Importera iphone

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Penix wrote:
Moonsky wrote:iPhone fiasko.

Nokia N-series. Open.

http://www.nseries.com/open
Jag antar också att Nokias Symbian OS är lika snabbt eller användarvänligt som iPhones OSX operativ?
Ja, just det... symbian är ju intuitivt och bra.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

det får nog bli palm centro för min del.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Fenix wrote:det får nog bli palm centro för min del.
Ja med det pris den ska hamna på så kan man passa på att köpa två och ha en i reserv liksom... Fortfarande billigare än en enda iPhone
User avatar
mitnic
Posts: 173
Joined: 2002-12-28 0:48:41
Location: Malmö

Post by mitnic »

Citat:
We have spent more than 40 hours tapping around the iPhone screens in an effort to find issues with the applications. This was not an easy task. The OS X graphical interface and applications are extremely solid!

Du försöker verkligen klämma ur den sista hatdroppen ur iPhone. Ge mig en mobiltelefon som inte buggar. Jag skulle dessutom vilja säga att iPhone är en av de lättaste mobilerna att bugfixa (plugga in och uppdateringarna laddas över av sig själv).

Ehm, säger inte detta påstående att iPhone grafiska gränssnitt och programvara är extremt stabila?
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Kan passa på att inflika att jag är oerhört nöjd med min iPhone efter 3 månaders intensivt användande.

Det är en väldigt bra mackapär som den är.

Om man dessutom låser upp den och installerar lite andra leksaker så blir det en helt fantastisk mackapär :D

En miljard sköna spel (t.ex. trälabyrinten med en järnkula som man ska luta och missa hålen...man spelar genom att luta på telefonen), en del riktigt användbara program, stor bra skärm att kolla på film/tv-serier på, smidigt ipod-interface. Oerhört smutt bildvisningsläge. Google maps med sig var man än är. Youtube i fullskärm. En riktigt användbar webbläsare. Utöver detta har den allting som man förväntar sig av en telefon, fast bättre. Larm, Kalender, Avancerad telefonbok, snyggt lättöverskådligt, användarvänligt och snabbt sms-interface, helt okej e-mail klient, väldesginad kalender m.m. m.m.
Touch-screenen är oväntat användbar och pricksäker.

Och detta från någon som avskyr apple av hela sitt hjärta. Skulle aldrig köpa mig en mac, men när en så tuff och ball pryl finns så kan jag lära mig leva med att det är ett äpple på baksidan av den.

Nämnde jag NES-emulatorn förresten?
Och snart kommer något ännu bättre... ;)
http://gizmodo.com/gadgets/iphone-gamin ... 326257.php
Lucasarts på iPhone...kärlek.

Har maxat ut alla mina kreditkort (man kan bara köpa 2 lurar per kort p.g.a. begränsningar p.g.a. enorm efterfrågan) och skickat hem typ 7-8st till Sverige (några innan spärren infördes).

Det enda som suger är kameran. Men det kan jag tänka mig att förlåta :)
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag har kunnat spela scummVM-lir på min pocketPC i flera år men det drar så förbannat på batterierna så jag orkar inte göra det.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

Väntar nog hellre på en telefon som stöder Googles operativsystem :) va det Cyborg eller?
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

SpiXx^Orginalet wrote:Väntar nog hellre på en telefon som stöder Googles operativsystem :) va det Cyborg eller?
Du vill ha googles oprativsystem..
Dyslexi
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

MooDHooDs wrote:Du vill ha googles oprativsystem..
Android

http://code.google.com/android/
#mac.se @ EFnet
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

egar wrote:Jag har kunnat spela scummVM-lir på min pocketPC i flera år men det drar så förbannat på batterierna så jag orkar inte göra det.
På min iPhone så har jag en intressebok där jag skriver upp just sånahär detaljer ;)
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

doh, borde ha kommit ihåg att det var android :P Men jag var sugen på en iphone länge, men om de kommer kosta runt 8000 papp allt som allt så tänker inte jag köpa den iaf...
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

SpiXx^Orginalet wrote:..men om de kommer kosta runt 8000 papp allt som allt så tänker inte jag köpa den iaf...
Nä, jag hade inte heller köpt den för 800.000:- ;) ;D
Sorry, kunde inte låta bli! :D
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

malici0us wrote:
SpiXx^Orginalet wrote:..men om de kommer kosta runt 8000 papp allt som allt så tänker inte jag köpa den iaf...
Nä, jag hade inte heller köpt den för 800.000:- ;) ;D
Sorry, kunde inte låta bli! :D
Du är medveten om att 8000 x 1000 är 8.000.000 och inte 800.000 va?
(svinhugg går igen ;) )
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Haha 8)
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

anyway, lite för dyr för att det ska vara värt det hela.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Beror väl lite på vad man har att röra sig med..

Själv ska mina pengar gå till flatscreen-tv och surroundsystem.. Kanske en konsol och en dvd-spelare också..
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Post by Spixx »

seriöst den där jäkla saken kostar lika mycket som den projektor jag tänker köpa...
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

SpiXx^Orginalet wrote:seriöst den där jäkla saken kostar lika mycket som den projektor jag tänker köpa...
Vad får du för skitprojektor för 3000 spänn?
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

jag blir bara mer och mer irriterad på apples agerande, och deras skara "wraith worshippers"
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag bumpar upp denna för att dra igång diskussionerna igen och se om det är några här som äger en upplåst iPhone. Var det värt pengarna och besväret? Jag vågar mig inte riktigt på att köpa en över random säljsajt över nätet, på samma sätt som vanlig hårdvara. I stället har jag valt en iPod touch och väljer att uppgradera min mobiltelefon i sommar. Mycket värt köp måste jag säga.

Satt i natt och försökte att jailbrejka den, vilket gick sådär (kom inte ens till 1.1.2). För det finns väl ingen metod att köra jailbreak direkt från 1.1.3? Det skulle varit underbart i så fall.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Har några timmar till att bestämma mig huruvida jag ska betala 2700 kr för att en kompis bror ska köpa med sig en...

Känner fortfarande lite oro över garantier och sådant, upplåsning ska ju inte vara något problem, även allra senaste är på G vad jag har läst.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Helt okej pris.. men det borde gå att få tag på billigare. Å andra sidan skulle jag aldrig köpa en iphone.
Post Reply