Grymmaste hemsidan ever!

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Mr Einstein wrote:Google analytics...hur funkar det?
http://www.google.com/analytics/ ::)
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

huga..

Nästan i klass med hackerman
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Är det någon som har ett screenshot på den innan han gjorde om den? ::)
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Longstock wrote:Nästan lika misslyckat som när jag kallade mig själv doctor_love på funplanet chatt, 2001.
Det beror på. Glimten i ögat eller på fullt allvar?
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Daniel Beecham wrote:http://img48.imageshack.us/img48/4526/d ... torou3.png

Poppis, är sidan. (:
Att komma högst när man söker på sitt eget företagsnamn är i och för sig ingen prestation...
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Rensat!

Håll er till ämnet och håll inte på med personliga påhopp. Nästa som postar OT åker på en varning!
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Arpel
Posts: 10
Joined: 2007-06-05 3:59:15

Post by Arpel »

elvenman wrote:Rensat!

Håll er till ämnet och håll inte på med personliga påhopp. Nästa som postar OT åker på en varning!
------------------------------------------------------------------

Håll er inte till ämnet, ni får ändra ämnet.
Ni får läsa om Sam Gedeon - Gedeon Data Expert.
Och Ni måste sluta att skriva mot hans företag.
Klick på den här länk och läs:

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.h ... A9659C8B63
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Får vi inte diskutera sidan? varför icke? Jag tyckte att den första faktiskt var charmig, så varför byta? Han / dem har ju uppenbarligen lyssnat på vad andra säger och tagit bort en riktigt cool sida (om än icke bra vad det gäller att sälja saker) men kudos iaf för hemsidan :D
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Arpel wrote:------------------------------------------------------------------

Håll er inte till ämnet, ni får ändra ämnet.
Ni får läsa om Sam Gedeon - Gedeon Data Expert.
Och Ni måste sluta att skriva mot hans företag.
Klick på den här länk och läs:

Nej, tråden ligger i webforumet och sidans design diskuterades. Huruvida han som ligger bakom sidan(du?) har satt ditt en ung ligist eller inte är knappast relevant. Att hålla sig till ämnet gäller även dig. Vill du bemöta kritik är du såklart välkommen att göra det.
Last edited by übermensch on 2007-06-05 11:48:40, edited 1 time in total.
In cars several processors are connected by a bus
Arpel
Posts: 10
Joined: 2007-06-05 3:59:15

Post by Arpel »

SpiXx^Orginalet wrote:Får vi inte diskutera sidan? varför icke? Jag tyckte att den första faktiskt var charmig, så varför byta? Han / dem har ju uppenbarligen lyssnat på vad andra säger och tagit bort en riktigt cool sida (om än icke bra vad det gäller att sälja saker) men kudos iaf för hemsidan :D
---------------------------------------------------------------------------------
Tack för ditt svar. Finns många som tycker att den var charmig, men tyvärr jag är trött på några personer på den här sidan. Dom pratade mot detta företag.

Jag vill ha mer RESPEKT.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Arpel wrote:
SpiXx^Orginalet wrote:Får vi inte diskutera sidan? varför icke? Jag tyckte att den första faktiskt var charmig, så varför byta? Han / dem har ju uppenbarligen lyssnat på vad andra säger och tagit bort en riktigt cool sida (om än icke bra vad det gäller att sälja saker) men kudos iaf för hemsidan :D
---------------------------------------------------------------------------------
Tack för ditt svar. Finns många som tycker att den var charmig, men tyvärr jag är trött på några personer på den här sidan. Dom pratade mot detta företag.

Jag vill ha mer RESPEKT.
Arpel wrote:
Mr Einstein wrote:hm...ett kolli om man beställer en skrivare och två kollin om man även vill ha en skrivarkabel.
Det blir det dyrt att beställa från Gideon Data Expert.
-----------------------------------------------------------------------
Han behöver inga skräpa människor. My as.....
Respekt får man om man förtjänar det.
Det är inget man ber om.
Man får hoppas du inte arbetar på Doktor Dators kundserviceavdelning.
Arpel
Posts: 10
Joined: 2007-06-05 3:59:15

Post by Arpel »

Mr Einstein wrote:Respekt får man om man förtjänar det.
Det är inget man ber om.
--------------------------------------------------------------------
Kom ihåg vad du skev.
Jag skulle akta mig att lova guld och gröna skogar med en så ful hemsida.
Dataexpert my as...dem har väl snokat omkring på 64bits och plockat upp ett och annat och sedan startat ett företag.
------------------------------------------------------------
Jag har 2 företag och den tredje är på väg.Om du tycker att min hemsida är så ful. Klick inte mer på den. och gå och lek annan stans.
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Du har absolut min respekt om du är så duktig som din hemsida säger att du är. Problemet är, att jag, detta är min egna personliga åsikt, tycker att din hemsida är rörig och omodern.

Det största problemet är att den är otillgänglig för dem som har modem. Du hade, innan omgörningen, 2,5MB bilder på din startsida. Det ger en laddningstid på nästan 6 minuter, för modemanvändare. På internet är besökarna otåliga och ger en hemsida i genomsnitt 7 sekunder, innan de klickar vidare.

Visst, vi skrattar lite, men jag kan mer än gärna komma med konstruktiv kritik, om du vill.
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
Arpel
Posts: 10
Joined: 2007-06-05 3:59:15

Post by Arpel »

larsan wrote:Du har absolut min respekt om du är så duktig som din hemsida säger att du är. Problemet är, att jag, detta är min egna personliga åsikt, tycker att din hemsida är rörig och omodern.

Det största problemet är att den är otillgänglig för dem som har modem. Du hade, innan omgörningen, 2,5MB bilder på din startsida. Det ger en laddningstid på nästan 6 minuter, för modemanvändare. På internet är besökarna otåliga och ger en hemsida i genomsnitt 7 sekunder, innan de klickar vidare.

Visst, vi skrattar lite, men jag kan mer än gärna komma med konstruktiv kritik, om du vill.
------------------------------------------------------------------

Jag har 10 CD skivor för moderna hemsidor med mig. Och jag jobbar med flera avancerade programer. ( Microsoft Office Enterprise 2007 mm.) Inte mycket prat men mycket jobb.
Vi som franska människor är romantiska i allt.
Ok! du har rätt om dom som kör på modem det är därför jag har tagit bort nästan alla bilder, men jag kan tyvärr inte ta bort mina datorer bilder som kostar 25. 000 :- och finns många datorer är på väg till mig också.
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

Sidan är mycket mer snabbladdad nu.
Om du vill behålla din nuvarande design, men förbättra laddningstiden ännu mer, borde du byta denna: http://www.doktordator.com/index-filer/image446.gif mot en bild som inte är animerad.

Som det är nu, så väger den bilden mer än hela sidan i övrigt.

I övrigt, lycka till! Det behövs små duktiga företagare i sverige.
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Jo och visst ser sidan inte ut som de "moderna" sidorna. Och jag gissar att du inriktat dig på en speciell publik (om du vill charma 64bits kan du ge upp gissar att vi är en svår charmad publik) fall inte för trycket! stå på dig. men som andra sagt anpassa gärna storleken på bilder efter uppkoppling (går nog enormt segt med modem).

Vad det gäller mail som klagar på utseendet så kan du nog ignorera dem.

Vad har du för publik att rikta dig till vilka är de "som går in på sidan för att hitta tjänster?"
Arpel
Posts: 10
Joined: 2007-06-05 3:59:15

Post by Arpel »

SpiXx^Orginalet wrote:Jo och visst ser sidan inte ut som de "moderna" sidorna. Och jag gissar att du inriktat dig på en speciell publik (om du vill charma 64bits kan du ge upp gissar att vi är en svår charmad publik) fall inte för trycket! stå på dig. men som andra sagt anpassa gärna storleken på bilder efter uppkoppling (går nog enormt segt med modem).

Vad det gäller mail som klagar på utseendet så kan du nog ignorera dem.

Vad har du för publik att rikta dig till vilka är de "som går in på sidan för att hitta tjänster?"
-------------------------------------------------------------------------
Business är Business !
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Arpel wrote:
larsan wrote:Du har absolut min respekt om du är så duktig som din hemsida säger att du är. Problemet är, att jag, detta är min egna personliga åsikt, tycker att din hemsida är rörig och omodern.

Det största problemet är att den är otillgänglig för dem som har modem. Du hade, innan omgörningen, 2,5MB bilder på din startsida. Det ger en laddningstid på nästan 6 minuter, för modemanvändare. På internet är besökarna otåliga och ger en hemsida i genomsnitt 7 sekunder, innan de klickar vidare.

Visst, vi skrattar lite, men jag kan mer än gärna komma med konstruktiv kritik, om du vill.
------------------------------------------------------------------

Jag har 10 CD skivor för moderna hemsidor med mig. Och jag jobbar med flera avancerade programer. ( Microsoft Office Enterprise 2007 mm.) Inte mycket prat men mycket jobb.
Vi som franska människor är romantiska i allt.
Ok! du har rätt om dom som kör på modem det är därför jag har tagit bort nästan alla bilder, men jag kan tyvärr inte ta bort mina datorer bilder som kostar 25. 000 :- och finns många datorer är på väg till mig också.
Avancerade program betyder inte bra sidor. Skulle rekommendera ett besök på http://www.w3.org och uppdatera dig lite på CSS och annat. Se även till att dina sidor validerar korrekt utan fel.

Hemsidan ser ut som något direkt från 1997 i mina ögon, koden ser inte mycket bättre ut den heller...
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Mr. Hiort wrote:Fan vad han ska bli aggresiv då...
PM: Jävla vilken skräp människa du är!
En människa som du måste gomma sig i soprummet. hehehehe Akta dig.
Men ja, det finns ju människor till allt.
Han var inte lika hård mot mig 8]
Äkta dig. Är du avundsjuk eller ? hehehehe
Jag förstår inte varifrån du fått att jag brukar klaga... Eller har jag missförstått dig? Och nej jag är inte avundsjuk, jag behöver inte program för 10k för att skapa hemsidor.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Mr. Hiort wrote:Fan vad han ska bli aggresiv då...
PM: Jävla vilken skräp människa du är!
En människa som du måste gomma sig i soprummet. hehehehe Akta dig.
Men ja, det finns ju människor till allt.
Det är Doktor Dators kundservice...akta dig...hehehe.
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Om man driver ett bra dataföretag (Vilket jag tror du gör) så måste man nog åtminstånde hålla sig lite mer uppdaterad än en sådan gammal stil det gör ju att du ser riktikt amatörmässig ut.
Reder du inte ut det själv så kanske det är dags att anlita någon som gör sidan åt dig.
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
Arpel
Posts: 10
Joined: 2007-06-05 3:59:15

Post by Arpel »

Explorer wrote:Om man driver ett bra dataföretag (Vilket jag tror du gör) så måste man nog åtminstånde hålla sig lite mer uppdaterad än en sådan gammal stil det gör ju att du ser riktikt amatörmässig ut.
Reder du inte ut det själv så kanske det är dags att anlita någon som gör sidan åt dig.
--------------------------------------------------------------------------
Varje person är fri att göra vad han vill. Jag ska aldrig anlita någon som gör min sidan. Tycker ni att min sidan är gammal stil, cklick inte mer på den. Sidan (64bits.se Forum -> Webbprogrammering / HTML / Grafisk Design) är nu över. Till alla som tycker att min hemsida på nätet är gammal stil, dom får leka annanstans. Och sluta Gapa .....
Sam Gedeon - Gedeon Data Expert - Expert på konstmarmoreringsteknik.
User avatar
scorpion
Hedersbit
Posts: 14
Joined: 2005-07-31 15:21:35
Location: Ronneby
Contact:

Post by scorpion »

Arpel, vem är du? Är du på riktigt? Ska vi alls ta det du skriver på allvar?

Angående just sidan så måste jag säga att det kan vara läge att göra hela navigeringen och upplägget betydligt tydligare. Som det är nu flyter allt ihop och det hela känns oerhört rörigt och ogenomtänkt. Bara en sak som att "hem"-länken är på tre språk? Varför?
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag vet att man inte ska klaga på andras stavningar och vet själv att jag lite mellanåt skriver/stavar fel men Arpel, jag har absolut inget emot dig och klandrar dig inte om du har dyslexi men det är jobbigt att läsa när du skriver :-[ :-/
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Lägg ner alla hot och påhopp nu. Rensat.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
Post Reply