Bärbar "ibuddie" problem.

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Bärbar "ibuddie" problem.

Post by krulliz »

Laptopen i frågan är en ibuddie, vet nästan inget om den. Annat att den körs på windows 2k.

Det som nu har hänt är att, enligt mina undersökningar. Skärmen har slutat fungera. Skärmen visar bara svart. Det låter som datorn som vanligt skulle starta upp, men skärmen är svart. Efter ett par omstarter så "hoppade" windows logon upp på skärmen, dock mycket svagt och bara 1-2 sekunder.

Har aldrig felsökt en laptop så nu undrar jag om någon med dessa beskrivningar skulle kunna hjälpa mig att söka efter felet, eller till och med kunna reparera detta?
Jag skulle inte vilja skicka den och byggas någonstans om jag själv skulle kunna fixa detta. Men kan vara lite svårt p.g.a att jag inte kan nu i början kan säga mycket om vad som felas, enda som jag nu kan säga är det jag skrev till först.

Det som först kom upp i mitt huvud om vad som skulle kunna vara fel, är om det har kommit någon löskontakt till skärmen, men det är bara en tanke. Hoppas någon har några förslag.

Mvh. Krulliz :)
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Backlighten kanske är död?
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Post by krulliz »

DeCaff wrote:Backlighten kanske är död?
det låter ju som om det kunde spöka. Går det att reparera på nått sätt? Eller hur är det?
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Vet inte, jag har bytt ut trafon till CCFL röret i en TFT en gång, det var ganska bökigt men den snurrar ju på än idag.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Post Reply