Ringa narkotikabrott..

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fretol wrote:Mycket möjligt, jag kan villigt erkänna att jag vet mycket lite om LSD. Men att jag råkade ta just LSD som exempel var mest en tillfällighet. Vad jag menar, och detta tror jag att du och alla andra fattar, är att de droger som brukar beskrivas som "knark" skulle vara ett större hot mot samhället och individen än alkohol om det användes i lika stor omfattning som alkohol. Kanske skulle just LSD fortfarande rankas som mindre farligt än sprit, men jag är helt övertygad om att den skulle få en högre placering på listan än vad den har nu. För övrigt så kan en drog vara farlig utan att döda den som använder den.
Ingen undersökning görs på faktiska nummer, utan på procentsatser. Det är inte "OMG TIO TUSEN DÖR AV ALKOHOL, INGEN DÖR AV LSD!", det är "xx% av de som brukar alkohol dör, xx% av de som brukar LSD dör". Men det antar jag att du redan vet och bara spelar lite dum.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

lillis wrote:Men det antar jag att du redan vet och bara spelar lite dum.
Nej. Att skjuta sig i huvudet är inte särskillt hälsovådligt för det är relativt få som gör det.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Andrej wrote:Nej. Att skjuta sig i huvudet är inte särskillt hälsovådligt för det är relativt få som gör det.
Metoden "Skjuta sig själv i huvudet" är den mest brukade bland vapen innehavare med självmordstankar.
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Shinzu wrote:
Andrej wrote:Nej. Att skjuta sig i huvudet är inte särskillt hälsovådligt för det är relativt få som gör det.
Metoden "Skjuta sig själv i huvudet" är den mest brukade bland vapen innehavare med självmordstankar.
Många människor är antagligen däggdjur eller inte.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

lillis wrote:Ingen undersökning görs på faktiska nummer, utan på procentsatser. Det är inte "OMG TIO TUSEN DÖR AV ALKOHOL, INGEN DÖR AV LSD!", det är "xx% av de som brukar alkohol dör, xx% av de som brukar LSD dör". Men det antar jag att du redan vet och bara spelar lite dum.
Jo, och man vet ju hur många som använder LSD, då alla som använder LSD, rapporterar ju in sig själva frivilligt till LSD högkvarteret, eller går med i en knarkarklubb.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Moonsky wrote:Jo, och man vet ju hur många som använder LSD, då alla som använder LSD, rapporterar ju in sig själva frivilligt till LSD högkvarteret, eller går med i en knarkarklubb.
Herregud, det enda sättet för dig att dö av LSD är att injicera tusentals gånger mer än en normaldos in i blodet. Det finns i princip inga rapporterade dödsfall av LSD.

Och ännu en gång, jag försvarar inte droger, jag tycker bara att du är lite pucko så att säga.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

lillis wrote:Herregud, det enda sättet för dig att dö av LSD är att injicera tusentals gånger mer än en normaldos in i blodet. Det finns i princip inga rapporterade dödsfall av LSD.
Du kan ta bort "i princip".
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

jb wrote:Du kan ta bort "i princip".
Det finns gränsfall, därav "i princip".
Estimates for the lethal dosage (LD50) of LSD range from 200 µg/kg to more than 1 mg/kg of human body mass, though most sources report that there are no known human cases of such an overdose. Other sources note one report of a suspected fatal overdose of LSD occurring in 1974 in Kentucky in which there were indications that ~1/3 of a gram (320 mg or 320,000 µg) had been injected intravenously, i.e., over 3,000 more typical oral doses of ~100 µg had been injected.
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

En person fördes till sjukhus i Uddevalla för vård på grund av LSD-överdos.
Aftonbladet

Inget inlägg i debatten utan mer ett påpekade om ett komiskt sammanträffande :)
我思う、ゆえに我あり
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Vi har gått igenom det här.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Image

Talk about beating a dead horse!
Diemon!
Posts: 232
Joined: 2002-03-08 16:53:56

Post by Diemon! »

Varför inte fråga där alla andra frågar, och det dessutom hänger folk med erfarenhet?
http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=170
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

lillis wrote:Herregud, det enda sättet för dig att dö av LSD är att injicera tusentals gånger mer än en normaldos in i blodet. Det finns i princip inga rapporterade dödsfall av LSD.

Och ännu en gång, jag försvarar inte droger, jag tycker bara att du är lite pucko så att säga.
Kanske det. Men bara för att sannolikheten att man kan dö är låg, så betyder det inte att man kan bli pantad, samt grovt beroende, och få personlighetsstörningar?
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Moonsky wrote:
lillis wrote:Herregud, det enda sättet för dig att dö av LSD är att injicera tusentals gånger mer än en normaldos in i blodet. Det finns i princip inga rapporterade dödsfall av LSD.

Och ännu en gång, jag försvarar inte droger, jag tycker bara att du är lite pucko så att säga.
Kanske det. Men bara för att sannolikheten att man kan dö är låg, så betyder det inte att man kan bli pantad, samt grovt beroende, och få personlighetsstörningar?
Jag har sett liknande symptom hos vänner som varit sockerberoende. Är de knarkare då?
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Diemon! wrote:Varför inte fråga där alla andra frågar, och det dessutom hänger folk med erfarenhet?
http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=170
För där hänger man folk om man inte knarkar.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

lillis wrote:Talk about beating a dead horse!
Jag ser vad du gjorde där.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

64bits på repeat. Trådar och inlägg. Mums.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Diemon! wrote:Varför inte fråga där alla andra frågar, och det dessutom hänger folk med erfarenhet?
http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=170
För att ens IQ sjunker med i snitt 1 enhet per timme man spenderar med att läsa på Flashback.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Moonsky wrote:Kanske det. Men bara för att sannolikheten att man kan dö är låg, så betyder det inte att man kan bli pantad, samt grovt beroende, och få personlighetsstörningar?
Om du läst på det minsta om ämnena du pratar om innan du spottar ut dig saker du tycker låter smarta så hade du vetat att det inte går att bli beroende av LSD då man blir temporärt immun mot substanserna om man använder dem för tätt inpå varandra. Det är väldigt svårt att bli självdestruktivt beroende av en sådan drog.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

jb wrote:
lillis wrote:Herregud, det enda sättet för dig att dö av LSD är att injicera tusentals gånger mer än en normaldos in i blodet. Det finns i princip inga rapporterade dödsfall av LSD.
Du kan ta bort "i princip".
Ok, jag kan köpa att man inte kan överdosera ihjäl sig med LSD, men borde inte risken att bli överkörd eller trilla av en bro vara betydlig högre när man lallar runt med LSD i blodet och lucy in the sky på ipoden och en fin hallucination innanför ray-bansen?
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

phastas wrote:Ok, jag kan köpa att man inte kan överdosera ihjäl sig med LSD, men borde inte risken att bli överkörd eller trilla av en bro vara betydlig högre när man lallar runt med LSD i blodet och lucy in the sky på ipoden och en fin hallucination innanför ray-bansen?
Det där handlar ju om att man är en idiot, och inte om att man tar LSD. Nu har jag inte någon personlig erfarenhet av detta men jag kan bara anta att man redan innan intag förstår att det skulle vara idiotiskt att gå ut och gå på i stan samtidigt som man är utspejsad. Eftersom droger trots allt är en ganska stor deal så är folk överlag mycket mer försiktiga med det än med t.ex. alkohol.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Det borde finnas ett smileyanrop som skriver ut "det kan hända med alkohol också" så man slipper göra det själv. :retort b16:
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

staretsen wrote:Det borde finnas ett smileyanrop som skriver ut "det kan hända med alkohol också" så man slipper göra det själv. :retort b16:
Haha, det har du rätt i minsann.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Moonsky wrote:Kanske det. Men bara för att sannolikheten att man kan dö är låg, så betyder det inte att man kan bli pantad, samt grovt beroende, och få personlighetsstörningar?
Du verkar ju veta vad du pratar om. Du borde göra farbror jb's fina LSD-test :P ;D

http://www.lsd.nu/lsd.txt
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
Diemon!
Posts: 232
Joined: 2002-03-08 16:53:56

Post by Diemon! »

Big_Bird wrote:
Diemon! wrote:Varför inte fråga där alla andra frågar, och det dessutom hänger folk med erfarenhet?
http://www.flashback.info/forumdisplay.php?f=170
För att ens IQ sjunker med i snitt 1 enhet per timme man spenderar med att läsa på Flashback.
Tror mer anledningen var "jag vill va cool på 64bits". Duktigt genomskinligt.
För hade han velat ha svar på sina frågor hade han garanterat fått det där, och det snabbt. Skulle inte förvåna mig om det finns i deras FAQ.
Post Reply