Separata torrentfiler och OS X

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Separata torrentfiler och OS X

Post by Pinto »

Finns det någon klient förutom Azureus som man kan göra detta med? jag har inte lyckats hitta någon annan, och trivs inte riktigt med Azureus. Transmission gillar jag i övrigt, men där blir man tvungen till att tanka hela filen man kan inte välja som man kan med Azureus att när man startar en torrentfil välja vilka filer man vill tanka hem.


Någon som känner till något alternativ?
We dance to all the wrong songs
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Re: Separata torrentfiler och OS X

Post by stealth »

Pinto wrote: Transmission gillar jag i övrigt, men där blir man tvungen till att tanka hela filen man kan inte välja som man kan med Azureus att när man startar en torrentfil välja vilka filer man vill tanka hem.


Någon som känner till något alternativ?
Visste inte att det fanns möjligheter att tanka separata med program sådär.

Annars kör jag transmission själv.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Re: Separata torrentfiler och OS X

Post by ulflaban »

stealth wrote:Visste inte att det fanns möjligheter att tanka separata med program sådär.

Annars kör jag transmission själv.
Det är en av de stora fördelarna med torrents. Du har gått miste om mycket. ;)
Glossolalia coats my skin
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Går ju ändå så pass snabbt (1mb/s eller över) att leecha wärsch/open source med torrents så tankar man separata filer så måste man antingen sitta på en kass internetlina som 2mbit eller vara på en värdelös torrent tracker.


Jag gillar Transmission, Azuerus har jag aldrig gillat.
På Windoze (när jag var PC användare) så gillade jag uTorrent en hel del.
På Linux var det Ktorrent som regerade.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

enix wrote:Går ju ändå så pass snabbt (1mb/s eller över) att leecha wärsch/open source med torrents så tankar man separata filer så måste man antingen sitta på en kass internetlina som 2mbit eller vara på en värdelös torrent tracker.
Det är ju inte direkt värt att t.ex. tanka 4GB filer när man endast är ute efter något på 100MB. Onödig bandbredd som slukas till något som ändå skall slängas. Dumt? Ja.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Mr. Hiort wrote:
enix wrote:Går ju ändå så pass snabbt (1mb/s eller över) att leecha wärsch/open source med torrents så tankar man separata filer så måste man antingen sitta på en kass internetlina som 2mbit eller vara på en värdelös torrent tracker.
Det är ju inte direkt värt att t.ex. tanka 4GB filer när man endast är ute efter något på 100MB. Onödig bandbredd som slukas till något som ändå skall slängas. Dumt? Ja.
Ja är man så utrymmessnål så är man väl det. Det är ju inte så att en 4gb release tar flera timmar att tanka om man är på rätt ställe, brukar ta under en timme, oftast max 30minuter.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

enix wrote:Ja är man så utrymmessnål så är man väl det. Det är ju inte så att en 4gb release tar flera timmar att tanka om man är på rätt ställe, brukar ta under en timme, oftast max 30minuter.
Härmed har du precis sagt att du skulle klara dig på en fyrtiondel av din nuvarande bandbredd.
Har aldrig sett någon anledning att tanka de filer jag inte ska ha ur en filsamnling.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

enix wrote:Ja är man så utrymmessnål så är man väl det. Det är ju inte så att en 4gb release tar flera timmar att tanka om man är på rätt ställe, brukar ta under en timme, oftast max 30minuter.
Man kan skriva hur mycket som helst om varför du har fel men väljer man sina program kritiskt så gör man.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Har för mig att du har möjlighet att välja vilka filer du ska ladda ner med rtorrent.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jonas Lundh wrote:Har för mig att du har möjlighet att välja vilka filer du ska ladda ner med rtorrent.
Den får jag ta och kolla in.

enix wrote:Går ju ändå så pass snabbt (1mb/s eller över) att leecha wärsch/open source med torrents så tankar man separata filer så måste man antingen sitta på en kass internetlina som 2mbit eller vara på en värdelös torrent tracker.
Jag sitter på en värdelös lina.
We dance to all the wrong songs
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

enix wrote:[...]uTorrent[...]
Och så heter det _fortfarande_ µTorrent. :P

Kör själv KTorrent som tom privata trackers gillar. =o

Och jag sitter på en 0.5 lina både hos Helen (Faderns särbo) och hemma hos min fader, så därför är det mysigt att man kan välja vilka filer man vill tanka.

Som i detta scenario:

Tankar ner en torrent med filerna 1, 2, 3, 4 och 5. Filstorleken spelar ingen roll. Men fil 2 är trasig och du hittar en annan torrent med denna fil fast med ingen annan av dessa filer. Då är det ju smidigt att kunna komplettera med fil 2 utan att behöva ladda ner en massa skit man inte behöver, right?

Men KTorrent suger på det sättet att jag inte kan se vilka filer som är nerladdade och vilka som inte är det och dessutom inte kunna se hus många procent som är nerladdat utav varje fil. Sånt suger. :P

Sen ska man inte mobba ut sånna som inte kommit in på privata trackers, dom kanske inte har samma tur och ork med sånt. Jag har precis hoppat av softmupparna för att dom var, ironiskt nog, muppar, och inte på ett bra sätt. Eller snarare så tröttnade jag på deras attityd.
Post Reply