Semesterbilder 2007 [280 bilder][500x375]

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Semesterbilder 2007 [280 bilder][500x375]

Post by ADiS »

Så, då är man back från semestern. Kom hem den 27 och nu chillar jag.

Vart har jag varit? Det kommer ni se allt eftersom ni ser på bilderna. Tog totalt ca 2200 bilder och ni får bara se en liten del ;)

Om ni vill se någon bild i högre upplösning så kopierar ni sökvägen och tar bort /small/ från sökvägen så får ni fullstora bilden. Eftersom det är så många bilder så orkar jag inte göra alla klickbara tyvärr.
------------------------------------------------------------------

070625 - Göteborg


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070626 - Kiel - Tyskland

Image

070627 - Sarajevo - Bosnien

Denna bild tog jag fast än det var förbjudet att ta kort. Jag fick senare reda på vad som skulle ha hänt om de såg mig ta kort på Amerikansk ambasaden. Kanske inte ska visa denna men skitsamma.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070628 - Sarajevo

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070629 - Visegrad - Bosnien (mitt hemland)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070701 - Sarajevo

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070702 - Tucepi - Kroatien

Image

Image

Image

Image

070705

Hennes namn är Pamela, efternamnet frågade jag inte.
Image

Image

070706

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070707

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070708

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

NakenJanne på semester
Image

Image

Image

Image

Image

Lejla
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Emilia
Image

Image

Image

Image

Anna
Image

Image

Image

Image

Lejla
Image

070711

Inte en jävla aning ;D
Image

Image

Anna
Image

Image

Image

Image

Image

Lejla
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Henns namn minns jag tyvärr inte :(
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070712

Image

Image

Image

Image

070713

Image

Pamela
Image

Image

Image

Image

Image

070714

Image

KÄNSLIKA VARNAS

070715

Detta behöver ej diskuteras här då det redan finns en tråd om hur slaktning ska gå till.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070717 - Novi Pazar - Serbien

Image

Image

Image

Image

Image

070718

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Novo-pazarska banja heter stället. ca 500år gammal. ca 40grader varmt vatten kommer upp och man har gjort basänger.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070719

Image

Image

Image

Image

070720 -Sarajevo

Image

Image

Image

Image

Lejla, min kusin
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

070723 - i Kroatien (påväg till Österrike)

Image

070723 - Österrike, någonstans isfl.

Image

Image

Lustenau - Österrike
Image

Image

Image

Image

Image

Image

070725 Utsikt från ett stället jag var med min kvinna. Stället heter Karren och är uppe på ett berk, fet resturang.

Image


070726 - Tyskland

Image

Hamburg
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


------------------
Bilderna får användas fritt så länge källan anges.
Last edited by ADiS on 2007-07-28 23:36:07, edited 1 time in total.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Phu! - Slutligen kom jag till slutet. Detta måste vara den mest massiva bildtråd hittils inom 64bits historia. Bara att skapa den är en bedrift. Men när det finns 2200 bilder, varför lägga upp så många som är nästan identiska? Och hädanefter behöver jag inte skämmas för lutande horisonter...

Många bilder var mycket fina, med bra stämning och känsla. En hel del skulle kunna platsa i en turistkatalog eller en hemsida som gör reklam för platserna du var på. Däremot, nakna bröst och rumpor i stora mängder är kanske lite fel i detta forum, speciellt blandat med småbarn mellan varven...
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Herrejävlar, seriöst, du kunde utan att tveka ha sorterat bort bilderna till ett dussin.

Hursomhelst, är det meningen att man ska posta sina egna semesterbilder här (förslagsvis efter att du har löst problemet med att behöva sätta på en bildblockerare innan man besöker tråden)?
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Nej jag kan inte strippa ner dem till ett dussin. Det står i ämnesraden att det finns många bilder, vill du in, orkar du inte titta på så många bilder höver du inte. Jag tvingar dig inte så klicka heller inte.

EDIT:
Ja du/ni kan posta egna bilder också! Kul att se!
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Det hade varit helt okej att t.ex ta bort flertalet av bilderna på den där måsen, eller vad det nu är. Jag tror det räcker med en eller max två bilder per motiv, inte 20... :P
Sen behöver inte bilder 500px breda vara 100k styck. 1/3 av det är mer normalt.

Annars var det väl fint. ;D
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

jag förstår inte riktigt grejen med att ta bilder på halvnakna människor för att sedan lägga ut det på ett forum. liksom, varför ställde du dig och tog en bild på folk som solar topless? patetiskt.
noli turbare circulos meus
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Lite för mycket onödiga b-'porr'bilder. Och varför lägga up 300 bilder på samma obejekt?
Dyslexi
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

MMmmmmmmmmm PORRRRRRRRRR :G:G:G::G:G:G ^^
omg

En del bilder var riktigt fina Adis :)
tyckte om bilderna från båten med tamparna etc. typ
Image
Var helt underbar. =) Känns nästan som bilden som ligger i Mina Bilder (exempelbilder) i windows xp. :P

Hur mycket kostade resan totalt? Vem reste du med?

Själv har jag bara lyckats vara i Egypten 1 vecka och dykt denna sommaren.
bilder finns på det finns på http://gis.xianze.net/index.php?dir=%2F ... en+1+vecka
Hej säger jag under vattnet på denna bilden: http://gis.xianze.net/2007-06-10%20Egyp ... G.prev.jpg
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

sorry måste vara taskig men kändes som du hade rätt trista resebilder. inte mycket människor, du o.s.v. bara motiv o.s.v och eftersm det inte är pro eller nåt så känns det bara lite trist.. men men


Btw jag blev tagen för att tagit en bild på amerikanska ambassaden i sarajevo och det dom gjorde var att dom tog kalla dit mg och mina vänner, en fråga dom oss lite och titta på vår kamera och sa till oss att radera bilderna på ambassaden, det gjorde vi och det var helt oki. sen gick vi där ifrån. så jag är lite nyfiken på vad de sa skulle hända er?


jaja
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

vanilla wrote:liksom, varför ställde du dig och tog en bild på folk som solar topless?
För att xianze fortfarande hänger på forumet.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Är det bara jag som tycker att strandbilderna är obehagliga? En massa bilder på tjejers tuttar blandat med bilder på små barn.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

xxKRILLE-THE-KILLERxx wrote:Är det bara jag som tycker att strandbilderna är obehagliga? En massa bilder på tjejers tuttar blandat med bilder på små barn.

fågeln i början var väl inte så farlig o kolla på iallfall :)
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

xxKRILLE-THE-KILLERxx wrote:Är det bara jag som tycker att strandbilderna är obehagliga? En massa bilder på tjejers tuttar blandat med bilder på små barn.
Nej, men mig slog det bara att en av dem verkar vara hans kusin.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det är alltid lika spännande att se hur många som upprörs av människokroppar.

Bilder på krig, soldater, och svältande barn täcker medierna dagligen, men när det är människokroppar där för lite av kroppen är dold är det äckligt, porr, och så vidare.

Det, om något är patetiskt.

Bra bilder! Även om antalet bilder på måsen kunde ha halverats :), så stor skillnad var det inte mellan dem.

Jag tyckte mycket om alltihop, och skulle ignorera gnällarna.

Min favorit är:

Image
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Fina bilder :) du kan verkligen dina saker. Sen håller jag med fisk om nakenheten.
Image
Den ska bli min bakgrundsbild, efter att jag tagit bort pimen i ringbrynja.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

Många effektfulla bilder Adis :) Nice Shot!
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Det är alltid lika spännande att se hur många som upprörs av människokroppar.

Bilder på krig, soldater, och svältande barn täcker medierna dagligen, men när det är människokroppar där för lite av kroppen är dold är det äckligt, porr, och så vidare.

Det, om något är patetiskt.
Jag kan bara tala för egen del, men om alla damerna som ADiS tagit kort på när de solat topless har gett sitt medgivande till att han tar bilderna och lägger upp dem på ett publikt forum så är det inte så att bilderna är speciellt äckliga eller uppseendeväckande. Men det här med att smygknäppa bilder på folk när de badar känns väldigt femtonårigt och just äckligt.
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Fiskmåsen var behållningen, helt klart. 8)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Fisk, någon som iafl förstår mig. Alla reagera på kvinnor utan överdel men ingen reagera på bilden där man ser hur ungen drar i dörrspaket på bilen.

Sen så hade ingen av dom där tjejerna emot att jag visade bilderna för andra. Det är inte speciellt diskret att stå med en systemkamera och fett objektiv och låter "*sklock*" när man tar kort.

Det glädjer mig att det finns vissa som gillar dem. Angående måsarna så har ni rätt men jag kunde inte bestämma mig 8) Men ähh, Internet är inget man slösar på.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Det är iaf skönt att det finns en fisk som kan lära oss att inte vara så hämmade.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lillis wrote:Jag kan bara tala för egen del, men om alla damerna som ADiS tagit kort på när de solat topless har gett sitt medgivande till att han tar bilderna och lägger upp dem på ett publikt forum så är det inte så att bilderna är speciellt äckliga eller uppseendeväckande. Men det här med att smygknäppa bilder på folk när de badar känns väldigt femtonårigt och just äckligt.
Inte så oförutsägbart, men som vanligt så håller jag inte med dig.

Vad är det som är äckligt? Tycker du att människokroppen i dess olika former väcker anstöt?

Är det att du tror att fotografen tagit fotona i någon slags voyeuristisk anda? Och är det i så fall tanken på detta som väcker anstöt? Eller är det att han delade med sig av bilderna?

Ta din och din morsas moraltanteri och kör upp det i närmaste naturliga kroppsöppning. Tack!
Aotearoa - tino rangatiratanga
Wookiee
Posts: 93
Joined: 2006-08-03 12:04:33

Post by Wookiee »

fisk wrote:Det är alltid lika spännande att se hur många som upprörs av människokroppar.

Bilder på krig, soldater, och svältande barn täcker medierna dagligen, men när det är människokroppar där för lite av kroppen är dold är det äckligt, porr, och så vidare.

Det, om något är patetiskt.

Bra bilder! Även om antalet bilder på måsen kunde ha halverats :), så stor skillnad var det inte mellan dem.

Jag tyckte mycket om alltihop, och skulle ignorera gnällarna.
Vem har sagt att folk inte bryr sig när det visas så hemska bilder i medierna?
Varför ska jag inte bry mig om annat än det absolut värsta?

En jämförelse: din lön sänks till 10 kr om dagen. Ska du då inte klaga bara för att det finns barn i andra delar av världen som arbetar som slavar? Du lever i Sverige, medan det finns problem i världen kan du inte se bort från dina egna. I detta fallet kan du inte försörja dig på 10 kr om dagen i lön, likaså är det inte så kul av tejer att veta att de kan bli fotade och uppladdade på internet utan att veta om det när de solar.

Det handlar om hur aktuellt det är för personen i fråga.

Sen finns det även en del som överreagerar på vissa bilder. Bilden på den lilla tjejen tycker många inte passar in, varför? När jag såg bilden på en liten tjej som sprang med uppblåsbara vingar på ryggen tyckte jag det var sött, jag kopplade det inte direkt till de halvnakna tjejerna. Trådens rubrik lyder inte "Halvnakna tjejer" utan "Semesterbilder 2007", alltså inget specifikt innehåll.


Angående alla bilder så håller jag med om att det finns en hel del upprepningar men det finns också många fina bilder som tittar fram lite här och var :). I mitt fall gillade jag bilderna på gammla bebyggelserna ganska mycket eftersom jag är intresserad av historia ;D).
En gång är ingen gång, men två gånger är en gång för mycket...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Är det att du tror att fotografen tagit fotona i någon slags voyeuristisk anda? Och är det i så fall tanken på detta som väcker anstöt? Eller är det att han delade med sig av bilderna?
Det är inte riktigt handlingen i sig utan mer bakgrunden till varför som får mig att må illa. Jag använde nog fel ord, jag borde sagt patetiskt och inte äckligt.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lillis wrote:Det är inte riktigt handlingen i sig utan mer bakgrunden till varför som får mig att må illa. Jag använde nog fel ord, jag borde sagt patetiskt och inte äckligt.
Bakgrunden till varför?

Vilken skulle det vara? Att han var smygkåt på personen ifråga och därför tog fotot?

Och det är patetiskt?

Nej du, återigen bekräftas det att vi inte är av snarlika åsikter.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

ADiS wrote:Fisk, någon som iafl förstår mig. Alla reagera på kvinnor utan överdel men ingen reagera på bilden där man ser hur ungen drar i dörrspaket på bilen.
Angående barnen så är det, så vitt jag vet, olagligt att lägga ut bilderna ofentligt utan föräldrarnas tillstånd.
Post Reply