Myt eller sanning?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Myt eller sanning?

Post by Shinzu »

Last edited by Shinzu on 2007-06-03 12:06:07, edited 1 time in total.
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Alien tror jag!
Näe men orkade inte läsa texten men det kan vara en påkörd val av en lastbil... Bilderna var högupplösta, rena, ja till och med inget brus måste jag säga.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Uppenbarligen så stod stjärnorna rätt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Jag som trodde det handlade om Loch Ness-monstret ;D
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

Longstock wrote:Jag som trodde det handlade om Loch Ness-monstret ;D
Loch Ness =aka Plesiosaurus,ett utdött djur men som det tros finnas enstaka individer kvar av, vilket jag anser att artikeln ovan stärker.
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Shinzu wrote:Loch Ness =aka Plesiosaurus,ett utdött djur men som det tros finnas enstaka individer kvar av, vilket jag anser att artikeln ovan stärker.
Jag tycker det ser ut som att artikeln har en bild på en "helt vanlig" globster. Sök lite på det uttrycket så ska du se att man har lyckats identifiera många mystiska "sjömonster" och konstaterat att det varit delar av döda valar, hajar, bläkfiskar osv...
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Det är en formbar degklump som kan vara vad som helst med fantasins hjälp.
I ruttet tillstånd, skulle vi alla se ut som monster.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag skulle säga att hemsidan är en cover up för att dölja de faktum att det finns utomjordingar levandes på havsbottnen.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

En intressant film om ett videoklipp med Nessia FR
http://www.youtube.com/watch?v=97WDNIvn ... ed&search=
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Shinzu wrote:Loch Ness =aka Plesiosaurus,ett utdött djur men som det tros finnas enstaka individer kvar av, vilket jag anser att artikeln ovan stärker.
Haha, du tittar kanske bara på bilderna när du läser artiklar?
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

Rutten kaskelott is teh shit.

Det tror jag iaf..
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

staretsen wrote:Haha, du tittar kanske bara på bilderna när du läser artiklar?
"Professor Yoshinori Imaizumi, director of animal research at Tokyo National Science Museum, was quoted in the Asahi Shimbun newspaper as saying, "It's not a fish, whale, or any other mammal... It's a reptile, and the sketch looks very like a plesiosaur. This is a precious and important discover for human beings. It seems to show these animals are not extinct after all." (Koster 1977). Tokio Shikama of the Yokohama National University also supported the monster theme, stating, "It has to be a plesiosaur. . These creatures must still roam the seas off New Zealand feeding on fish." (Wire Service Reports, 7/25/77, reported in Aldrich 1977)."

Visst,var 10:e år finner människor hajar som har förmultnat och antagit formen av en plesiosaurus,men jag har sett ett flertal dokumentärer om detta "lik" och har bildat min åsikt om att dessa utdöda varelser verkligen existerar i havets dolda djup.

Titta på filmen som jag postade så får du mer information ifall detta är en förmultnad haj eller inte.

Bilda din egen åsikt Staertsen,try at least.
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

malici0us wrote:Rutten kaskelott is teh shit.

Det tror jag iaf..
http://ruttenkaskelott.istheshit.net/
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

kr1sse wrote:
malici0us wrote:Rutten kaskelott is teh shit.

Det tror jag iaf..
http://ruttenkaskelott.istheshit.net/
WTF! Hasselhoff?! :P
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

malici0us wrote:
kr1sse wrote:
malici0us wrote:Rutten kaskelott is teh shit.

Det tror jag iaf..
http://ruttenkaskelott.istheshit.net/
WTF! Hasselhoff?! :P
Nej! Den var ju där alldeles nyss. =(

EDIT: Nu så. Eller?
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

ÄR det bara jag eller byts rubriken på denhär tråden lite nu och då :S ?
Här var det tomt...
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

kr1sse wrote:Nej! Den var ju där alldeles nyss. =(

EDIT: Nu så. Eller?
Ajjämen, nu är den där! Eller, vänta...är det..Hasselh..? Nä, det va kaskelotten. ;D
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Shinzu wrote:"Professor Yoshinori Imaizumi, director of animal research at Tokyo National Science Museum, was quoted in the Asahi Shimbun newspaper as saying, "It's not a fish, whale, or any other mammal... It's a reptile, and the sketch looks very like a plesiosaur. This is a precious and important discover for human beings. It seems to show these animals are not extinct after all." (Koster 1977). Tokio Shikama of the Yokohama National University also supported the monster theme, stating, "It has to be a plesiosaur. . These creatures must still roam the seas off New Zealand feeding on fish." (Wire Service Reports, 7/25/77, reported in Aldrich 1977)."

Visst,var 10:e år finner människor hajar som har förmultnat och antagit formen av en plesiosaurus,men jag har sett ett flertal dokumentärer om detta "lik" och har bildat min åsikt om att dessa utdöda varelser verkligen existerar i havets dolda djup.

Titta på filmen som jag postade så får du mer information ifall detta är en förmultnad haj eller inte.

Bilda din egen åsikt Staertsen,try at least.

Den dagen de hittar en globster som de med hjälp av DNA kan visa att det inte är val/bläckfisk/haj-delar så köper jag det. Att någon uttalade sig annorlunda på 70-talet räcker inte för att övertyga.

Dessutom, som det står i artikeln:
However, several lines of evidence, including lab results from tissue samples taken from the carcass before it was discarded, strongly point to the specimen being a shark, and most likely a basking shark. This should not be surprising, since basking sharks are known to decompose into "pseudoplesiosaur" forms, and their carcasses have been mistaken for "sea-monsters" many times in the past. Unfortunately, the results of scientific studies on the carcass data received less media attention than the early sensational reports, allowing widespread misconceptions about this case to continue circulating
Och inte minst:
Conclusions

Several lines of evidence strongly indicate that the Zuiyo-maru carcass was a large shark, and most likely a basking shark, rather than a plesiosaur. Those giving the opposite impression have done so by telling only part of the story, or mischaracterizing portions of the evidence. To help set the record straight, such authors should correct any misleading statements of the past on this issue, and refrain from any further suggestions that the carcass was a likely plesiosaur.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

[quote="übermensch"][/quote]
Så kan det gå när man inte har läst hela artikeln :P
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

walliski wrote:ÄR det bara jag eller byts rubriken på denhär tråden lite nu och då :S ?
Den har bytts ut en gång.
Shinzu wrote:Så kan det gå när man inte har läst hela artikeln :P
Och "bildat sin egen åsikt" ...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

tjapp den artiklen försöker ju iaf bevis att det är en haj.. läser man den hela känns det som 95% av all fakta stämmer me överens med en haj än dinon.. Så tippar på en baskens haj då...

=)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

http://en.wikipedia.org/wiki/Plesiosaurus

När jag var i Kina för några år sedan, så var vi ute på havet när vi fick syn på en sån här sällsynt, vacker och magnifik varelse!
Vi dödade den och åt upp den. Den smakade utsökt.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Brugd.
Bara vanlig brugd.

Problemet med teorin att plesiosaurusar skulle leva fortfarande är att ingen sett dem. Om de hade haft gälar, så skulle de kanske kunna hålla sig dolda på samma djup som gigantiska bläckfiskar, men de är reptiler. De måste upp till ytan för att andas.

Djur som kommer upp till ytan då och då kommer att bli sedda.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply