Ringa narkotikabrott..

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

jag skulle chansa på du får ett brev/samtal om en sådär 1-2månader =)
Där du då blir kallad till Hbg, eftersom det var där allt hände??..

Sen skulle jag återigen chansa på att det blir rättegång..
Se till att skaffa en pratglad advokat!!!
Kan du övertyga dom att du ångrar dig, prata förstående med dom.

Såfall lägger jag mina kort på en sådär 100tim straffjobb
och sisådär 2-7lax böter.. Givetvis får du en söt prick också =)

Lycka till,
• ο β ε ο •
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

jb wrote:Yes. LSD är den bästa drogen som finns typ <3
Ge dig. Sluta med ditt knarkglorifierande och propagerande.

Hoppas att du får en väldigt hård dom.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Moonsky wrote:
jb wrote:Yes. LSD är den bästa drogen som finns typ <3
Ge dig. Sluta med ditt knarkglorifierande och propagerande.

Hoppas att du får en väldigt hård dom.
Fick inte du en egen trolltråd?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Moonsky wrote:
jb wrote:Yes. LSD är den bästa drogen som finns typ <3
Ge dig. Sluta med ditt knarkglorifierande och propagerande.
Jag sparar det där citatet från dig tills nästa gång du rekommenderar en speciell flaska rött för oss forumiter.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

snigel wrote:Fick inte du en egen trolltråd?
Tänkte det samma. Men han brukar ju alltid trolla runt i alla trådar, vad det än handlar om.
User avatar
x1zt
Posts: 63
Joined: 2002-07-07 14:19:14
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

Post by x1zt »

Är ju bara röka som syns en längre tid. Flesta andra drogerna försvinner ut ur kroppen direkt nästan. Håll dig borta från puffande helt enkelt bara.. ;)
Overclocking Is Dangerous For Your Health ;-)
1700+ TbredA @ 2GHz+! - H2O Powered
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

lither wrote:
Moonsky wrote:
jb wrote:Yes. LSD är den bästa drogen som finns typ <3
Ge dig. Sluta med ditt knarkglorifierande och propagerande.
Jag sparar det där citatet från dig tills nästa gång du rekommenderar en speciell flaska rött för oss forumiter.
Det är skillnad på vin och LSD knark.

Jag ogillar alkoholister. Själv dricker jag nästan aldrig. Men kött marinerat i vin är helt okej. Vin gör sig bra till matlagning ibland.
User avatar
x1zt
Posts: 63
Joined: 2002-07-07 14:19:14
Location: Stockholm, Haninge
Contact:

Post by x1zt »

Väldigt sant att alkohol och LSD är olika grejer, enligt den senaste rapporten från UK så är alkohol den 5e farligaste drogen för individen samt samhället och LSD ligger på hela 14e plats av de 20 droger som var med.
För att förstöra din världsbild och ge mig njutning kommer dessutom hela listan (nåja, några seriösa forskare i UK lär väl knappast göra någon skillnad på folk som dig):
Heroin
Cocaine
Barbiturates (sedatives)
Methadone (opioid)
Alcohol
Ketamine
Benzodiazepines
Amphetamine
Tobacco
Buprenorphine (opioid)
Cannabis
Solvents
4-methylthioamphetamine (amphetamine derivative)
LSD
Methylphenidate (i.e. Ritalin®)
Anabolic steroids
Gamma 4-hydroxybutyric acid (depressant, "date-rape drug")
Ecstasy
Alkyl nitrites (nitrite inhalants, "poppers")
Khat

Farligast överst.. ::)
Overclocking Is Dangerous For Your Health ;-)
1700+ TbredA @ 2GHz+! - H2O Powered
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Moonsky wrote:
lither wrote:
Moonsky wrote:
jb wrote:Yes. LSD är den bästa drogen som finns typ <3
Ge dig. Sluta med ditt knarkglorifierande och propagerande.
Jag sparar det där citatet från dig tills nästa gång du rekommenderar en speciell flaska rött för oss forumiter.
Det är skillnad på vin och LSD knark.

Jag ogillar alkoholister. Själv dricker jag nästan aldrig. Men kött marinerat i vin är helt okej. Vin gör sig bra till matlagning ibland.
Snälla Moonsky, gör dig inte dummare än vad du redan gett sken av att vara. Du förstod uppenbarligen inte min poäng. Låt mig förklara.

Du har en ytterst beklaglig fördom mot alla som brukar knark, och antagligen mot alla som brukar droger. Den brister inte bara i att sanningshalten i fördomen är förhållandevis låg, utan den får dig även att stämpla termerna "alkoholist", "missbrukare" och "knarkare" på allas pannor hos de som väljer att ta ett glas vin till maten eller röka en joint en lördagseftermiddag. Folk har börjat tröttna på det. Du har kallat jb, markmc och folk som festar i skogen (din bror har varit där) för knarkare, och du har inte visat några som helst tecken på att sluta med att fylla på namn på den listan. Som kraftig avslutning på ett inlägg serverade du motsägelsefullt "Jag hatar alla äckliga vidriga knarkare. Avskum." - jag kan inte tolka det annat som att du hatar jb, markmc och din bror. Och på vilka grunder då, för det är där det brister för din del?

För att gå tillbaka till fördomen jag talar om, nämligen den att du gör brukare till missbrukare: Du verkar egentligen insnöad på vad resultatet av ett grovt missbruk kan leda till, vilket i sig är brottsligt. Detta tänkbara slutscenario vill du senare bestraffa med just brottslighet, genom att "du åker in och får dela cell med en stor extremt välutrustad mörkhyad man" som ska vara "fängelsebög" (du skriver det inte ordagrant, men min gissning faller på att du syftar på "våldtäkt", korrekt?). Detta straff, som senare du senare förstärkte med bonusen livstids fängelse, vill du alltså applicera på alla som brukar droger, för att du uppfattar de som missbrukare och vad de i ett sådant stadie skulle kunna tänkas göra.

Hade det faktiskt varit så att någon i din bekantskapskrets (likt markmc:s fall) hade blivit utsatt för det helvete som du beskrev i meningen "om din mor en dag skulle bli våldtagen av en påtänd äcklig vidrig knarkare, om du när du var riktigt påtänd skadade en annan person", så hade jag förstått din ståndpunkt (ej sagt att jag hade hållt med dig). Men nu frossar den i stället om din djävulsbild av hur en som knarkar ser ut, att den per definition ska leda till det ovan nämnda beteendet. Det är en försvinnande liten siffra av alla drogbrukare som är missbrukare, än mindre siffra som våldtar av dessa. Ett större problem skulle i stället vara rattfylla, men även där är det procentuellt väldigt låg siffra jämfört med alla som faktiskt dricker alkohol.

Så till min kontring av LSD-diskussionen: x1zt gjorde grovgörat och presenterade den ack så nya, men ändå snabbt välkända undersökningen från Storbritanien. Nu återstår bara att plussar ihop x med y. Jag kunde lika gärna ha skrivit "nästa gång du rekommenderar en snapskryddning" eller "en cognac-tillverkare" - poängen hängde inte på att det var just rödvin, utan alkohol. Hade jb:s inlägg i stället sett ut som "Yes. Arran Hardy är den bästa cognacsorten som finns typ <3" hade det blivit mindre väsen från din sida, garanterat. Vad som står emellan de två alternativen är en lag mot narkotika och en naiv vanföreställning. Det förstnämnda grundar sig i sin tur på djupt rotad kultur. Lika med-tecknet efter x och y får du nu placera ut själv, så att du med egna ögon ser hur negativt resultatet blir.

Det här handlar inte om min ståndpunkt till droger, utan huruvida din argumentionsteknik grundar sig i endast halvsanna fördomar som saknar verklighetsförankring. Kom tillbaka med sådant material när vi ens nått halvvägs till det scenario du mardrömmer om, så kan vi diskutera vidare.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Ypperlig debbatörsförmåga. Jag älskar att läsa konstruktiva inlägg.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Mmm, trevlig läsning.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Nu har man börjat låsa trådar ocskå eftersom man anser att det florerar för mycket knarktrådar i forumet.
Det är löjligt!
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Moonsky wrote:Det är skillnad på vin och LSD knark.
Precis. LSD ger tvåtusentrehundrasjuttiofemmiljarder gånger mer och bättre upplevelse för pengarna.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
noname/whatever
Posts: 683
Joined: 2004-11-27 21:35:18
Location: Skåne.

Post by noname/whatever »

väääldigt snart kommer det..
Snart våldtar någon Mod tråden som hårdast =)
""Tråden har fått fram sitt budskap och håller på att spåra ur; LÅST""

Skulle va kul om sånahär trådar kunde fortsätta att existera nångång
mer än en vecka iaf ;P
• ο β ε ο •
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Hört något nytt från helsingborgspolisen jb? Jag hoppas att det kommer gå bra för din del.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

jb wrote:Precis. LSD ger tvåtusentrehundrasjuttiofemmiljarder gånger mer och bättre upplevelse för pengarna.
Jag hade för mig att dom som gav mest för pengarna var daterapedrogerna?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Andrej wrote:daterapedrogerna
Gud vad jag läste det där som ett ord och inte fattade någonting först.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

lither wrote:Du har en ytterst beklaglig fördom mot alla som brukar knark, och antagligen mot alla som brukar droger. Den brister inte bara i att sanningshalten i fördomen är förhållandevis låg, utan den får dig även att stämpla termerna "alkoholist", "missbrukare" och "knarkare" på allas pannor hos de som väljer att ta ett glas vin till maten eller röka en joint en lördagseftermiddag.
Ta ett glas vin till maten är okej.
Jag tycker även att det är okej att använda tex. marijuana för medicinskt bruk om det är utskrivet av en läkare.
lither wrote:Du har kallat jb, markmc och folk som festar i skogen (din bror har varit där) för knarkare, och du har inte visat några som helst tecken på att sluta med att fylla på namn på den listan. Som kraftig avslutning på ett inlägg serverade du motsägelsefullt "Jag hatar alla äckliga vidriga knarkare. Avskum." - jag kan inte tolka det annat som att du hatar jb, markmc och din bror.
Jag trodde det var förståt att jb och markmc är knarkare. Kanske är inte de missbrukare vars liv styrs av droger, men knarkare är dem.
Givetvist är inte alla fester i skogen knarkarfester, men generellt så kan man nog assiocera fester ute i skogen med knarkare.
Jag förstår inte vad som är motsägelsefullt med mitt utlåtande. Jag hatar inte jb, markmc, eller min bror, personligt, men jag ogillar knarkare. Vad beträffar min bror, så är han en knarkare, något som jag tycker är tråkigt. Han hänger med kompisar som också är knarkare, och de är inte så bra människor, de har bla. stulit en moped, och jag har för mig att de har varit inblandade i nåt personrån också. Gillar inte när han ska dra hem sina kompisar.
lither wrote:Så till min kontring av LSD-diskussionen: x1zt gjorde grovgörat och presenterade den ack så nya, men ändå snabbt välkända undersökningen från Storbritanien.
Det finns säkert undersökningar som visar att man får superkrafter av droger, och att man lever får bättre hälsa av tobak. Det finns nog mer undersökningar som visar att droger är skadligt.
staretsen wrote:
Andrej wrote:daterapedrogerna
Gud vad jag läste det där som ett ord och inte fattade någonting först.
Samma här.

PS. Andrej är bara för skön.
Last edited by Moonsky on 2007-06-02 19:15:23, edited 3 times in total.
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Och varför tror ni att alkohol ligger så högt upp på den där listan då? Jo för att det är lagligt och därför används betydligt mer förstås. Legalisera LSD och alla annan skit också så ska ni nog se på f-n att listan kommer att se annorlunda ut sen.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

fretol wrote:Och varför tror ni att alkohol ligger så högt upp på den där listan då? Jo för att det är lagligt och därför används betydligt mer förstås. Legalisera LSD och alla annan skit också så ska ni nog se på f-n att listan kommer att se annorlunda ut sen.
Och så börjas det igen...

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=58932
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Till alla drogliberaler,är det viktigt att vara en god förebild?

Till alla anti-drog inriktade,droger(Alkhol+Tobak inkluderat) är enbart något som folk använder för att de är besvikna på omvärlden,det är deras sätt att nå "Romantiken" i modern tid. Är det rätt att stoppa dem från det?
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

fretol wrote:Och varför tror ni att alkohol ligger så högt upp på den där listan då? Jo för att det är lagligt och därför används betydligt mer förstås. Legalisera LSD och alla annan skit också så ska ni nog se på f-n att listan kommer att se annorlunda ut sen.
Dödlig dos ligger på flera tusen gånger en rekommenderad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

staretsen wrote:Gud vad jag läste det där som ett ord och inte fattade någonting först.
Sov du? ;)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Moonsky wrote:
lither wrote:Du har kallat jb, markmc och folk som festar i skogen (din bror har varit där) för knarkare, och du har inte visat några som helst tecken på att sluta med att fylla på namn på den listan. Som kraftig avslutning på ett inlägg serverade du motsägelsefullt "Jag hatar alla äckliga vidriga knarkare. Avskum." - jag kan inte tolka det annat som att du hatar jb, markmc och din bror.
Jag trodde det var förståt att jb och markmc är knarkare. Kanske är inte de missbrukare vars liv styrs av droger, men knarkare är dem.
För det första ...
För det andra: en knarkare är det vardagliga ordet för "narkoman", alltså en som lider av narkomani. Hoppa nu tillbaka till ruta ett och ställ dig frågan "är jb, markmc och min bror knarkare?"
Moonsky wrote:Givetvist är inte alla fester i skogen knarkarfester, men generellt så kan man nog assiocera fester ute i skogen med knarkare.
Jag förstår inte vad som är motsägelsefullt med mitt utlåtande. Jag hatar inte jb, markmc, eller min bror, personligt, men jag ogillar knarkare.
Okej, bättre. Du klargör vad du menar. Ett tips: Skriv det du menar första gången, i stället för att överdriva. Du hatar alltså inte längre, du ogillar. Alla fester i skogen är inte knarkarfester längre, men några är. Betoning av värdesättningen av dina argument hjälper inte. Det missgynnar bara debatten och din dialektik.
Moonsky wrote:
lither wrote:Så till min kontring av LSD-diskussionen: x1zt gjorde grovgörat och presenterade den ack så nya, men ändå snabbt välkända undersökningen från Storbritanien.
Det finns säkert undersökningar som visar att man får superkrafter av droger, och att man lever får bättre hälsa av tobak. Det finns nog mer undersökningar som visar att droger är skadligt.
Toppen, då plockar du fram dessa så jämför vi.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Mr. Hiort wrote:
fretol wrote:Och varför tror ni att alkohol ligger så högt upp på den där listan då? Jo för att det är lagligt och därför används betydligt mer förstås. Legalisera LSD och alla annan skit också så ska ni nog se på f-n att listan kommer att se annorlunda ut sen.
Dödlig dos ligger på flera tusen gånger en rekommenderad.
Mycket möjligt, jag kan villigt erkänna att jag vet mycket lite om LSD. Men att jag råkade ta just LSD som exempel var mest en tillfällighet. Vad jag menar, och detta tror jag att du och alla andra fattar, är att de droger som brukar beskrivas som "knark" skulle vara ett större hot mot samhället och individen än alkohol om det användes i lika stor omfattning som alkohol. Kanske skulle just LSD fortfarande rankas som mindre farligt än sprit, men jag är helt övertygad om att den skulle få en högre placering på listan än vad den har nu. För övrigt så kan en drog vara farlig utan att döda den som använder den.
Post Reply