kärlekskrank.. eller bara krank

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

jag mejlade honom.
jag vet att jag inte borde.
men jag gjorde det.
och i samma sekund som jag tryckte på "skicka" så ångrade jag mig och försökte i ren desperation klicka tillbaka. självklart gick det inte.
som tur är har han inte svarat iaf. nu håller jag andan till dagen är slut för då vet jag att han inte kommer att svara.

jag är så dum i huvet.
noli turbare circulos meus
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

vanilla wrote:jag mejlade honom.
jag vet att jag inte borde.
men jag gjorde det.
och i samma sekund som jag tryckte på "skicka" så ångrade jag mig och försökte i ren desperation klicka tillbaka. självklart gick det inte.
som tur är har han inte svarat iaf. nu håller jag andan till dagen är slut för då vet jag att han inte kommer att svara.

jag är så dum i huvet.
Tillåt dig att känna, för jag är övertygad om att du inte kan rymma från känslorna för de kommer bara dyka upp vilket tillfälle som helst och då starkare än någonsin.

Känn fan hur länge du vill och glöm logiken.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

palindrom wrote:Känn fan hur länge du vill och glöm logiken.
Spoken like a true girl. Jag måste säga motsatsen, den logiska vägen är den som läker såren snabbast. Logik ftw!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

ziimzallabiim wrote:Logik ftw!
Spoken like a human being.

edit: Spoken like a true swede.
Last edited by palindrom on 2007-07-05 14:34:03, edited 1 time in total.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

ziimzallabiim wrote:Spoken like a true girl. Jag måste säga motsatsen, den logiska vägen är den som läker såren snabbast. Logik ftw!
Now now, alla är vi olika. Vissa personer lägger ingen vikt vid logik och då tröstar den således dem inte. Andra (t.ex. du och jag kan jag tro) lägger tung vikt vid den och då funkar det alltid att dra sig tillbaka till logiken då problem uppstår.

amirite?
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

lillis wrote:
ziimzallabiim wrote:Spoken like a true girl. Jag måste säga motsatsen, den logiska vägen är den som läker såren snabbast. Logik ftw!
Now now, alla är vi olika. Vissa personer lägger ingen vikt vid logik och då tröstar den således dem inte. Andra (t.ex. du och jag kan jag tro) lägger tung vikt vid den och då funkar det alltid att dra sig tillbaka till logiken då problem uppstår.

amirite?
youarerite!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Ibland kan det vara skönt att ta semester från sig själv, sticka iväg nånstans, hitta på nåt skoj.
Kan inget om mycket
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

man tror att allting börjar äntligen gå bättre, sen kommer den jävla ångesten.
var ute igår, men kunde inte slappna av på hela kvällen för jag trodde att jag skulle stöta på honom. det var precis som jag ville det.
noli turbare circulos meus
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

det hade varit så skönt ifall jag bara slutade hoppas/tro att han kommer i augusti och har ångrat sig...
noli turbare circulos meus
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Jag tycker du ska hitta på något att sysselsätta dig djupt med, typ lär dig spela piano, bygg någonting ( ? ).

Det viktiga är att du inte gör saker som att städa, utan att du skapar någonting.
meh
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

En sak du kan göra är att försöka dra till dig så mycket uppmärksamhet som möjligt någonstans där folk verkligen dras till dig på grund av ditt yttre och därför blir intresserade. Jag vet att datornördar är ganska hungrande efter flickor så du kanske borde försöka ett datornörds forum på internet nånstans? Du får säkert en fem - sex sidor av uppmärksamhet.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

vanilla wrote:man tror att allting börjar äntligen gå bättre, sen kommer den jävla ångesten.
var ute igår, men kunde inte slappna av på hela kvällen för jag trodde att jag skulle stöta på honom. det var precis som jag ville det.
Gå på Chalmers skumparty. Där släpper du garanterat alla tankar.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

tja! har inte vart här på ett tag så jag har int ehängt med här. skumamde igenom tråden men skulle vara gald om man fick se en sammanfattning och veta hur läget är just idag!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

Stiiig wrote:tja! har inte vart här på ett tag så jag har int ehängt med här. skumamde igenom tråden men skulle vara gald om man fick se en sammanfattning och veta hur läget är just idag!
läget idag är att jag håller mig sysselsatt och försöker ha så kul som möjligt.
vi har iaf ingen kontakt alls och kommer förmodligen aldrig att ha det heller.
noli turbare circulos meus
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

Andrej wrote:En sak du kan göra är att försöka dra till dig så mycket uppmärksamhet som möjligt någonstans där folk verkligen dras till dig på grund av ditt yttre och därför blir intresserade. Jag vet att datornördar är ganska hungrande efter flickor så du kanske borde försöka ett datornörds forum på internet nånstans? Du får säkert en fem - sex sidor av uppmärksamhet.
haha,

ja bra, sluta älta upp vår tid som annars går åt att klaga över vista eller nåt annat trivialt och börja bli fet istället. Jag sa det till dig på sida två eller nåt sånt, så det är bara till att börja.. lås tråd =P...

btw: jag har precis klippt mig =)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Det syns inte på din bild
meh
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

uppdatering;
vi hördes på telefon igår. snackade i tre timmar.
allt kändes så... bra. eftersom vi var så nära varandra och han var min bästa vän så var det som balsam för själen. vi skrattade tillsammans och kunde äntligen prata. på riktigt.
han sa att han hade sett mig häromdagen, och han tänkt på mig endel, att han upplevde samma sak; allting påminde om det vi hade.
till sist så sa vi att vi saknade varandra. oss liksom. iaf ibland, när det var bra.
han sa att ifall han hade kunnat (2,5 mil ifrån varandra) så hade han cyklat in till mig så kunde vi ta en promenad. han sa att han ville träffa mig utan en massa folk omkring sig.
han skulle till körskolan på måndag eller tisdag så han sa att vi kanske kunde ta en fika först. jag var så jävla skeptisk, försökte vifta bort allt han sa. sa åt honom att han inte ville ha konsekvenserna. till sist gick jag med på att träffa honom, men då var det precis som han vände.. han blev kall. han fick nästan lite panik, blev irriterad när jag sa att jag inte kunde vara arg på honom "jo, var det, var arg på mig!"
men jag kan ju inte.
det slutade mer eller mindre med att han sa "glöm att jag ringde, det var dumt gjort, vi hörs aldrig mer, det är bäst så här"
och så sa han förlåt.
"ibland räcker inte det" sa jag och la på.


fan. jag vet inte riktigt varför han gjorde så här... dumpa sin egen ångest på mig.
noli turbare circulos meus
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

jaha hans raggning de senaste veckorna måste ha gått dåligt och han kom på hur mycket han sakna att kunna knulla i princip när man har lust..


det är bäst att din ex kille är jävligt snyggt elelr leet för att få en sån här jobbigt lång värdelös tråd =-9

edit: dock har det nog varit den mest intressanta tråden ajg läst här på ett tag iaf =)
varför 100% när 60% duger mer än väl?
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

det var jävligt elakt gjort iaf.
noli turbare circulos meus
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

Jag har samma problem med mitt ex, när vi pratar i tele så kan jag inte rå för att jag vill säga vad jag känner för henne.
Hon blir arg verenda gång och börjar tjabbla.
Sen nångång ibland kan hon ringa och fråga hur vi ska göra med allt och att hon saknar mig.
Jag älskar henne fortfarande för hon va mitt allt och min bästa vän med, men utav mina erfarenheter med standard kommentaren" men vi kan väl vara vänner" har aldrig funkat, allt ligger ju kvar och gnager.
Jag kanske är dum men jag vill ju inte se mitt ex med nån annan.

Kärlek är en bra konstig känsla, den kan få en till så mycket.
Och att en sak som inte syns och bara är ett ord, kan göra så ont.
Ne man ska bli eremit och gifta sig med datorn :) den enda gången den sviker är vid systemkrascher och dom går ju iallafall och fixa :p
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

attentionwhore som jag är så tyckte jag att denna tråden behövde en uppdatering. så här är det nu, 2 månader senare:

efter allt detta ville jag ändå vara någorlunda vänner, att hata varandra kändes lite magstarkt iaf. jag träffade också en ny för några veckor sen så jag har inte kvar "såna" känslor för honom.. men det ville inte han. han agerade nästan som det var HAN som blev dumpad. hör rätt regelbundet att han sitter, aspackad, på krogen och snackar skit om mig. dessutom flyttar han upp till närke. så mitt problem är löst, i guess.
noli turbare circulos meus
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

vlinder wrote:hör rätt regelbundet att han sitter, aspackad, på krogen och snackar skit om mig.
Men?... Va?
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

kr1sse wrote:
vlinder wrote:hör rätt regelbundet att han sitter, aspackad, på krogen och snackar skit om mig.
Men?... Va?
Du kommer att förstå när du blir äldre.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

DeCaff wrote:
kr1sse wrote:
vlinder wrote:hör rätt regelbundet att han sitter, aspackad, på krogen och snackar skit om mig.
Men?... Va?
Du kommer att förstå när du blir äldre.
;)
EDIT: Glöm det, jag var lite spydig.
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

DeCaff wrote:
kr1sse wrote:
vlinder wrote:hör rätt regelbundet att han sitter, aspackad, på krogen och snackar skit om mig.
Men?... Va?
Du kommer att förstå när du blir äldre.
Jag är äldre och förstår ändå inte. Folk har ingen heder, bah!
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
Post Reply