Nerikes Allehanda och sionismen

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Nerikes Allehanda och sionismen

Post by Dissident »

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=686020
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=686034
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1209731

Kopplingen är tydlig.

Skämt å sido tycker jag att det är intressant att dessa kritiker gång på gång visar fullständig oförståelse för ett system där tidningar inte kontrolleras av regeringen.

Dock måste jag säga att muslimerna har en poäng: ingen svensk, eller västlig, tidning skulle ens få för sig att publicera någonting som driver med vår egen heliga ko - judarna. Västs dubbelmoral (inte minst den amerikanska) blev uppenbar i samband Mohammedteckningarna 2005 då även de mest sturska försvararna av pressfriheten ryggade tillbaka när Iran utlyste en tävling för förintelsekarikatyrer.

Diskutera Irans utspel eller pressfrihet i allmänhet.

edit: NA publicerade till och med en till engelska översatt ledare, i vilken man kombinerade ett mycket försiktigt försvar av pressfriheten med den unikt svenska uppfattningen att Danmark i själva verket är fjärde riket.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

En tidning som nästan ingen kände till blir synlig för en stund och det är väl allt vad gäller själva publiceringen. De mediala kommentarerna kring det ger mest bränsle till alla de(en majoritet?) som är mer eller mindre rädda för Islam. Det resonerar mycke väl med hur de flesta medier täcker presidentvalet i Turkiet. DN är helt klart så mainstream som de kan bli.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

mkk wrote:En tidning som nästan ingen kände till blir synlig för en stund och det är väl allt vad gäller själva publiceringen. De mediala kommentarerna kring det ger mest bränsle till alla de(en majoritet?) som är mer eller mindre rädda för Islam. Det resonerar mycke väl med hur de flesta medier täcker presidentvalet i Turkiet. DN är helt klart så mainstream som de kan bli.
En rejäl bit över 200,000 människor känner till den. "Nästan ingen" är väl relativt, men inte riktigt så.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
mkk wrote:En tidning som nästan ingen kände till blir synlig för en stund och det är väl allt vad gäller själva publiceringen. De mediala kommentarerna kring det ger mest bränsle till alla de(en majoritet?) som är mer eller mindre rädda för Islam. Det resonerar mycke väl med hur de flesta medier täcker presidentvalet i Turkiet. DN är helt klart så mainstream som de kan bli.
En rejäl bit över 200,000 människor känner till den. "Nästan ingen" är väl relativt, men inte riktigt så.
Ingen I stockholm, det vill säga ingen som verkligen betyder något eller gör något som är viktigt för Sverige.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Ingen I stockholm, det vill säga ingen som verkligen betyder något eller gör något som är viktigt för Sverige.
Så de Stockholmare som pendlar till neriketrakten och läser tidningen har försämrats genom denna handling?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
Big_Bird wrote:Ingen I stockholm, det vill säga ingen som verkligen betyder något eller gör något som är viktigt för Sverige.
Så de Stockholmare som pendlar till neriketrakten och läser tidningen har försämrats genom denna handling?
Stockholmare som pendlar utanför Stockholm är inte Stockholmare utan utbölingar som av misstag bor i hufvudstaden. Vet du väl. Undrar hur många gymnasieelver utanför närke som kan peka ut örebro på en karta.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Stockholmare som pendlar utanför Stockholm är inte Stockholmare utan utbölingar som av misstag bor i hufvudstaden. Vet du väl. Undrar hur många gymnasieelver utanför närke som kan peka ut örebro på en karta.
Vad för stolpskott kom på idén att döpa om Nerike till "NÄRKE", varför inte döpa om Stockholm till STÖKKHÖLL(lol)LM while we're at it?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Är det inte det här jag alltid sagt, så säg...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Nu drar vi visserligen farligt långt från NA:s förmenta sionism, men eftersom Nerike inte längre är något rike så kanske omstavningen kom att markera uppgången i storsverige ;)

För övrigt anser jag att när Iran skyller på Sionism så är det precis lika sömnframkallande som när Israel skyller på Antisemitism.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

NA vet jag knappt vad det är för något, men GP är alldeles tydligt en äcklig judetidning. Men sedan läser man förstås inte GP för dess journalistiska kvaliteter.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Herr Thomas
Posts: 425
Joined: 2002-03-08 7:21:51
Location: Huvudstadens pärla; Bromma

Post by Herr Thomas »

På tal om att driva med judendomen: Ni har väl kollat in filmen "Borat"?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Herr Thomas wrote:På tal om att driva med judendomen: Ni har väl kollat in filmen "Borat"?
Jag tror ingen har sett den filmen. Sen att den driver mer med dom som driver med judar, än vad den själv driver med judar är en annan sak.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Image

Nej nu har det gått för långt. Protester är en sak, men att bränna vår gröngula flagga?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Dissident wrote:Nej nu har det gått för långt. Protester är en sak, men att bränna vår gröngula flagga?
De hade fått mer sympati från min sida om flaggan hade haft våra färger. Vad var ordet, Oikofob?

Edit: Ja visst fan var det det.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Dissident wrote:Nej nu har det gått för långt. Protester är en sak, men att bränna vår gröngula flagga?
Ja, det är fan upprörande. Vi borde starta en kampanj för att skicka ner blått tyg till Pakistan.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Pressen får kollektivt hjärnsläpp? Nej vänta, bara business as usual.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:Image

Nej nu har det gått för långt. Protester är en sak, men att bränna vår gröngula flagga?
Image
Norrlands flagga.
http://freewebs.com/norrlandsite/norrlandsflagga.html
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

So far three art exhibitions have declined to publish his pictures. The Art Association in Tällerud said no. Then the school Gerlesborgsskolan in the county of Bohuslän said no. Now the Museum of Modern Art in Stockholm has also said no.
This is unacceptable self-censorship.
Det här är det mest underhållande jag läst på länge.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:
Dissident wrote:Nej nu har det gått för långt. Protester är en sak, men att bränna vår gröngula flagga?
De hade fått mer sympati från min sida om flaggan hade haft våra färger. Vad var ordet, Oikofob?

Edit: Ja visst fan var det det.
Förstår du inte att det gröna symboliserar att muslimerna tänker ta över sverige? Det är en tänkt flagga från den framtid där pk-packet fått som de vill och alla skolbarn vänder sig mot mecka.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

De kanske hade slut på blå färg. Jäkla invandrare, kan inte göra något rätt...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Synd att NA inte distribueras till norrland då...

För övrigt angående rondellhundsbilden, den är ju så förbannat dåligt ritad att ingen jävel skulle sett att det var Muhammed utan att läsa konstverkets titel (vidare skulle inte många sett att det var en rondellhund utan att läsa samma titel).


Jag bifogar vidare denna nakenbild av profeten Muhammed:
Image
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Västvärlden är lite som en 8-åring som går fram till en krokodil och sparkar den upprepat i huvudet, skrattar och struntar i vad för konsekvenser detta kan innebära.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

fisk wrote:Västvärlden är lite som en 8-åring som går fram till en krokodil och sparkar den upprepat i huvudet, skrattar och struntar i vad för konsekvenser detta kan innebära.
Så sant, så sant. Haha.

Har hitintills skrattat alldeles för många gånger åt denna tråd ;D

Sen var det ju riktigt riktigt sött av dem att bränna en gröngul flagga. Härliga argument om den saken.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:Västvärlden är lite som en 8-åring som går fram till en krokodil och sparkar den upprepat i huvudet, skrattar och struntar i vad för konsekvenser detta kan innebära.
Med det viktiga är ju inte konsekvenserna utan vår hävdvunna rätt att gå fram till alla krokodiler vi ser och göra vad vi vill.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Big_Bird wrote:Med det viktiga är ju inte konsekvenserna utan vår hävdvunna rätt att gå fram till alla krokodiler vi ser och sparka dom i huvudet.
Ja.

Edit: Jag kräver att det läggs till en funktion som genomstryker text.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply