Bodego wrote:Det kan mycket väl stämma. Jag läste på på ett annat forum att folk med Q6600 fick samma prestanda (20-40fps på high-very high i 1280x1024-1680x1050) som folk med E6600, och det spelade heller ingen större roll om de var överklockade eller inte.
Det verkar som alla med dual core, 2 gb ram och 8800GTS/GTX får i runda svängar samma resultat. Jag får själv samma under dessa inställningar. Främst ligger det på 20-25 med shaders på very high.
Personligen tycker jag inte spelets grafik ger en intrycket av att det borde ligga på så få bilder per sekund. Det har förmodligen att göra med att Cryengine 2 utnyttjar såpass ny teknik att det inte finns så mycket mjukvarustöd för tillfället. Jag tror att vi får bättre prestanda efter ett par andra drivrutiner och patchar.
Det är skumt att prestandan är så lika på olika system...
Jag hörde (läste), om att demot bara använde prestandan av 1 kärna. Alltså om man har en dual, så fördelar den kraften hos en kärna över två, men använder långt ifrån all kraft. Vet ju dock inte om det stämmer...
Jag hoppas ju att retail-versionen kommer använda sig av quad, tycker det vore skumt om den inte gjorde det, eftersom Crytek har lovat det under så lång tid...
Folk (läs, jag) kommer bli redigt sura annars.
Om inte annat så tror jag du har rätt om patcharna och drivrutinerna.
Hörde att det skulle finnas en patch på releasedagen..
BTW, hur är det att spela på ~25 FPS? Har läst att spelet skulle flyta väldigt smidigt även på låga FPS...stämmer det?