MTV och dessa grafik

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

MTV och dessa grafik

Post by ADiS »

Varje gång sappar förbi mtv så ser man konstiga reklamer, udda ljud och man fattar inte vad dom vill få fram. De hade reklam där de sa: Bögtv, det är vad mtv är. Just vad jag också skulle säga!

Så, är det bara jag som mår illa av deras illustrationer på reklamen?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Du är inte ensam!

Faktum är att jag upplever exakt samma sak varje gång jag ser reklam på TV överhuvudtaget.

Det är ett enda hysteriskt blinkande, störande kameravinklar, usla cover-sekvenser på gamla låtar, falska och meningslösa människor som fånler, grimaserar överdrivet och ser dumma ut till tafatta och suggestiva budskap som bara provocerar alla människor som begåvats med någon som helst intelligens ...allt till rösten av någon som - av allt att döma - precis skitit ner sig. Fyfan1!

Den enda anledningen till att jag äger en TV är så att jag - med gott samvete - kan låta bli att betala TV-avgiften.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

MTVs målgrupp, är människor med en genomsnittlig IQ på ca. 80 eller lägre. Allt som visas på kanalen ska tilltala dessa människor, med program som t.ex. Jackass, Real Life <insert city here>, Pimp My Ride, och för att inte glömma MTVs vidriga nyhetsprogram. Hör man inte till deras målgrupp, är det lätt att förstå att man blir fövirrad.

Det finns dock ett undantag. MTV sände nämligen Magnus Betnérs "Uncut" för ca. två månader sedan, jag blev verkligen överraskad eftersom MTV är vanligtvis synonymt med censur.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Det värsta med MTV var väl Grind (vet ej om det finns kvar)...halvnakna idioter stod och juckade mot varandra till skitmusik.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

MTV har gjort en mängd bra saker.

Ray Cokes
Beavis and Butthead
MTV Unplugged
Headbanger's Ball (87-95)
Celebrity Deathmatch
The Jon Stewart Show
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Mr Einstein wrote:Det värsta med MTV var väl Grind (vet ej om det finns kvar)...halvnakna idioter stod och juckade mot varandra till skitmusik.
hahaha!

Sen är det inte bara mtv, dom där jävla smink reklamerna blir jag så jävla trött på också. En ny formula som lyfter ögonfransarna och alltid nya namn varje vecka då ny kommer ut. Vadå suger den äldre då eller? ::) Den funkar alltså inte.

ex från mtv:
http://www.youtube.com/watch?v=DBaaztJwiOU

Att de ens sänder något sådant om sig själva, men kolla slutet också med deras logga så förstår ni vad jag menar med konstiga ljud och äcklig grafik
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Den reklamen är rolig. Det värsta med MTV är väl ändå inte reklamen, programmen dom sänder är det värsta jag sett någonsin. Och bra musik slutade spelas någon gång i slutet av 90-talet.
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

_JesteR_ wrote:MTVs målgrupp, är människor med en genomsnittlig IQ på ca. 80 eller lägre.
Men är du "bäng i kolan", eller?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

ADiS wrote:ex från mtv:
http://www.youtube.com/watch?v=DBaaztJwiOU

Att de ens sänder något sådant om sig själva, men kolla slutet också med deras logga så förstår ni vad jag menar med konstiga ljud och äcklig grafik
Att MTV sänder en sådan reklam är förmodligen ett försök till självdistans, och den där grafiksnutten som du irriterar dig på är ju något utav MTV-signum.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lajning
Posts: 31
Joined: 2007-02-08 17:09:06
Location: Linköping

Post by lajning »

Håller med om att mtv bara har blivit jobbigt. För ett par år sedan fanns det ialla fall vissa vettiga program ( inte många men dom fanns ialla fall)
Nu är jag bara glad att mtv är utbytt mot kanal9. Motorjournalen och Top Gear FTW
[Athlon64 "Orleans" 3500+ 2.2 Ghz Am2]-[2048MB DDR2 PC2-4200]-[Leadtek Geforce 7600 Gt 256mb @ 614/711]-[WD Caviar 160 Gb]-[Ecs Elitegroup NFORCE4M-A]-[Antec Sonata II + Chieftec GPS 450 W]-[19" Siemens CRT]-[Logitech z3]
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Cappuccino wrote:Den enda anledningen till att jag äger en TV är så att jag - med gott samvete - kan låta bli att betala TV-avgiften.
Jaa, MTV är ju verkligen public service.
Dyslexi
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Nevertheless wrote:Och bra musik slutade spelas någon gång i slutet av 90-talet.
Musiken dog typ '94.
(Nej, hoppa inte på mig flr det igen, det är en personlig åsikt.)
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

kr1sse wrote:Musiken dog typ '94.
(Nej, hoppa inte på mig flr det igen, det är en personlig åsikt.)
Rätt trångsynt uttalande om du syftar det där på vad för musik som är vanligt idag, alltså MTV och radio.

Så briljanta är inte Pink Floyd, trots att jag gillar de väldigt mycket, och har alltid gjort det.

Men att säga att ingen bra musik produceras idag är struntprat, om än att det är väldigt lite.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

mr_tobbe wrote:att säga att ingen bra musik produceras idag är struntprat, om än att det är väldigt lite.
Håller med, det är väldigt små mängder men ännu är inte allt hopp borta :)
meh
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

mr_tobbe wrote: Men att säga att ingen bra musik produceras idag är struntprat, om än att det är väldigt lite.

Det beror helt på vad du gillar för musik. Men det var min personliga åsikt som sagt, den komersiella musiken idag har verkligen spårat ut helt. Om man kollar på hur det var för kanske 5-6 år sedan
We dance to all the wrong songs
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Dom som driver idol mjölkar folk på pengar och det är vad det handlar om, de skiter i hur det kommer gå för efter att de vunnit. Resten sköter media genom att alltid skriva när carolas nagel går av, darin petar näsan och har ett lakan med björnar på. Och det nämndes om mtv's nyheter, fy fan, när jag ser den där fikusen som pratar som om han fått pungen avskärd redan vid 2år ålder så ryser jag så håren lossnar från huden. Varför och varför? Finns det verkligen så lite saker att rapportera om vad som händer världen runt? Jag menar då nyttigt som påverkar människan. När jag ser ett barn i Afrika som svälter, hjälplöst och som inget ont gjort så blir jag sentimental.

De med IQ <80 kommer fortfarande att envisas med att läsa om och dyrka till när Darin petar näsa och vilken hårfärg en kändis har.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

lither wrote:
_JesteR_ wrote:MTVs målgrupp, är människor med en genomsnittlig IQ på ca. 80 eller lägre.
Men är du "bäng i kolan", eller?
Måste vara tröttheten, men tyckte det där var så väldans roligt... :)
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

egar wrote:MTV har gjort en mängd bra saker.

Ray Cokes
Beavis and Butthead
MTV Unplugged
Headbanger's Ball (87-95)
Celebrity Deathmatch
The Jon Stewart Show
Du glömde ju ;D
Yo momma
Next
Dismissed
MADE
Room Raiders
My super sweet 16
TRL

Men seiöst gillar man inte kanalen ger man fan i och titta, annars har ju aftonbladet ett forum där jag tycker den här debatten passar bättre. :-X
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

EZA wrote:Du glömde ju ;D
Yo momma
Next
Dismissed
MADE
Room Raiders
My super sweet 16
TRL

Men seiöst gillar man inte kanalen ger man fan i och titta, annars har ju aftonbladet ett forum där jag tycker den här debatten passar bättre. :-X
För att det är samma målgrupp som MTV-tittare?
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Förstår inte varför ni gnäller. Om det suger så är det bara att ge fan i att kolla, svårare än så är det inte. Känns så dumt och onödigt att sitta och gnälla på att en tv-kanal är dålig.. Ingen tvingar dig att kolla så du får skylla dig själv när du ändå sätter dig och kollar på mtv. Så jag undrar: är mtv eller du dummast?
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

jb wrote:Förstår inte varför ni gnäller. Om det suger så är det bara att ge fan i att kolla, svårare än så är det inte. Känns så dumt och onödigt att sitta och gnälla på att en tv-kanal är dålig.. Ingen tvingar dig att kolla så du får skylla dig själv när du ändå sätter dig och kollar på mtv. Så jag undrar: är mtv eller du dummast?
Du glömde att nämna en sak, nämligen att det är jävligt kul att gnälla. Speciellt när det gäller en hjärndöd kanal så som MTV. ;)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

_JesteR_ wrote:
jb wrote:Förstår inte varför ni gnäller. Om det suger så är det bara att ge fan i att kolla, svårare än så är det inte. Känns så dumt och onödigt att sitta och gnälla på att en tv-kanal är dålig.. Ingen tvingar dig att kolla så du får skylla dig själv när du ändå sätter dig och kollar på mtv. Så jag undrar: är mtv eller du dummast?
Du glömde att nämna en sak, nämligen att det är jävligt kul att gnälla. Speciellt när det gäller en hjärndöd kanal så som MTV. ;)
Precis. För den vet inte hur man tar illa upp! ;)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

ADiS wrote:Dom som driver idol mjölkar folk på pengar och det är vad det handlar om, de skiter i hur det kommer gå för efter att de vunnit. Resten sköter media genom att alltid skriva när carolas nagel går av, darin petar näsan och har ett lakan med björnar på. Och det nämndes om mtv's nyheter, fy fan, när jag ser den där fikusen som pratar som om han fått pungen avskärd redan vid 2år ålder så ryser jag så håren lossnar från huden. Varför och varför? Finns det verkligen så lite saker att rapportera om vad som händer världen runt? Jag menar då nyttigt som påverkar människan. När jag ser ett barn i Afrika som svälter, hjälplöst och som inget ont gjort så blir jag sentimental.

De med IQ <80 kommer fortfarande att envisas med att läsa om och dyrka till när Darin petar näsa och vilken hårfärg en kändis har.
MTV är en musikkanal så varför skulle de raportera om svälten i afrika?

Och varför jobbar inte du för att hjälpa de svältande barnen i afrika istället för att bygga en biograf i ditt garage? De pengarna skulle säkert kunna hjälpa massor av barn.

Edit:
MTVs grafik och motion tycker jag för övrigt håller väldigt högkvalité.
ADiS wrote:hahaha!

Sen är det inte bara mtv, dom där jävla smink reklamerna blir jag så jävla trött på också. En ny formula som lyfter ögonfransarna och alltid nya namn varje vecka då ny kommer ut. Vadå suger den äldre då eller? ::) Den funkar alltså inte.

ex från mtv:
http://www.youtube.com/watch?v=DBaaztJwiOU

Att de ens sänder något sådant om sig själva, men kolla slutet också med deras logga så förstår ni vad jag menar med konstiga ljud och äcklig grafik
De där smink/shampo/whatever-reklamerna som du pratar om visas ju på alla kanaler som har reklam.

MTVs serie egna reklamfilmer som du länkar till är jävligt smarta, se bara hur många som har tittat på dem frivilligt.
Last edited by syntetisk on 2007-11-18 20:47:38, edited 1 time in total.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Ahh, populärmusik. Alla hatar den. Ingen vet hur det går ihop.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

syntetisk wrote:MTV är en musikkanal så varför skulle de raportera om svälten i afrika?
Vad har "My Sweet 16", "Yo Mama" och "Room Raiders" med musik att göra?

Förresten så hade MTV ett program som hette "Trippin", där korkade kändisar fick åka privat-Jet till fattiga länder och se hur folk har det "där nere". Visserligen svalt ingen, men det är ju bra, för ingen vill ju kolla på elände och misär. Det hade ju bara sabbat för tittarna, som verkar leva i en drömvärld.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Post Reply