Religionsfrihet och receptbelagda läkemedel.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Oneway wrote:Marijuana (eller ganja eller whatever du vill kalla det) används också i medicinskt syfte. Bl.a. så fick en väns mamma detta på recept för sin depression (mitten av 90-talet).
Det här påståendet ställer jag mig skeptisk till. Inte bara för att medicinsk cannabis aldrig har skrivits ut i Sverige (begreppet existerar inte i Sverige), utan även för att det inte används för att behandla depression.
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Du får vara hur skeptisk som helst, jag skiter i vad ni tror och inte tror. Jag ville bara ge lite mer information ur min egen erfarenhet. Det är möjligt att hon smugglade in det från något U-land men en sak är säker: Det röktes för depression (jag vet jag var där)och min vän berättade hur mamman fick det på recept han berättade även om sjukhusbesök, inskrivningar på psykavdelningar etc, tyvärr tog damen i fråga självmord något år senare.
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Är det snarare inte till för att lindra fysiska besvär?

Eller kanske andliga besvär...
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

staretsen wrote:Metamina och Amfetamin finns inte med i FASS fast man kan få det på recept.
Nej det kan du inte. Det beror på att varken metamina eller amfetamin är läkemedelsnamnen, utan bara ämnet (vilket har ett annat namn).
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Joho, för det läste jag på Flashback.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

staretsen wrote:Joho, för det läste jag på Flashback.
Att ta sina fakta från Flashback är som att ta sin sexualupplysning från den tjocke rödlätte killen på lekplatsen. Det mesta man får är tossigt och dränkt i flåsande fnissningar.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Post Reply