någa tips ?

Avdelningen för webbrelaterad programmering och grafisk design.
Post Reply
ananasen
Posts: 15
Joined: 2007-04-15 21:53:56

någa tips ?

Post by ananasen »

Jag har börjat leka lite med ett fritids projekt. det är en hemsida till våran förening. Det jag skulle behöva är lite idér om någon form av content box som skulle passa första sidan. eller om jag ska ha något annat.

Jag vet att sidan är långt från klar när det gäller design på andra håll med så jag väntar gärna med att ta emot kretik ett tag till, så det som jag alltså är i behov av är nånting att att fylla förstasidan med , förutom text alltså ::) tack // Hannes

http://www.bergslan.com
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

1. Gillar designen delvis ;) ner tills under menyn är det snyggt men din sido grej med galleri är inte helt okej (tycker det ser klumpigt ut).
2. Varför har sido menyn 2 logga in? och olika typsnitt?
3. Den vita listen kring bilderna är också störande emot den mörkare bakgrunden.
4. Skaffa ingen container lägg texten i mitten bara men med tydliga gränser / avstånd
5. Vad använder du för program för att koda? att använda sig av positionering via 99+   är kanske inte rätt väg att gå? testa att flytta ut din css i ett separat dokument och kör din positionering via det istället för att fulhacka avstånd :)
ananasen
Posts: 15
Joined: 2007-04-15 21:53:56

Post by ananasen »

SpiXx^Orginalet wrote:1. Gillar designen delvis ;) ner tills under menyn är det snyggt men din sido grej med galleri är inte helt okej (tycker det ser klumpigt ut).
2. Varför har sido menyn 2 logga in? och olika typsnitt?
3. Den vita listen kring bilderna är också störande emot den mörkare bakgrunden.
4. Skaffa ingen container lägg texten i mitten bara men med tydliga gränser / avstånd
5. Vad använder du för program för att koda? att använda sig av positionering via 99+   är kanske inte rätt väg att gå? testa att flytta ut din css i ett separat dokument och kör din positionering via det istället för att fulhacka avstånd :)
tack för hjälpen ,

1. logga in ska självklart bytas ut mot "Galleri" på huvudmenyn , my bad.

2. ang typsnitten så är det ena ett typsnitt som saknar äåö och det finns även inte installerat på webhotellet så har lagt in dom som bilder.

ska se om jag kan ta åt mig det andra med, kan hålla med om att galleriet i hörnet ser för kulmpigt ut.

Men känns som om sdan blirlite för fattig med bara text, funderat på att skapa nån liten flash fil o ladda upp som kanleva upp de hela
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

testa att göra sakerna lite mindre? minska font-size i <input> ?
ananasen
Posts: 15
Joined: 2007-04-15 21:53:56

Post by ananasen »

SpiXx^Orginalet wrote:testa att göra sakerna lite mindre? minska font-size i <input> ?
antar att du tänkte på login rutan och den vänstra sid menyn ?,

men som sagt , frågan kvarstår , hur ska jag få sidan att se fräch ut med text, jag saknar "mittdjupet"
Post Reply