
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Moonsky wrote:Det är väl skillnad på godis och knark. Personligheten förändras inte av godis, man blir inte beroende, desperat, känslokall eller mer brottsbenägen.
Precis, man kan inte bli beroende av socker, det är därför Förbundet för sockerberoende finns.

Att man som knarkare eventuellt blir brottsbenägenm beror inte på narkotikan i sig, det beror på att man till varje pris måste få tag på knark, vilket gör att man agerar irrationellt. En legalisering skulle vara positivt då knarkrelaterade brott skulle minska rejält, samtidigt som den svarta marknaden skulle bli nästintill utslagen. Alltså, inga pengar till terrorister ;)
Min bror och hans kompis var på en sån där knarkarfest ute i skogen, vet inte vad de tog. Men de fick åka ambulans in till sjukhuset, och höll båda på att dö.
Verkligen? Det låter mer som en dålig trip. Om man är riktigt hög så är det lätt att börja inbilla sig saker. Men det beror självklart på vad och hur mycket knark din borsa och hans kompisar använde. Det är som med alkohol, man får skylla sig själv om man inte kan sätta en gräns.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Skyll alla fel som någonsin existerat på knarket. Låt knarkaren vara utan skuld eller ansvar.

Jag skulle säga att somliga personer är mer skapta än andra för att råka ut för beroende. Vissa till och med dras till sådana laster. För att slippa ta ansvar. Knark är inte sjukt. Knarkare är sjukt.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Visst kan vara korkat med knark. Men visst det kan va korkar med sponken. Men förfan, vad är skillnaden när många andra droger än alkhol ger mildare skador på kroppen, ger ett mer lätthanterligt rus.
Knark är ju bara ett namn vi satt på massa varor. Skulle gärna sett att alkhol var klassat lika tungt som kokain eller nått.
Från början då, nu när jag levt med det vill jag ju aldrig sluta ;)
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

wille wrote:Knarkare är sjukt.
Definera knarkare?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
x1zt
Posts: 63
Joined: 2002-07-07 14:19:14
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

Post by x1zt »

Riktig sorglig inställnig vissa folk har bla moonsky. Vad sägs om att åka utanför Sveriges gränser och se hur saker ligger till egentligen?
Overclocking Is Dangerous For Your Health ;-)
1700+ TbredA @ 2GHz+! - H2O Powered
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jag tycker Moonsky har en ganska viktig inställning.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

stealth wrote:
wille wrote:Knarkare är sjukt.
Definera knarkare?
En person som använder knark?
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

kr1sse wrote:Jag tycker Moonsky har en ganska viktig inställning.
Go with the flow.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

stealth wrote:Definera knarkare?
En person som överbrukar centralstimulerande och beroendeframkallande medel (knark) till den grad att han inte längre kan välja när han vill bruka eller inte. Även kallat beroende.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

ADiS wrote:
Longstock wrote:Jag är för dödshjälp.
Finns i andra länder än i Sverige så... Annars, ska det vara svårt att ta det på egen hand om man nu vill dö?

Ser framför mig ett program i wnidows från microsoft där det står:
'Jag vill dö'
[Förtsätt] [Avbryt]

[Fortsätt]*klick*

*pling!* Är du säker på att du vill dö?
[Ja] [Nej] [Hjälp]

Eller om man trycker på Avbryt så frågar den om man är säker att man vill avbryta ;D
Jag tänker mig mer när det blir fel och endast OK-knappen finns. Som idag på jobbet när FF fick spatt. "you are about to close 10 tabs, do you want to continue?" och enda menyvalet är close tabs. :D

För att gå on topic tycker jag det är spännande att ni diskuterar "knark" utan att reflektera över att det är en samhällsnorm det är ni diskuterar. Det finns mycket vi utsätter oss för som är beroendeframkallande, onyttigt vid missbruk och kostar samhället pengar och liv. Ni som är helt anti kanske skulle börja att leta efter fler saker att placera inom kategorin.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Detta påminner mig lite om min relation till alkohol, min faders missbruk väcker ett hat inom mig som stimuleras när jag på något som helst sätt uppfattar alkohol i min omgivning, i mina kompisar och särskilt min pappa.

Min syn på alkohol är därför farligt långt från en objektiv sanning, samma situation sitter Moonsky i, gissar jag.
meh
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

snigel wrote:Ni som är helt anti kanske skulle börja att leta efter fler saker att placera inom kategorin.
Jag gör det. Precis som Joel och Moonsky verkar det som.
Post Reply