Hedgehog massacre

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Peter Wall wrote:Människor som väjer för smådjur på vägen är de som orsakar olyckor. Visst, ni kan tala hur mycket ni vill om att "men det går ju att välja beroende på om man kör si eller så eller här eller där" men när något sitter i ryggmärgen så sitter det där. Man reagerar instinktivt och det är så det måste vara när man kör bil. Har man då instinktivt lärt sig att bromsa för allt så bromsar man också i fel lägen. Bäst är att gasa och köra över allt som inte sticker upp ovanför motorhuven. Det är så man får lära sig på trafikskolan och det är så jag lärde mig köra av min far. Jag tror t.o.m att Dissident kan hitta en lag som säger att man inte ska väja..
Lagar är till för att brytas, och det är fett ja men visst. Eller hur det var.
We dance to all the wrong songs
Diemon!
Posts: 232
Joined: 2002-03-08 16:53:56

Post by Diemon! »

Jag bryr mig inte det minsta om jag råkar köra över en igelkott.
Jag försöker förstås inte köra över dem men om det händer, so what?

Min fraglista:
1 Hare
Sprang in från sidan, helt omöjlig att undvika. Harar är knepiga av sig.
1 Liten fågel
Dök ner framifrån rätt in i min vindruta, lämnade en fin fläck. Körde bara i 50. Tycker det va Darwin in action.
1 Hjort
Hjorten med familj tyckte det var en bra idé att stå mitt på motorvägen mitt i natten. Den blev gibbad, men min bil blev också duktigt förstörd. :(

Totalt: 3 frags
Någon som klår mig?


Katter och sådant skulle jag känna mig jättedålig om jag skulle råka köra över, de kommer ju saknas av någon.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Diemon! wrote: Totalt: 3 frags
Någon som klår mig?
Även för att vara misstag verkar det där ganska lite. Jag talar inte av erfarenhet som förare, men som passagerare har jag suttit och sett på en hel del olyckor.
Diemon!
Posts: 232
Joined: 2002-03-08 16:53:56

Post by Diemon! »

Men hjorten är ju stor så den räknas lite extra. :)
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Bryr du dig inte om hjortens ungar? De kommer sakna henne, de bryr sig heller inte om din bil får en buckla eller två.
meh
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Peter Wall wrote:Människor som väjer för smådjur på vägen är de som orsakar olyckor. Visst, ni kan tala hur mycket ni vill om att "men det går ju att välja beroende på om man kör si eller så eller här eller där" men när något sitter i ryggmärgen så sitter det där. Man reagerar instinktivt och det är så det måste vara när man kör bil. Har man då instinktivt lärt sig att bromsa för allt så bromsar man också i fel lägen. Bäst är att gasa och köra över allt som inte sticker upp ovanför motorhuven. Det är så man får lära sig på trafikskolan och det är så jag lärde mig köra av min far. Jag tror t.o.m att Dissident kan hitta en lag som säger att man inte ska väja..
Blir kul för dig att tvätta bilen då med allt du kört över ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

"...som inte sticker upp ovanför motorhuven."

Skulle de ställa sig upp när de är under bilen menar du?
meh
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

"Stupid hedgehog, the sign said deer passage" - Homie är fet.
Diemon!
Posts: 232
Joined: 2002-03-08 16:53:56

Post by Diemon! »

Joel wrote:Bryr du dig inte om hjortens ungar? De kommer sakna henne, de bryr sig heller inte om din bil får en buckla eller två.
Va en unge jag gibbade. Blev ganska mycket mer än en buckla, bilen fick skrotas.
Men fick en fabriksny av försäkringsbolaget så va en bra affär.
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

ja känner en som sparka på en igelkott på fyllan :P
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Gebba wrote:ja känner en som sparka på en igelkott på fyllan :P
Urk! Hade jag sett en sån grej hade jag misshandlat fanskapet hårt och länge.
User avatar
Hawkwing
Posts: 140
Joined: 2002-11-17 17:07:09

Post by Hawkwing »

Jag tror inte folk kör på dem med mening. Är nog misstag till 99%. De allra flesta personer är snälla och kör nog gärna en halvmeter åt sidan för att skona en igelkott.
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Hawkwing wrote:De allra flesta personer är snälla
Nej, var lever du någonstans?
Vakna upp ur din bubbla och se det riktiga samhället istället.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

palindrom wrote:Nej, var lever du någonstans?
Vakna upp ur din bubbla och se det riktiga samhället istället.
You go, girl.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

palindrom wrote:
stealth wrote:Man ser de inte i tid? Mörkt?
Det har jag svårt att tro. Antingen kör man då för fort eller så är man för ouppmärksam för att få köra bil.
Igelkottar rör sig oftast nattetid, därför mörkt. De är ganska snabba, därför kan hända att de pilar ut framför bilen innan du hinner reagera. Och slutligen är igelkottens naturliga reaktion mot fara att rulla ihop sig till en boll och ligga stilla, inte direkt något höjdarförsvar mot ett ton bil.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Kör man en bil och ser t.ex. en bil så ska man fortsätta rakt fram, inte väja, antar att det samma gäller igelkottarna och andra MINDRE djur.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

El_Raspberry wrote:Kör man en bil och ser t.ex. en bil så ska man fortsätta rakt fram
Låter förnuftigt.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Har sett väldigt mycket påkörda ekorrar, ett fleral grävlingar och fåglar. Mer än vanligt.
#mac.se @ EFnet
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Xmel wrote:Har sett väldigt mycket påkörda ekorrar, ett fleral grävlingar och fåglar. Mer än vanligt.
Exakt.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Sagt av min körskolelärare:

"Veja aldrig för något mindre än ett rådjur"
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Oneway wrote:Sagt av min körskolelärare:

"Veja aldrig för något mindre än ett rådjur"
Nej det är sant, men nått säger mig att de flesta djur körs på nattetid. Då är det lite trafik och man kan väll köra lungt och hålla ögonen öppna?
#mac.se @ EFnet
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

självklart stannar/vajar man om man ser nått djur på vägen jag gör då alltid jag
enda jag har plockat är en hare låg på 90/100 och det var mörkt så kommer den full fart från höger bonk smask under höger framhjul jag hade inte en chans att bromsa/veja
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Mr. Hiort wrote:
El_Raspberry wrote:Kör man en bil och ser t.ex. en bil så ska man fortsätta rakt fram
Låter förnuftigt.
Haha, måste varit väldigt trött, tänkte nämligen skriva fågel! ;D
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Jag trodde det var ett bra skämt jag.
meh
User avatar
div
Posts: 7
Joined: 2007-08-06 23:41:10

Post by div »

Det är rätt åt alla igelkottar som blir överkörda.
Post Reply