Text Program Hjälp snälla=)

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
_BassForce_
Posts: 131
Joined: 2006-05-19 17:31:12

Text Program Hjälp snälla=)

Post by _BassForce_ »

Hej jag skulle vilja veta om lite bra o lätta text program tycker om o leka lite med det o skulle fixa clan texter Jag har Photoshop Nyaste o det är kul men det är mer för bilder tycker jag jag vill ha nåt program som är mer inringat på texter Fins det några såna program så säg till snälla =) ;D ;D
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Vad syftar du på när du säger "text program"? Vill du skapa egna fonts? Göra layout? Publicera en bok?
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
_BassForce_
Posts: 131
Joined: 2006-05-19 17:31:12

Post by _BassForce_ »

bilder som man kanske skulle vilja läga utt på en hem sida ett text program som inte är allt för kompliserar =)
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

HLC wrote:Vad syftar du på när du säger "text program"? Vill du skapa egna fonts? Göra layout? Publicera en bok?
förstår fortfarande inte vad du menar. Menar du att tillverka fonts så du kan göra häftiga underskrifter till din bilder eller?

Eller bara ett program att skriva i, för isf funkar allt från notepad, wordpad till word och openoffice helt perfekt.

Men som sagt, specificera precis vad det ska användas till och förklara så din 5 åriga lillebror kan förstå.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Ett textprogram brukar ha väldigt lite med bilder att göra så jag förmodar att du antingen inte har en aning om vad du pratar om eller helt enkelt behöver lite mer fundamental språklära.

Som Mitra säger, vad vill du göra? Som jag förstår det vill du göra bilder med text i, kanske i bannerliknande format, med möjlighet att lägga och formatera texten lite hur du vill? Då vill du antingen kolla närmare på Photoshop, något layoutprogram eller kanske kolla in Flash.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Vill du kunna göra hemsidor? som bilderna finns på?!
Post Reply