Microsoft erkänner grava hårdvarufel på 360.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Microsoft erkänner grava hårdvarufel på 360.

Post by AshTray »

Vad lycklig jag blir. Och andra Xbox 360 ägare. Nu kan man andas ut lite, då Microsoft erkänner att Xbox 360 är helt uppfuckad och lider av stora hårdvarufel som gör att skiten går sönder då och då. Microsoft ökar nu garantitiden till hela 3 år från och med inköpsdatum. Även de som betalat för sina reparationer kommer nu få ersättning. Vilket känns jävligt bra. Min egen har jag fått skicka in en gång, och det är väl bara en tidsfråga innan det händer igen.

Peter Moore's brev. http://www.xbox.com/en-US/support/petermooreletter.htm

Den förlängda garantin för Xbox 360-konsolerna förväntas kosta Microsoft en bra bit över en miljard dollar.

Nu kanske det inte är en så stor nyhet för ni som inte har 360, men för oss ägare, i allafall mig, är det roligt att se att de äntligen erkänner det vi andra redan vetat från början.



Image
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Det känns jävligt bra då min xbox börjar få problem med att läsa skivor. Men den har ju funkat smärtfritt i 8 månader så varför klaga ;)
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

kul o ha en maskin som "den kan nog gå sönder, men vi har garanti". Näee i will stick with the wii och tuta och köra medans era boxar går sönder en gång i veckan (=
Dyslexi
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Men hur rolig är wii då? Wii sports förstör armarna, rayman var bara idiotiskt, excite truck var sämre än motorstorm.

Alla bra spel finns ju till xbox, och fler kommer.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

DeCaff wrote:Alla bra spel finns ju till xbox, och fler kommer.
Du ljuger. Xcom och Fallout finns inte till krysslådan.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Förstör armar? Är folk så lata?

(Om du nu syftar på något som faktiskt är skadligt ursäktar jag mig givetvis, är inte särskilt insatt - men de gångerna jag spelade baseboll och boxning fick jag inte ont någonstans.)
meh
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Det finns ju idioter som släpper wiimoten... =P Det är skadligt för furnitureringen.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Nej förlåt, wii sports är bara dumt, momentet jag tänkte på var i rayman när man ska svinga en kossa, eftersom kossan aldrig ville flyga åt rätt håll så fick man hålla på ett bra tag.

och till Andrej: Ge dig och sluta spela smart, du vet vad jag menar.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

DeCaff wrote:Nej förlåt, wii sports är bara dumt, momentet jag tänkte på var i rayman när man ska svinga en kossa, eftersom kossan aldrig ville flyga åt rätt håll så fick man hålla på ett bra tag.

och till Andrej: Ge dig och sluta spela smart, du vet vad jag menar.
OMFG!!11 XBOX SUGER!!111 OMFG ROFL!!!!1111ONEONE

Seriöst, microsoft har aldrig varit bra på hårdvara, hyffsade på spel. Nintendo använder iaf. det dom har mellan öronen, till skillnad från andra konsolltillverkare.
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Lite lustigt, var med en polare på onoff för att kolla in en datorskärm, (Kommer givetvis inte köpa den där) och där stog en 360 som man kunde prova. På en nanosekund sa han att den där har samma fel som jag har. Det bara blinka en massa runt powerknappen.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Min 360 har bara krånglat en gång och då pajade den en skiva.
Förutom det så har den aldrig krånglat, har Hitatchi läsaren.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Min har peppar peppar överlevt sen släppdatumet :)
Har en flashad Hitachi i min.
iDon't care about your problems.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Sen jag fick min 3:e kryssbox och andra PS så har det funkat smärtfritt. Kidsen älskar viva pinata och jag mår bra med att klyva zombies med motorsåg.

;)
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Förlåt var inte mening att starta nått krig.
Det är jättebra att de förlänger garantin. Jag har haft en xbox, jag var hel nöjd. Men denna generation blev det en wii vid släpp och kanske en beggad box/ps3 om det kommer vettigt chipp.
Dyslexi
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Detta är ju ett bra sätt att jävlas med dem som flashar sina boxar :D

Man gör en konsol som går sönder 2 gånger om året och måste repareras, men du får ingen garantirep om du öppnat den själv (för att flasha den).
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Ghlargh: Grejen är att MS inte verkar bry sig, alla som skriver på psxcare's forum säger att dom skickat in sina flashade och antingen fått dvd'n utbytt eller en helt ny konsoll.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

Joel wrote:Förstör armar? Är folk så lata?

(Om du nu syftar på något som faktiskt är skadligt ursäktar jag mig givetvis, är inte särskilt insatt - men de gångerna jag spelade baseboll och boxning fick jag inte ont någonstans.)
ja tränar karate o gymmar o springer ibland men ändå fick ja träningsverk som fan av o spela det där,skitkul i 6 timmar men sen insåg ja hur tråkiga alla spelen till wii var.

bättre o skaffa sig en riktigt boxningssäck,mycket roligare o slå på :D
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Ännu bättre att skaffa sig en sparringpartner så kan man ha lite kul på riktigt.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Gebba wrote:
Joel wrote:Förstör armar? Är folk så lata?

(Om du nu syftar på något som faktiskt är skadligt ursäktar jag mig givetvis, är inte särskilt insatt - men de gångerna jag spelade baseboll och boxning fick jag inte ont någonstans.)
ja tränar karate o gymmar o springer ibland men ändå fick ja träningsverk som fan av o spela det där,skitkul i 6 timmar men sen insåg ja hur tråkiga alla spelen till wii var.

bättre o skaffa sig en riktigt boxningssäck,mycket roligare o slå på :D
Wii är såå mycket mer än bara Wii Sports vet du va?

Zelda? No More Heroes? Excite Truck? Mario? Ja listan kan göras lång.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

enix wrote:
Gebba wrote:
Joel wrote:Förstör armar? Är folk så lata?

(Om du nu syftar på något som faktiskt är skadligt ursäktar jag mig givetvis, är inte särskilt insatt - men de gångerna jag spelade baseboll och boxning fick jag inte ont någonstans.)
ja tränar karate o gymmar o springer ibland men ändå fick ja träningsverk som fan av o spela det där,skitkul i 6 timmar men sen insåg ja hur tråkiga alla spelen till wii var.

bättre o skaffa sig en riktigt boxningssäck,mycket roligare o slå på :D
Wii är såå mycket mer än bara Wii Sports vet du va?



Zelda? No More Heroes? Excite Truck? Mario? Ja listan kan göras lång.
zelda är ju bara jobbigt i köra,skulle hälre köpt det till gameecube.
skulle det va något bra spel skulle det nog va marioparty 8 men ja har inte testat det än.
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

enix wrote:Min 360 har bara krånglat en gång och då pajade den en skiva.
Förutom det så har den aldrig krånglat, har Hitatchi läsaren.
Hur vet man vilken läsare man har? Och vilken är bäst?
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Om man öppnar den kan man se om man antingen har en Toshiba-Samsung, Hitachi-LG eller en BenQ. Hitachi läsarna verkar repa skivor oftare men bättre laser än på samsungarna, dessutom har dom senare samsungarna riktigt jobbigt flashmoment.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

DeCaff wrote:Nej förlåt, wii sports är bara dumt, momentet jag tänkte på var i rayman när man ska svinga en kossa, eftersom kossan aldrig ville flyga åt rätt håll så fick man hålla på ett bra tag.

och till Andrej: Ge dig och sluta spela smart, du vet vad jag menar.
Äru seriös eller?

Är det spelet du inte gillar, eller är det för att man blir trött i armarna? Är det skadligt för armarna för att man rör sig? Jag fattar inte riktigt vad du försöker säga.

En sak jag lärt mig med wii sports är boxning, hehe spela i några timmar o man har värk dagen efter ;D bowling är rätt så roligt också faktiskt, eller jag gillar alla sporter sådär =). Ibland blir jag riktigt vansinnig på sensorn, det medger jag men generellt är det bra och roligt. Nu köpte jag Wii play också "som jag aldrig spelar" men några polare har blivit helt maniska om det, och satt o spela tills dom fick högsta poäng på alla grenar. "jag sitter där och kollar på och säger, bra grabben, hmm, snyggt, kan testa lite sen hela kvällen typ" ;D

Zelda köpte jag också, spelade det i 10,minuter o pallade inge mer, men polarna o syrrans ungar gillar det starkt istället :D

Antingen är jag bara för lat för både wii play o Zelda eller så passar det inte mig medans dom andra fastna på en gång för det. Men man får nog ta o testa en gång till och se hur det blir som säg.

har bara wii sports/wii play/zelda så. Inte riktigt hittat något annat spel jag vill slösa pengar. Och nu vill jag hitta ett spel som jag själv kommer att spela på :)
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
Post Reply