Muslimska länder kräver lagändring i Sverige

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
staretsen wrote:Skillnaden är att i Iran är det staten som stenar folk medan vi i Sverige fängslar våldtäktsmän och pedofiler, enligt vissa till och med alltför liberalt.
Jovisst men då jämför du ett västerländskt statsystem med ett österländskt. Västerländska statsystem fungerar på ett lite annorlunda vis och ligger närmare vad man skulle kunna kalla för folkets lag. Precis som du tror jag på ett fristående lagväsen fritt från folkets inflytande, det gör inte de. De menar att en våldtäktsman skall stenas (och detta är nog något som många håller med om, men fördömer när det sker i praktiken).
Tycker den allmäna opinionen vad gäller folkets lag snarare styrker stening i väldigt många olika fall.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Bad_and_ugly wrote:Islam är inte heller som alla andra religioner..
Tvärt om, Islam är precis lika jävla illa som alla andra religioner.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

XitArS wrote:
Andrej wrote:
XitArS wrote:[...]ultimat innebära slutet på svensk tradition [...]
Åh nej! Hur ska jag klara mig utan "små grodorna" och inlagd fisk?
Ok, om nationell tradition för dig enbart innebär inlagd fisk och "små grodorna" så är jag ledsen över ditt traditionsfattiga liv. Nationell tradition innefattar all kultur och alla värderingar som ligget till grund för nationen. Det sorgligaste i sammanhanget är för övrigt inte att de helt enkelt bara försvinner, utan att de byts ut mot annat. Istället för att hoppa "små grodorna" så får du fasta och be till Allah... Vilket du kanske iof anser vara mer lockande.
Koldolmar, Julgran, Midsommarstång, Kristendom, Ätten Bernadotte sverige har överlevt all den utländska skiten... tror vi klarar av lite till.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

XitArS wrote:Vårt daltande kommer ultimat innebära slutet på svensk tradition, demokrati och frihet...VI kommer bli en muslimsk stat med Islamska traditioner och lagar... Tur att man inte ska bo här hela livet.
Tur att medias propaganda inte är förgäves. Det vore ju väldigt farligt om folk inte trodde på den, då hade man kanske blivit tvungen att ta till diktatur för att kunna kontrollera masssan.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Jalle64
Posts: 3026
Joined: 2004-04-27 12:29:24
Location: Skåne

Post by Jalle64 »

Big_Bird wrote:Koldolmar, Julgran, Midsommarstång, Kristendom, Ätten Bernadotte sverige har överlevt all den utländska skiten... tror vi klarar av lite till.
Ätten bernadotte var kommer den ifrån, tror du? ::)
Vem f.n fann upp fanér?
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Nu har du gjort bort dig så ta bort inlägget omedelbart.

Fake edit: Oops, det kan du ju inte göra nu haha
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jalle64 wrote:
Big_Bird wrote:Koldolmar, Julgran, Midsommarstång, Kristendom, Ätten Bernadotte sverige har överlevt all den utländska skiten... tror vi klarar av lite till.
Ätten bernadotte var kommer den ifrån, tror du? ::)
Ett litet land i västra Europa som kallas Frankrike månne?
Karl den XIV:e Johan var även furste av Ponte Corvo i Itialien innan han blev kung av Sverige.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

För att återgå till ämnet, bör inte lag och politik utesluta allt som har med religion att göra, vare sig det skyddar eller skapar problem för enstaka religiösa grupper så ska det bara finnas en lag och den ska gälla alla.

Religion hör inte ihop varken med lagar eller politik.
Kan inget om mycket
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Problemet är inte att kulturen får nya inslag. Problemet är att de nya inslagen är muslimska. Om alla muslimer i Sverige hade varit bhuddister eller dylikt hade jag inte sett några som helst problem. Problemen ligger i det faktum att Islam är den mest intoleranta och bakåtsträvande världsreligionen som finns.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Bad_and_ugly wrote:Religion hör inte ihop varken med lagar eller politik.
Religion liksom sexuell läggning hör hemma bakom stängda dörrar. Vill man utöva det i grupp och hålla på med olja och annat för att tillfredställa sig själv så gör man det inte offentligt om man inte är något skadad.

Ja, jag likställer religion med onani.
XitArS wrote:Problemet är inte att kulturen får nya inslag. Problemet är att de nya inslagen är muslimska. Om alla muslimer i Sverige hade varit bhuddister eller dylikt hade jag inte sett några som helst problem. Problemen ligger i det faktum att Islam är den mest intoleranta och bakåtsträvande världsreligionen som finns.
Är du så mycket bättre med din intolerans då? Månne? Glashuset raserar här.
Aotearoa - tino rangatiratanga
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

fisk wrote:Är du så mycket bättre med din intolerans då? Månne? Glashuset raserar här.
Han kanske inte stenar barn och bränner ambassader?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jalle64 wrote:
Big_Bird wrote:Koldolmar, Julgran, Midsommarstång, Kristendom, Ätten Bernadotte sverige har överlevt all den utländska skiten... tror vi klarar av lite till.
Ätten bernadotte var kommer den ifrån, tror du? ::)
staretsen wrote:Nu har du gjort bort dig så ta bort inlägget omedelbart.

Fake edit: Oops, det kan du ju inte göra nu haha
:D

XitArS: Du får gärna svara på något som är skrivet. Att du är islamofob behöver du inte förtydliga.
staretsen wrote:Han kanske inte stenar barn och bränner ambassader?
Och detta är typiskt muslimskt, eller bara typiskt 1400tals beteende eller sysslar pöbeln bara allmänt med sådant?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Andrej wrote:Och detta är typiskt muslimskt, eller bara typiskt 1400tals beteende eller sysslar pöbeln bara allmänt med sådant?
Är intolerans typiskt för XitArS eller sysslar han bara med det?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

staretsen wrote:Är intolerans typiskt för XitArS eller sysslar han bara med det?
Det är typiskt pöbeln. ;)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

fisk wrote:Är du så mycket bättre med din intolerans då? Månne? Glashuset raserar här.
Jag tycker att vi bortser från strådockan här och istället diskuterar det som skrevs.

Personligen vill jag till viss del hålla med XitArS. Islam har aldrig varit särskilt tolerant i sin syn på andra religioner (eller avsaknad av). Givetvis gäller inte detta alla muslimer, men så länge ledningen i de olika muslimska kyrkorna inte har en tolerant hållning till andra religioner kommer det i sinom tid leda till problem.

Jag säger inte att andra religioner nödvändigtvis är bättre, men jag är benägen att hålla med i att om Sverige hade haft bhuddistiska inslag istället för muslimska så hade det vållat färre problem...
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Andrej wrote:XitArS: Du får gärna svara på något som är skrivet. Att du är islamofob behöver du inte förtydliga.
Dude, det är inne att hata islam och även judar nuförtiden.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

wille: Från en lätt protestantiskt kristen har jag hört att det fanns en enorm respekt från lokalbefolkningen i Gaza, mot dennes religion. Även om han utgav sig för att vara aningen mer kristen än vad han nu är (eller i alla fall var då).

Du har dåligt med belägg för ett argument om attityder hos muslimer i stort, vilket är något du vill verka fånga.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

wille wrote:Personligen vill jag till viss del hålla med XitArS. Islam har aldrig varit särskilt tolerant i sin syn på andra religioner (eller avsaknad av). Givetvis gäller inte detta alla muslimer, men så länge ledningen i de olika muslimska kyrkorna inte har en tolerant hållning till andra religioner kommer det i sinom tid leda till problem.

Jag säger inte att andra religioner nödvändigtvis är bättre, men jag är benägen att hålla med i att om Sverige hade haft bhuddistiska inslag istället för muslimska så hade det vållat färre problem...
Det finns en viktig skillnad mellan kristendom och islam - islam har långtgående anspråk på statsbildning. Jesus uppmaningar om att det världsliga styret ska respekteras står i direkt kontrast till Mohammeds politiska envälde, vilket naturligtvis ger olika möjligheter till samexistens med en sekulär stat.

Alla religioner är dåliga, men islam är sämst av de största. Varför det hela tiden blir ett sådant ståhej kring det förstår jag inte, alla här torde väl vara ateister.
Andrej wrote:wille: Från en lätt protestantiskt kristen har jag hört att det fanns en enorm respekt från lokalbefolkningen i Gaza, mot dennes religion. Även om han utgav sig för att vara aningen mer kristen än vad han nu är (eller i alla fall var då).

Du har dåligt med belägg för ett argument om attityder hos muslimer i stort, vilket är något du vill verka fånga.
Ja tacka vet jag den där palestinska toleransen. Speciellt upploppen 1920, 1921 och 1929 då muslimer gick bärsärk och mördade hundratals judar.

Vidare, anekdotisk bevisning? Har det gått så långt?
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

En representant för fredens och toleransens religion, tillika intellektuell gigant, ger sin syn på saken:
SvD wrote:I sin predikan berättade imamen, Ben Mahmoud Rahmeh, att muslimerna älskar profeten mer än vad de älskar sig själva eller sina anhöriga.

Några ej intellektuella och outbildade människor försöker att smutskasta profeten. Alla kloka och intellektuella människor har fördömt ritningarna som inte har någonting med yttrandefrihet att göra.

Vidare sa imamen att muslimerna fått stöd av statsministern och även från omvärlden. Han sa även att Gud har ett förnedrande straff i beredskap för dem som smädar profeten.

De flesta personer SvD talade med på plats tyckte att det borde införas lagstiftning som förbjuder förlöjligande av profeten Muhammed.
Apropå: Det är något som inte stämmer här...
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Det stämmer vad han säger att muslimerna själva är skyldiga till att dessa bilder uppmärksammats så stort.

När en karikatyr av Jesus dyker upp i sverige handlar det om kanske någon enstaka insändare i Metro. Muslimerna måste lära sig att en karikatyr inte behöver vara ett förlöjligande eller ett kränkande.

Själv minns jag när politikerkarikatyrer var populära i dagspressen, ingen sprang då runt och skrek att svenska folket inte hade respekt för sina politiker...

Mitt råd till muslimerna är: "Sit down, shut up and enjoy the ride while it lasts.".
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Clayman
Posts: 64
Joined: 2005-02-13 19:55:52
Location: Tjockhult

Post by Clayman »

Det märkligaste tycker jag är, att de (valfri religiös grupp som blir skogstokig och kräver hämnd, förbud, död och förintelse) gör sin egen gud och religion så svag.
Är det inte så att det är de själva som hädar, som förlöjligar sin egen gud och religion?

För om de verkligen tror på en gud som är allsmäktig, stor och stark - ja själva universums skapare och obestridligt största kraft - varför skulle den guden behöva hjälp, beskydd eller eller ens ett pekfinger från de små odugliga människorna?
Allvarligt? Känner de att de måste hjälpa/beskydda sin gud och religion?
Snacka om att häda?

Vad de säger då är ju att (deras) gud är så liten och svag att han inte ens kan sätta foten på en obetydlig otrogen hund.

De borde skratta och ha fest i vetskapen om att deras grymt starka gud kommer att straffa hädarna en dag och det hårt (om nu detta är deras tro) men att själva försöka göra något åt saken borde vara lika otänkbart som att gå runt med plakat med texten "vår gud är svag och klen" och ropa "gud bryr sig inte om oss".
ABIT Fatal1ty AN8 | AMD64 X2 4800+ | 4x512 PC3200 CL2.5 |
GeForce Calibre 8800GTS 320 | Tagan TG480-U01 (480w)
WD Raptor 36.7GB SATA + Maxtor 250GB SATA | Soundblaster Audigy 2 Platinum
Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 - 2,0GHz
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Dissident wrote:Ja tacka vet jag den där palestinska toleransen. Speciellt upploppen 1920, 1921 och 1929 då muslimer gick bärsärk och mördade hundratals judar.

Vidare, anekdotisk bevisning? Har det gått så långt?
Japp, även jag har dålig med belägg. Men jag skulle vilja påstå att det krävs mer belägg för "blanket statements" än vad det behövs för att avfärda sådanna generaliseringar.

Och vill du verkligen snacka om historisk religös tolerans så kan jag föreslå europas antisemitism, även före 1936.

Glargh: Det är inte tabu att avbilda Jesus, till skillnad från muhammed.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Dissident wrote: Alla religioner är dåliga, men islam är sämst av de största. Varför det hela tiden blir ett sådant ståhej kring det förstår jag inte, alla här torde väl vara ateister.
Sedan är det ju enorm skillnad på att vara troende och att vara religiös. Det är även där problemen börjar. Så länge man använder tro som ett maktmedel kommer tabun, konstiga doktriner att förfölja och påverka troende.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

Såhär har det väl alltid varit, muslimer kräver att man ska följa deras syn på livsstil och lag. Icke sa nicke, frihet ska råda och inte diktatur. Synd att dem själva inte kan inse det.
Allt är som det ska vara.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag har saknat dig FreedomFighter.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Post Reply